• Äldre 31 Oct 14:38
    1565 visningar
    27 svar
    27
    1565

    Firar ni halloween?

    Som rubriken lyder.


    Avskyr CIO-metoder
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Firar ni halloween?
  • nozpa
    Äldre 31 Oct 14:57
    #1

    Jao. Men bara i liten skala. Pumpor på trappan, barnen lite utklädda, och så ska vi gå spökpromenad ikväll.
    Har köpt hem godis om det ringer på dörren. Men ja, det är väl ungefär så.

  • Äldre 31 Oct 14:58
    #2

    Nej. Jag personligen tycker det är ett as fjantigt påhitt. Men jag lär väl få bita i det sura äpplet när sonen blir äldre.

  • Äldre 31 Oct 15:07
    #3

    Nja, ungarna går på halloweendiscon och har halloweenfest hemma. Är det att fira? Klär ut sig och bjuder på läskiga bakverk och pyntar med lite pumpor å sånt. Det är kul att fixa och ungarna älskar halloween, det är barnens favoritdag på året, den slår julafton typ ;) Slår vad om att min 6-åring nästa vecka kommer att fråga hur långt det är till halloween igen ;)


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Alexan­dre Nayle
    Äldre 31 Oct 15:34
    #4

    Nä. Varför. Jänkarpåhitt.

  • Äldre 31 Oct 15:38
    #5

    Som barn firade vi lite grann. Hade middag med kusinerna, gick lite bus eller godis, hade halloweenfest i skolan och pyntade där.
    Nu firar vi inte alls eftersom sambon aldrig firat och det inte är en högtid som betyder något för mig. Kanske att vi firar längre fram om dottern vill. Har dock lite godis hemma ifall det skulle komma något litet spöke och knacka på dörren. Men sådana har jag inte sett på minst sju år. Inga påskkärringar heller. Trist.
    Inget "jänkarpåhitt" för övrigt.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 31 Oct 15:42
    #6

    Nej. När barnen var mindre hade vi några år där vi körde lite "spökmys", pyntade lite och så, och så gick de "bus eller godis" några år, men nu är de stora och bryr sig inte. 

    Jag köper hem godis och tänder lyktor ute i fall det skulle komma några monster på besök, jag tycker det är rätt gulligt, men vi bor så avigt till att det inte blir så många. Rynkar på näsan 

  • Äldre 31 Oct 16:25
    #7
    Rosa Fluff skrev 2014-10-31 14:58:33 följande:

    Nej. Jag personligen tycker det är ett as fjantigt påhitt. Men jag lär väl få bita i det sura äpplet när sonen blir äldre.


    Fjantigt påhitt? Jag är 34 och tycker att det är skithäftigt att halloween har kommit hit, det var ju skittråkigt att det inte fanns när man var liten på samma sätt som idag. Helt klart bästa högtiden på hela året. Glad att min son kommer att växa upp med halloweenfirande.

    Alla högtider är ju importerat "fjanteri" på ett eller annat sätt om man tänker efter.
  • Äldre 31 Oct 16:26
    #8
    fluu skrev 2014-10-31 15:38:48 följande:

    Inget "jänkarpåhitt" för övrigt.


    Irländskt va? Eller keltiskt eller nåt sånt
  • Mrs LW
    Äldre 31 Oct 16:33
    #9

    Lite halvt som halvt, ungefär som de flesta skulle jag tro. Sonen på snart 3 år ska få en dräkt och gå ''bus eller godis'' till sin mormor och morfar, sen ska vi skära ut pumpor och mysa i soffan med godis, tända pumpalyktor och ''skräckfilm'' (Typ Hotel Transylvania). När sonen har somnat släcker jag och maken ner och myser ner oss i soffan med gottis och riktig skräckfilm.

  • Äldre 31 Oct 16:36
    #10
    RamboMannen skrev 2014-10-31 16:26:39 följande:
    Irländskt va? Eller keltiskt eller nåt sånt
    Yes.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Firar ni halloween?