• Anonym (?)

    är detta ett positivt ägglossningstest?

    Är detta positivt? Fick mens för 14 dagar sen så på en 28 dagars cykel så borde ägglossning ske idag.

  • Svar på tråden är detta ett positivt ägglossningstest?
  • Anonym (No)

    Nej detta test är inte positivt. Sträcket ska vara lika starkt som kontrollsträcket eller starkare!

  • Anonym (?)

    Ok, tror du att det är gång i dagarna eller hur brukar det vara? Är inte van vid ägglossningstest.

  • Anonym (?)

    Kan man förresten behöva ta flera test per dag? Kan man missa det positiva testet annars?

  • Anonym (?)
    Anonym (No) skrev 2014-10-31 14:55:23 följande:

    Nej detta test är inte positivt. Sträcket ska vara lika starkt som kontrollsträcket eller starkare!


    Någon som kan hjälpa mig med mina frågor?
  • Jag är bara jag

    Vissa kan behöva testa 2 ggr per dag eftersom stegringen är så kort. Dessutom ska man inte testa på morronen utan på e.m eftersom LH är högre då.

  • Anonym (No)
    Anonym (?) skrev 2014-10-31 14:56:44 följande:

    Ok, tror du att det är gång i dagarna eller hur brukar det vara? Är inte van vid ägglossningstest.


    Absolut kan det vara på gång. Det brukar bli en stegring på stickorna om man testar flera dagar i rad.

    Det räcker att du tar en sticka per dag eftersom den anger, när du väl fått ett starkt streck, att du SKA HA ägglossning inom en viss tidsperiod (kommer ej ihåg om det är från 24-36 timmar från stegringen). Det står på din sticka i informationen du fick med!
  • Anonym (?)

    Ok tack för hjälpen! Får fortsätta testa!

  • Anonym (?)

    Idag såg testet ut såhär. Har även haft ont i tjejmagen idag. På g eller? Kan tillägga att vi mös igår kväll, så kanske det kan ta sig?

  • Anonym (No)

    Klart starkare än igår men ändå inte lika starkt eller starkare.

    Tror din ägglossning är på gång nu de kommande dagana. Kom också ihåg att när ditt streck är starkt då ska du ha din ägglossning om en ag, alltså inte direkt där och då. Mys ni på alla dagar i en vecka från idag!

Svar på tråden är detta ett positivt ägglossningstest?