• Anonym (Orolig sambo)

    Behöver jag vara orolig över hans tjejkompis?

    Jag har ett problem som har jagat mig under en lång period.. Jag och min sambo har levt ihop i 3 år. Vi är båda 24 år gamla och barnlösa. Min sambo, som är av det manliga könet, har en tjejkompis som han känt redan innan han träffat mig. Enligt honom har dem inget sexuellt förflutet. Allt jag vet är att de har sovit i samma säng innan han träffade mig men enligt honom var det med kläder på om man säger så.. För några år sedan så framträdde en av hans andra tjejkompisar för mig som han umgicks med mycket i början av vårt förhållande, och berättade att hon misstänker starkt att han och väninnan jag är oroad över, har haft sexuellt umgänge eller åt minstone har hon hört honom säga att han gett henne erotisk massage...vad nu det kan betyda. Det lät som på henne att detta skulle varit ett förspel och han hade då skrytit om att hon njöt något otroligt.. Väninnan som avslöjade detta, umgås han inte längre med p.g.a. att hon avslöjade detta ( men han säger att det är för att hon bara ville förstöra för oss eftersom hon var svartsjuk ) .... i min värld kan jag köpa detta. Vad tycker ni?
    Nu, åter till denna väninna som han fortfarande umgås med. Jag vet att dom samtalat på telefon var och varannan dag- Oftare än vad han medger till mig åtminstonde.
    Han har flera tillfällen träffat henne utan min vetskap och har då fått höra av vänner som sett dem på stan o.s.v . ofta när jag tagit upp det med honom så har dem "bara tagit en cigg" eller så har han "bara gett henne skjuts" o.s.v.
    Det underliga är att hon har varit singel hela denna tiden men nu har hon ett nytt förhållande som är några månader gammalt och fick nyligen veta att min sambo och hon ska ses i helgen.
    Jag känner bara att allt är fel så fort han är med henne eftersom jag tycker att han myglar om saker så måste det ju vara något han döljer? Eller myglar han inte? Är jag bara svartsjuk och tänker helt galet?
    Jag frågade vad dem skulle göra i helgen när han träffar henne och han sa att han inte viste.... "typ kolla film eller något" blev svaret när jag pushade på.
    Vill inte vara den gnälliga typen så jag frågade inte mer än så.
    Borde jag vara oroad över denna "väninna" han har?
    Vad tror ni?
    Han har dessutom en tendens att bli överdrivet "puttenuttig" mot mig när han har eller ska träffa henne. vilket han vanligtvis inte är..
    är det för att dämpa ett dåligt samvete?
    Tål att tilläggas att jag under dessa år inte haft någon kontakt med denna väninna över huvudtaget trots att vi alla bor i samma kommun, jag känner inte henne och umgås inte med samma vänner. Däremot hade jag henne på FB en tid, i början, men sedan tog hon hux flux bort mig... Tycker även detta kan vara suspekt.
    Vet att hon lagt upp bilder på sig och min sambo på instagram och fått kommentarer som "han kanske är mannen i ditt liv" från en av hennes väninnor. Detta såg jag via en väns insta, då hon inte accepterat mig.
    Min sambo har en "god" kontakt med hennes mamma också då hennes dotter umgåts med min sambo flitigt under åren..
    Jag är förvirrad. Snälla, män som kvinnor. vad tror ni om detta?

  • Svar på tråden Behöver jag vara orolig över hans tjejkompis?
  • Mamori

    Det skumma är ju att du och hon inte har någon kontakt. Har du frågat/bett din man fråga varför hon tog bort dig från fb? Det behöver ju inte vara något mellan dem men kanske att hon skulle vilja det?

Svar på tråden Behöver jag vara orolig över hans tjejkompis?