• jenchi1992

    Kraftig värk i magen och blöder. V.5

    Hej!

    Fick i måndags reda på att jag är gravid och blev självklart jätteglad trots att det inte var planerat!

    Vaknade däremot inatt av kraftiga magsmärtor och när jag skulle kissa så kom det blod också vilket ledde till rosa toapapper. Och nu 12timmar senare är det fortfarande samma sak och har en hemsk smärta i magen.

    Snälla säg att någon mera varit med om samma sak utan att det varit missfall?? Och om inte, har ni något tips om vad för värktablett jag kan ta för smärtan?

    Hälsningar från en oerhört orolig gravid tjej!!!

  • Svar på tråden Kraftig värk i magen och blöder. V.5
  • Jag är bara jag

    Det låter som m.f,men måste inte vara det. Ta vad som helst med paracetamol tills du eventuellt är överbevisad att det är m.f. Om du börjar blöda mycket och rött och ev. får ut klumpar är det nog tyvärr m.f.

  • metervara

    Låter som ett missfall i och med att du har så ont :( Ta alvedon och vänta och se om du börjar blöda mer.

    Håller tummarna att det inte är ett missfall.

  • jenchi1992

    Har tyvärr börjat blöda mera och kommit små mörkare blodfläckar och även slem :( har inte lika ont i magen längre men tror det är bara att räkna med att jag fått/är påväg att få ett missfall:(

    Tråkiga är att jag vill gärna ha barn nu men min sambo vill inte ha förrän han studerat vilket är om 3år så det är bara att vänta några år då :((((

  • jenchi1992
    Tines skrev 2014-10-31 19:09:41 följande:

    Dom kan inte göra något......


    Det var precis det svaret jag fick av barnmorskan:(
  • jennyz

    Jag blödde klumpar och hade ont när jag var i v6-7, nyårsaftonsnatten... Fick komma in till kk på koll två dagar senare och hjärtat slog! Dottern är nu snart 1,5 år...
    Det är inte bra att man blöder, och dessutom har ont, men det måste inte betyda MF, hoppas att det inte är så!!

  • julii
    jenchi1992 skrev 2014-10-31 20:12:00 följande:

    Det var precis det svaret jag fick av barnmorskan:(


    Ajdå. Hoppas det går bra iaf. Kanske ta en varm dusch och sen krypa ner under täcket kan bli bättre för värken
  • jenchi1992
    jennyz skrev 2014-10-31 20:19:22 följande:

    Jag blödde klumpar och hade ont när jag var i v6-7, nyårsaftonsnatten... Fick komma in till kk på koll två dagar senare och hjärtat slog! Dottern är nu snart 1,5 år...

    Det är inte bra att man blöder, och dessutom har ont, men det måste inte betyda MF, hoppas att det inte är så!!


    Var det bara över natten detta höll i sig eller varade det längre?

    Känns skönt att ännu kunna ha lite hopp trotts att jag tror att det är försent :(
  • jennyz

    Klumparna var kanske 12 Tim sedan kom det lite blod några dagar...då var jag helt utan hopp, jag hade nog bara ont den kvällen/natten...

  • jenchi1992

    Okej! Jag har inte ont längre och det blöder endast lite! Däremot har jag inga symtomen kvar som hunger och ömhet i brösten:(( känns inte bra.

  • jenchi1992
    Jag är bara jag skrev 2014-10-31 15:21:26 följande:

    Det låter som m.f,men måste inte vara det. Ta vad som helst med paracetamol tills du eventuellt är överbevisad att det är m.f. Om du börjar blöda mycket och rött och ev. får ut klumpar är det nog tyvärr m.f.


    Vad menar du med blöda mycket? Jag blöder knappt inte alls längre och har aldrig blött så att det märkts mera än när jag gått på toan? Har bara lätt värk i magen kvar.

    Men har inga symtomer kvar förutom lätt illamående när jag inte får i mig mat.

    Förstår verkligen inte vad som händer :s
Svar på tråden Kraftig värk i magen och blöder. V.5