• Anonym (*suck*)

    Flytta eller inte? Det är frågan..

    Ja, vad gör vi?

    Vi bor idag i en 96 kvm stor lgh med stor balkong (8 m lång och 2.5 m djup). Väldigt centralt och vi har utgång mot gatan direkt, inte in i trapphuset pga det är ett souterränghus.
    Lite radhuskänsla på sätt och vis.

    Nu finns dock ett radhus med liten egen uteplats ledigt som vi står som nr 1 på. Vi har inte tittat på just det aktuella radhuset än, men jag har varit inne i likadana.

    Frågan är, flytta eller inte.



    Vad mer är det att tänka på vid ev flytt eller inte? Kommer ni på något? Barnen är stora och kan ta buss själva om det är något. Som det är nu går de dit de ska. Vårt nuvarande boende är 96kvm, det andra är 88 kvm.

  • Svar på tråden Flytta eller inte? Det är frågan..
  • Anonym (*suck*)
    Tow2Mater skrev 2014-10-31 17:21:45 följande:

    Tycker inte din lista med fördelar av ev flytt alls väger upp nackdelarna.
    Stanna där ni är.


    Nej, jag känner lite så jag med. Samtidigt som jag är rätt less på att bo här. Vi behöver en femma eg. Flyttar vi finns utrymme för att hjälpa äldsta med att hyra egen lgh.
    Å andra sidan kanske vi kan få igenom att äldsta behöver bo i eget boende (denne har ett funktionshinder men kan bo själv med lite stöd) och då får vi mer plats här, men planlösningen är likförbannat  åt helvete.

  • Anonym (*suck*)

    Lite handlar det också om att bestämma om vi ska bo kvar på den här orten eller flytta. Ska vi bo kvar här, ja då kan vi flytta till radhuset, ska vi ändå byta ort så snart vi kan så känns det värdelöst att flytta en extra gång.

    Flyttar den äldsta till eget så vill inte jag flytta för långt (tror jag, kan ju kännas bättre när h*n bott själv ett tag och vi har lärt känna boendestödjaren) för jag vill gärna finnas till hands om det är nåt.

Svar på tråden Flytta eller inte? Det är frågan..