• Anonym (Gay)
    Äldre 31 Oct 16:26
    973 visningar
    12 svar
    +1
    12
    973

    Så ska mitt tal vara när jag kommer ut som gay.

    Ni kan ignorera detta om ni vill, men jag vill bara öva här  på att komma ut som gay inför min familj och vänner i syfte att känna av hur det känns. Kom gärna med synpunkter om ni så vill.

    "Jag är gay. Jag gillar killar. Jag har alltid varit gay. Jag undrar om ni är arga nu eller om ni är glada för min skull. Jag undrar även om ni accepterar mig. Och jag undrar om ni älskar mig. Jag undrar också om det är okej? Jag vill säga att jag har ingen kille men jag vet ändå att jag är gay för jag har alltid vetat det. Är det lugnt? Jag hoppas vi ändå har kvar samma kontakt osv. Om ni inte vill det så undrar jag varför? För jag kommer inte skrika varje dag att jag är gay så ni behöver inte oroa er. Jag vill bara leva öppet osv. Men om ni inte gillar så behöver jag inte visa min framtid partner osv. Men jag tror ni är bra folk och då tror jag även att ni kommer acceptera detta"

  • Svar på tråden Så ska mitt tal vara när jag kommer ut som gay.
  • Anonym (?!?!?­)
    Äldre 31 Oct 16:30
    #1
    -1

    Förlåt men BAHAHAHAHAH. Det måste nog vara det sämsta talet jag har läst. Snacka om att du inte är redo för att komma ut. Jag tycker du ska stanna kvar inne i garderoben ett tag till...och mogna lite

  • Äldre 31 Oct 16:34
    #2

    Men oj vad du lägger dig platt för andra...

    När du kan stå upp för den du är och vara stolt över dig själv, då är du redo att komma ut.

  • Äldre 31 Oct 16:35
    #3

    vadå tal? 
    det är ju bara en massa frågor över hur vida du kommer bli accepterad eller inte...

    gör som min syster... "jag är gay"

    nu svarade vi som familj, "Vi vet!!" (man måste vara ganska blind om man inte märker det hos sina barn eller syskon.

    OM dom har frågor så svara enkelt. Strunta i allt om hur dom kommer fortsätta älska dig eller inte.

  • Äldre 31 Oct 16:37
    #4
    Anonym (?!?!?) skrev 2014-10-31 16:30:49 följande:

    Förlåt men BAHAHAHAHAH. Det måste nog vara det sämsta talet jag har läst. Snacka om att du inte är redo för att komma ut. Jag tycker du ska stanna kvar inne i garderoben ett tag till...och mogna lite


    Är du efterbliven eller har du någon annan ursäkt att uttrycka dig så här?

    Till TS:
    Talet är inte särskilt väldisponerat, det hoppar lite fram och tillbaka så att säga. För att få det så bra som möjligt (rent "talmässigt") så bör du se över det. Dela in det i en inledning, en huvuddel och ett avslut. Var mer allmän i vem du riktar det till.
    Som boost inför att våga komma ut är det inget som helst fel på ditt tal. 
    Kliv ut ur garderoben. Omfamna ljuset och livet där ute. Lev lycklig eller olycklig, det gör alla straighta personer med. Allt gott till dig.

    Kram!
    Hjärta
  • Äldre 31 Oct 17:24
    #5
    -1

    Ytterst dåligt "tal". Pinsamt.

  • Ballon­gmutt
    Äldre 31 Oct 18:49
    #6
    -1

    Ditt tal låter homosexuellt

  • Anonym (På´t bara!)
    Äldre 31 Oct 18:53
    #7
    +1

    Du behöver inte öva in något tal! Det spelar absolut ingen roll vad andra tycker och tänker, är du gay så är du, punkt slut! Gör som Whitetrashs syster, säg som det är bara. Du behöver ingens godkännande! 

  • Anonym (Gay) Trådstartaren
    Äldre 31 Oct 21:33
    #8
    Ballongmutt skrev 2014-10-31 18:49:06 följande:

    Ditt tal låter homosexuellt


    Usch..Det var inte snällt sagt . Det känns som att du får saker och ting att verka nedvärderande med hjälp av att betona att något är homosexuellt... det känns faktiskt väldigt tungt och jobbigt...
  • Äldre 31 Oct 21:33
    #9

    varför skall du hålla tal ? eller ens berätta om din sexualitet ? 

  • Anonym (Nej)
    Äldre 1 Nov 02:26
    #10

    Ställ inga frågor! Det är väl dom som får ställa frågorna. Tycker du ska säga som någon annan skrev "jag är gay".

    Sen fortsätter dom nog med någon följdfråga ;)

  • Äldre 1 Nov 02:52
    #11
    Anonym (Gay) skrev 2014-10-31 21:33:01 följande:
    Usch..Det var inte snällt sagt . Det känns som att du får saker och ting att verka nedvärderande med hjälp av att betona att något är homosexuellt... det känns faktiskt väldigt tungt och jobbigt...
    Välkommen till verkligheten. Folk är trångsynta idioter och hycklar så det står härliga till. Det finns så många som vill pracka på andra sina åsikter och värderingar. Vi lever i en värld där vi propageras som aldrig förr. Det är svårt att veta hur man skall bete sig... Var sann mot dig själv och acceptera dig själv men förvänta dig inte att alla andra kommer att göra det...  
        
Svar på tråden Så ska mitt tal vara när jag kommer ut som gay.