• Knight
    Äldre 31 Oct 16:43
    2095 visningar
    24 svar
    -1
    24
    2095

    Berätta om mens för tioåring när?

    Tänk om det händer i skolan sa jag, det får lärarna berätta sa frun.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Berätta om mens för tioåring när?
  • Fjäril­slarv
    Äldre 31 Oct 17:01
    #1

    Ja eftersom jag fick mens när jag var 11 och hade då även a-kupa så är jag tacksam att min mamma gick igenom mens med mig när jag var 9 då jag började få hull, hår och bröst.

  • Äldre 31 Oct 17:07
    #2

    Min 6-åriga dotter vet vad mens är. Inte på detaljnivå men om hon skulle få mens i morgon skulle hon slippa bli rädd eller undra.

    Jag är dock ute i god tid, själv fick jag mens i 14-årsåldern.

  • Äldre 31 Oct 17:15
    #3

    Min dotter på 7 år har full koll på vad mens är, även hennes några få år äldre storebror. De har vetat om det i säkert 2 år iaf.

    Men jag förstår inte, är det något svårt att prata om eller vad? Vi har pratat naturligt om mens när det liksom är den tiden i månaden och jag kanske inte kan bada, eller om jag har ont i magen eller nåt. Sen har frågorna kommit naturligt.

  • Äldre 31 Oct 17:16
    #4
    +1

    Ehh.... att veta vad mens är och hur det funkar är inget man behöver vänta med. Jag var väl högst fem år när jag hade koll på det..


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 31 Oct 17:35
    #5

    Har inte tagit det snacket med min 10-åring än men jag tror hon vet ändå. Hon är otroligt barnslig i kroppen än och själv var jag 14 innan jag fick mens så det känns som jag har gott om tid.

    Vi hade en rejäl genomgång i trean om mens och mamma envisades med att stoppa ner bindor i alla packningar till läger och dyligt från jag var 11 vilket mest resulterade i att jag fick många år att oroa mig över eländet innan det dök upp.

    Så jag tänkte vänta lite till, har svårt att tro att det händer något på 25 kg pytteliten 10-åring :)

  • Äldre 31 Oct 18:00
    #6

    Jag var 10 när jag fick mens,det är hög tid berätta!

  • Äldre 31 Oct 18:04
    #7

    Klart ni ska berätta. Varför inte berätta? Mensen kan komma när som helst ska hon då bli rädd när hon plötsligt blöder?

    Skäms ni för att berätta eller vad är det frågan om?

  • Knight
    Äldre 31 Oct 19:17
    #8

    Jag vill nu så jag sa att det är dags innan det händer  i skolan.

  • Äldre 31 Oct 19:20
    #9

    Det borde hon redan vetat. Min minsting på sex år har full koll, har hämtat tamponger till mig många gånger. Så berätta så fort som möjligt, min syster fick mens när hon var nio år.

  • Äldre 31 Oct 19:28
    #10

    Man kan f.ö få mens även om man är liten och smal-det fick jag.

Svar på tråden Berätta om mens för tioåring när?