• Agdaa

    Bra el dåligt med Amex?

    Vet att det för några år sedan var väldigt förmånligt men misstänker att alla butiker inte tar detta kort längre. Stämmer det el funkar det i Sverige också el är det bara bra att ha vid resor? Nån som har kortet som vet?

  • Svar på tråden Bra el dåligt med Amex?
  • isabellab

    Jag tycker det är toppen. Har bara stött på två ställen i Sverige under fyra år som inte tagit det (en liten kiosk och en Ica-butik på landet). Tycker det är toppen med poäng för resorna och även förhandsbiljetter till konserter osv.

    Kundtjänsten är också jättebra.

  • isabellab

    SAS eurobonus premium. Man får ihop poäng väldigt snabbt så några resor blir det :)

    Kontantuttag funkar också jättebra, använder det väldigt sällan dock.

  • Agdaa

    Får man poäng på andra köp än resor oxå el använder du d mest för resor kanske?

  • isabellab

    Du får poäng för allt du handlar med kortet, sen kan de lösas in via SAS eurobonus till resor. Brukar även finnas hotell, hyrbil och lite annat att välja på också. Tror saker med men vi tar alltid resor.

  • Maria 434

    Om du jämför uttagsavgift och årsavgift med andra kort så ligger de i det dyrare spannet.

    Dessutom funkar inte det i många länder i Asien.

  • Agdaa

    Ja men va jag förstår så är d inte ett kreditkort utan man betalar allt när räkningen kommer. Är d rätt uppfattat?

    D verkar bra tycker jag.

    Asien har jag inte varit i än :)

    Men vad är egentligen skillnaden på sas amex o d vanliga då? Inget bonusen på d vanliga eller?

  • Agdaa

    Står på deras sida att avgiften är 0 första året just nu o de har bonus på resor också.

    Hem varför ska d va så krångligt :0

  • Agdaa

    Alltså på guldkortet är d erbjudande just nu med 0 första året.

    El är sas bättre?

  • Studentpappa
    Agdaa skrev 2014-10-31 21:31:52 följande:

    Ja men va jag förstår så är d inte ett kreditkort utan man betalar allt när räkningen kommer. Är d rätt uppfattat?

    D verkar bra tycker jag.

    Asien har jag inte varit i än :)

    Men vad är egentligen skillnaden på sas amex o d vanliga då? Inget bonusen på d vanliga eller?


    Det är ett kreditkort, amex har en dyr avgift och du måste omsätta mycket pengar för att det ska löna sig. Det är inte ovanligt att butiker inte tar det heller, avgifterna är dyra även för butikerna.

    Det förmodligen bästa kreditkortet är okq8, 1% avkastning i rena pengar och ingen avgift.
    If you wanna get fit, get crossfit.
  • Agdaa

    Ja o nu när jag kollade runt såg jag att norwegian har nåt liknande oxå:

    Fasta fördelar i kreditkortet för 0 kr per årBeställ nu och få 275 CashPoints i bonus på ditt första köp - värde 300:-Upp till 6 veckors räntefri kreditIngen kontantuttagsavgiftCashPoints på alla köpReseförsäkring och avbeställningsskydd inkluderat

  • Studentpappa
    Agdaa skrev 2014-10-31 22:01:31 följande:

    Ja o nu när jag kollade runt såg jag att norwegian har nåt liknande oxå:

    Fasta fördelar i kreditkortet för 0 kr per årBeställ nu och få 275 CashPoints i bonus på ditt första köp - värde 300:-Upp till 6 veckors räntefri kreditIngen kontantuttagsavgiftCashPoints på alla köpReseförsäkring och avbeställningsskydd inkluderat


    Okq8 är ändå bättre, norwegian tillåter dig endast använda poängen hos dem. På ok:s får du pengar på kortet.

    Eller vill du bara ha ett kort att stila med? Norwegian ser ut som ett icakort, så det ger dig ingen streetcred
    If you wanna get fit, get crossfit.
  • Agdaa

    Nä men tyckte d lät bra med 0 i avgift o kontantuttagsavgift:) tänkte använda d främst för resor.

    Finns ju inga snygga kort under 5000 i avgift o årslön från 600000 :(

Svar på tråden Bra el dåligt med Amex?