• Anonym (Morsan)

    Är alla barn utklädda och skräms ikväll??

    Hejsan!

    Förra året noterade jag att vi fick många besök av barn som var utklädda och knackade dörr.

    Själv har jag knappt koll på vilken kväll man ska ut och skrämmas! Vår son är 5 år alldeles strax och ska ha halloween-kalas på söndag.

    Men vi har ju inte klätt ut honom ikväll och han umgås mest med sina kompisar från Förskolan och dessa tycker jag är för små för att gå omkring och knacka dörr själva IOM att vi har trafikerade vägar omkring vårt villaområde.

    Hur tusan ska man göra?? Har ni barn som inte har kompisar i ert område och går ni i så fall med barnen själva? Det har jag iofs sett vuxna gör några gånger. Men känns lite dumt att gå själv med barnet då kanske??

  • Svar på tråden Är alla barn utklädda och skräms ikväll??
  • Anonym (Morsan)

    Det har även kommit barn hit ikväll alltså! :)

  • Anonym (Morsan)
    Venne skrev 2014-10-31 19:55:26 följande:

    Hon har aldrig gått runt och vi har aldrig haft nån som knackat på heller.


    Ok. Hur gammal är er dotter?
  • Tramptass

    Riktiga Halloween är alltid 31/10. Oavsett veckodag. Mina barn (6 & 8 år) har dock aldrig gått ut och lekt bus eller godis.

  • Anonym (Morsan)
    Tramptass skrev 2014-10-31 20:09:18 följande:

    Riktiga Halloween är alltid 31/10. Oavsett veckodag. Mina barn (6 & 8 år) har dock aldrig gått ut och lekt bus eller godis.


    Tack för info!!

    Vi har fått flera besök av barn här nu och då är det ju lätt att få dåligt samvete och tänka att man är den enda morsan som inte klätt ut sitt barn. Puh!
  • Nyfiken gul

    Skicka INTE ut barnen på söndag!!! 

    Det är BARA halloween idag - BARA idag!  Halloween är endast den 31:a oktober. Ingen annan dag. 

    På söndag är det alla helgons dag och alla kyrkor håller minnsgudstjänster för dom som avlidit under året som gått och det är den dagen man tänder ljus på gravarna. 

    Det uppskattas INTE att barnen kommer med bus eller godis på söndagen när folk vill minnas sina döda närstående och besöker kyrkor och kyrkogårdar. 

    Halloween är INTE allhelgona - och allhelgona är INTE halloween! 

    IDag skickas barnen ut för bus eller godis - och kan man inte på rätt dag så låter man bli helt enkelt. Punkt och slut. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Morsan)
    Nyfiken gul skrev 2014-10-31 20:22:04 följande:

    Skicka INTE ut barnen på söndag!!! 

    Det är BARA halloween idag - BARA idag!  Halloween är endast den 31:a oktober. Ingen annan dag. 

    På söndag är det alla helgons dag och alla kyrkor håller minnsgudstjänster för dom som avlidit under året som gått och det är den dagen man tänder ljus på gravarna. 

    Det uppskattas INTE att barnen kommer med bus eller godis på söndagen när folk vill minnas sina döda närstående och besöker kyrkor och kyrkogårdar. 

    Halloween är INTE allhelgona - och allhelgona är INTE halloween! 

    IDag skickas barnen ut för bus eller godis - och kan man inte på rätt dag så låter man bli helt enkelt. Punkt och slut. 


    Han har födelsedagskalas med halloweentema på söndag. Han ska INTE ut och knacka!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Nyfiken gul skrev 2014-10-31 20:22:04 följande:

    Skicka INTE ut barnen på söndag!!! 

    Det är BARA halloween idag - BARA idag!  Halloween är endast den 31:a oktober. Ingen annan dag. 

    På söndag är det alla helgons dag och alla kyrkor håller minnsgudstjänster för dom som avlidit under året som gått och det är den dagen man tänder ljus på gravarna. 

    Det uppskattas INTE att barnen kommer med bus eller godis på söndagen när folk vill minnas sina döda närstående och besöker kyrkor och kyrkogårdar. 

    Halloween är INTE allhelgona - och allhelgona är INTE halloween! 

    IDag skickas barnen ut för bus eller godis - och kan man inte på rätt dag så låter man bli helt enkelt. Punkt och slut. 


    Alla helgons dag är imorgon, lördagen mellan 31 oktober och 6 november. I år infaller dessutom allhelgonadagen (1 november) imorgon. Men du har rätt i att gudstjänster relaterat till allhelgona (eller alla helgons dag) infaller på söndag.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Whitetrash86

    Mina 2 barn 6 och 3 är INTE utklädda inte heller har dom knackat.

    Jag har tejpat ett cola kork på ringklockan för att slippa alla ungar, som för övrigt INTE är utklädda utan bra tigger godis.

  • Anonym (Morsan)
    Whitetrash86 skrev 2014-10-31 20:33:03 följande:

    Mina 2 barn 6 och 3 är INTE utklädda inte heller har dom knackat.

    Jag har tejpat ett cola kork på ringklockan för att slippa alla ungar, som för övrigt INTE är utklädda utan bra tigger godis.


    Bra idé!

    Vill de inte ut och knacka själva?
Svar på tråden Är alla barn utklädda och skräms ikväll??