• Anonym (Sårad)

    Knäckt av otroheten

    Min man lämnade mig plötsligt i somras. Som jag har ältat och försökt få svar på varför han vill ge upp allt vi har. Ganska tidigt kom det in misstankar om att han träffat en annan och senare blev det även bekräftat att de träffats i hemlighet. Han har dock hela tiden hävdat att de bara är vänner. Jag vet att de umgås mycket men jag har inte annars några bevis på att han verkligen är otrogen. Hans bil har stått parkerat vid hennes lägenhet tidigt på mornen, jag har sett honom där på kvällen och hon har varit hos honom. Han fortsätter dock bara att ljuga. Lögn efter lögn. Och har fortsätter hävda att de bara är vänner. Det håller på att ta knäcken på mig. Jag blir helt beroende av att veta vad han gör, var han håller hus. Skulle bara en gång för alla vilja få bekräftat svart på vitt vad han gör.

    Någon som varit i samma situation? Hans lögner känns så sjuka. Varje gång har han någon bortförklaring. Hur avslöjar man en lögnare?

  • Svar på tråden Knäckt av otroheten
  • Anonym (Sårad)

    Vi är fortfarande gifta. Jag har kämpat och kämpat och velat att han skulle ge vårt äktenskap en chans. Han har sagt att han behöver tid att fundera och han har inte kunnat säga att det är helt över. Tror att han egentligen nog bestämt sig men att han vill förmildra genom att låtsas säga att han måste fundera... Tycker det är fegt att låtsas som om känslorna tagit slut och att han behöver tid att fundera om han egentligen har träffat en annan. Varför inte då vara ärlig och säga som det är?

    Vet att jag borde släppa honom. Han har behandlat mig otroligt illa men det är så svårt att släppa taget.

  • Anonym (Sårad)

    Jo får nog stöd. Och ja, jag vet att jag inte kan följa honom. Har kämpat mycket med det. Hennes lägenhet ligger dock nära mitt jobb så ibland kan jag inte hålla mig och kör där förbi innan jag far till jobbet. Vet att jag borde sluta göra det för det får ju mig bara att må sämre! Ni som varit med om otrohet känner säkert igen vad otroheten gör med en. Kämpar med att försöka gå vidare men det är så svårt!

  • Långbenopluto
    Anonym (Sårad) skrev 2014-10-31 22:26:39 följande:

    Jo får nog stöd. Och ja, jag vet att jag inte kan följa honom. Har kämpat mycket med det. Hennes lägenhet ligger dock nära mitt jobb så ibland kan jag inte hålla mig och kör där förbi innan jag far till jobbet. Vet att jag borde sluta göra det för det får ju mig bara att må sämre! Ni som varit med om otrohet känner säkert igen vad otroheten gör med en. Kämpar med att försöka gå vidare men det är så svårt!


    Lämna in om skilsmässa, gråt och sörj..... sedan går du vidare.
  • sorrow

    Har ni barn? Hur länge har  ni varit gifta? Träffas ni alls nu? Har han tänkt klart? Hur länge vill han tänka på saken?Vad vill han med dig?

  • Anonym (Sårad)
    sorrow skrev 2014-11-01 20:44:01 följande:

    Har ni barn? Hur länge har  ni varit gifta? Träffas ni alls nu? Har han tänkt klart? Hur länge vill han tänka på saken?Vad vill han med dig?


    Vi har varit gifta i 5 år, tillsammans i 13. Vi träffas bara när vi överlämnar vår son. Det hela är väldigt smärtsamt för mig. Allt har kommit som en stor chock! Han är helt förändrad som person och beter sig väldigt egoistiskt. Han lägger sig själv framom allt, tom framom vår son.

    Ja, säg vad han vill med mig? Han säger att han inte vill mer. Men sen när jag ber honom säga ifall det är totalt över kan han inte göra det heller. Han säger att som det är nu vill han inte men att han hoppas att viljan skall komma...
  • cirkusmusen

    Det låter som han vill se om "gräset är grönare på andra sidan" men att han vill ha kvar dig som en livboj.

    Låt honom inte göra så mot dig. Ta tillbaka makten. Lämna in skilsmässa, sörj, gå vidare och var lycklig sen. 

  • MammAmma
    cirkusmusen skrev 2014-11-01 22:15:32 följande:

    Det låter som han vill se om "gräset är grönare på andra sidan" men att han vill ha kvar dig som en livboj.

    Låt honom inte göra så mot dig. Ta tillbaka makten. Lämna in skilsmässa, sörj, gå vidare och var lycklig sen. 


  • Anonym (Sårad)
    sorrow skrev 2014-11-01 22:42:04 följande:

    Vet du varför han vill skiljas, har ni pratat om det här? Har ni varit i rådgivning?


    Nej, jag har inte fått några som helst svar. Bara att han inte vill mer. 13 år tillsammans och så bara ett "jag vill inte"! Visst kan jag erkänna att vi inte haft så mycket tid för varandra det senaste året pga av jobb, renovering och barn men aldrig att jag skulle ha trott att han vantrivdes i vårt äktenskap! Vi går i rådgivning men det är så frustrerande för han ljuger t.o.m. där. Det är svårt att få ut något av samtalen då han inte kan vara sig själv där, han lägger på sin professionella röst och svamlar en massa.
  • busan7106

    Om du vill ha tillbaka honom, så sluta kolla vad han gör. Kontakta bara honom i frågor rörande er son. Fråga inte hur han mår eller något personligt alls. Köp nya kläder, börja gå ut. Bete dig som du raderat han ur ditt liv/blocka han på facebook mm. Om han fortfarande har känslor för dig kommer han komma krypande

Svar på tråden Knäckt av otroheten