• therr

    hjälp mig, min väg till första barnet

    Hej ni goa som läser!

    Jag och killen planerar att skaffa vårat första barn. Vi är båda relativt unga, 24 och han 27 år.

    Har beräknad bim om en vecka. 
    senaste veckan har jag mått illa varje dag mer eller mindre, känt nästan som åksjuka. framförallt på morgonen, och efter jag ätit. Dessutom,värk runt ena äggstocken,värk i ländryggen. Kissa har jag även börjat göra mer.

    hjälp mig, vad tror ni?! Kan det vara något? Eller är det för tidigt att ens känna några tecken? Är väldigt "ny" i det här. Skulle vara så kul att få stöttning, och följas åt vägen till plusset!

    Hoppas på många svar, känns skönt att kunna "prata" av sig, känner att jag inte riktigt vill ge killen några falska förhoppningar innan jag är riktigt säker.

  • Svar på tråden hjälp mig, min väg till första barnet
  • RonjaSvenlin

    det bästa tips jag har är att vänta tills den dagen du ska ha mens eller vänta och se om den blir sen :) det är så svårt att veta om man är gravid eller inte innan mensen uteblivit, vänta och ta ett test :D håller tummarna ! 

  • therr
    RonjaSvenlin skrev 2014-11-01 17:09:36 följande:

    det bästa tips jag har är att vänta tills den dagen du ska ha mens eller vänta och se om den blir sen :) det är så svårt att veta om man är gravid eller inte innan mensen uteblivit, vänta och ta ett test :D håller tummarna ! 


    Tack så mycket för svaret! Du har självklart rätt men väntan känns såå jobbig och lång så man börjar analysera minsta lilla tecken haha :))
  • RonjaSvenlin

    innan jag tog ett test så sa jag det till min sambo att " jag är 100% säker på att jag är gravid !" kände det i hela kroppen, men jag lyckades hålla mig ganska länge, hade oregelbunden mens då så jag väntade så länge jag bara kunde, och då stod det gravid 5+ på testet ! så magkänslan kan ha rätt ! hoppas att du får + ! hur har det gått hittils? :)

  • therr

    Jag hoppas min magkänsla stämmer också! :)

    Just nu, bim om tre dagar. Känns inte som jag ska ha mens för fem öre. Nåt jag verkligen märkt av detta kissande. Kissar normalt sett typ två ggr om dagen så när jag sprungit på toan fjärde gången innan kl 13 så vet man att nånting är annorlunda haha. Om det är en bäbis i magen återstår att se.

    Tror det är bäst att vänta till bimdagen med o testa?

  • Maddi

    Min första graviditet fick jag missfall och blev skrapning. 2 månader efter de kände jag mig gravid och var rätt så säker på de vilket stämde. Efter förlossningen fick naturen ha sin gång. Sen en gång efter ägglossningen så kände jag bara att jag är gravid och de innan jag ens kunde göra graviditetstest. Ca 18 månader efter förlossningen och enbart den månad jag blev gravid utan att veta med säkerhet kändes det som om jag var det. Men vågade inte säga något förrän jag var säker.

    Så vist kan man känna om man är de eller inte. En del är känsligare för det och andra mindre känsliga.

Svar på tråden hjälp mig, min väg till första barnet