• sarasofied

    Missnöjd hos frisören

    Hej!

    Var hos frisören idag och sa till henne att jag ville flinga min mörka utväxt som såg ganska illa ut mot mitt blonda hår, sa att jag även ville ha en lite kyligare ton. Frisören sa att hon kunde lägga in några bruna slingor också eftersom att det skulle se mer naturligt ut. Sa att det var okej då jag gjorde det sist hos en annan frisör och då blev det bra.

    När hon väl är klar så ser mitt går ganska bra ut, när hon visar i spegeln där bak så ser det helt okej ut.Sa att jag tyckte det blev bra, betalade 2000:- och gick hem.

    Väl hemma så är det flera som påpekar att mitt hår ser grå/grönt ut. Och ja, jag är inte längre blond utan nästan gråhårig ser det ut som. Framme uppe på huvudet är det bra men resten är bara gråaktigt.

    Kan man gå tillbaka imorgon och säga att jag inte blev nöjd? Eller skulle jag gjort det direkt? Nu känner jag mig lite kluven då jag betalat så mycket men inte känner mig nöjd. Det var första gången jag besökte frisören och det gör det inte lättare att vi upptäckte att frisören är stammis på mitt jobb..

    I deras ljus såg mitt hår annorlunda ut mot vad det gör ute och hemma..

  • Svar på tråden Missnöjd hos frisören
  • Frontline

    Klipp av dig håret du har det kommer växa ut igen...


    Du var nöjd när det var klart så vad ska du klaga över?


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • En struts
    Frontline skrev 2014-10-31 22:35:07 följande:

    Klipp av dig håret du har det kommer växa ut igen...


    Du var nöjd när det var klart så vad ska du klaga över?


    Självklart kan man klaga efteråt när man ser, först då man kommer hem. 
    Det är inte alltid man är säker då man sitter där i salongen,
    och man kan vara skitosäker även när man kommer hem, på "hur fult" håret har blivit. 
    Jag tänkte skriva en tråd här i våras på fl, då jag undrade "Är det för fult, om man skriker till varje gång man går förbi spegeln?" för så var det för mig.
    Sen så var det helt rätt att gå tillbaka till frisören och få henne att rätta till det.
    (en klippning var det fråga om för mig).

    Så gå tillbaka ts! Men det är alltid lite jobbigt tycker jag. De kan vara lite griniga när man kommer och klagar sådär. Men vad ska man göra? Ska man gå där och vantrivas med sig själv till håret växt ut igen? Nej!! 
  • dagg03

    Jag har klagat många gånger. När man betalar så pass mycket måste man ju bli nöjd också. De allra flesta frisörer är tillmötesgående och försöker rätta till det som blev fel.

    Att göra mörka slingor i ett ljus hår är sällan en bra idé, man måste ha en ganska varm ton. I annat fall ser det ofta lite gråaktigt ut eftersom att det mörka håret blandas med det ljusa. Har också fått grönt hår i topparna en gång. Färgade håret mörkt och var blond innan, frisören sa att det berodde på att färgen inte riktigt hade fäst på de blekta topparna!

  • Fjärilslarv

    Gå tillbaka.
    Jag har gått tillbaka till min frisör en gång när håret blev "fläckigt". Hon ordnade det och det kostade mig inte en krona. Hon brukar inte släppa iväg en om man inte är 100% nöjd men jag skulle till läkare så hon var så illa tvungen att släppa mig ändå. Vi kom överens om att jag skulle gå hem och känna efter och så. Väl hemma så jag att det var fläckigt, och ringde henne dagen efter.

  • Fjärilslarv

    Om man inte gör en rödpigmenting så kan håret slå mot grönt. Konstig frisör som inte upplyste dig om det. 

Svar på tråden Missnöjd hos frisören