• Petronelladahlberg

    hur tidigt fick ni ett positivt g-test efter ÄL?

    Som rubriken lyder så undrar jag hur tidigt ni fick positivt efter ÄL?
    Jag hade ÄL den 27 oktober och sambon och jag började redan den 25 och kämpa. Har sen den 25 oktober varit utan samlag 2 dagar sammanlagt. Under denna vecka har jag mått konstigt, varit illamående till och ifrån, haft uppsvälld mage, stickningar i äggstockarna och sugen på nått hela tiden. Vet att graviditets symptom inte kan visa sig i början, men har någon haft så vid ÄL? Har aldrig känt så tidigare..

    Skulle vara väldigt tacksam om jag fick svar på mina frågor. Tack! :)

  • Svar på tråden hur tidigt fick ni ett positivt g-test efter ÄL?
  • Hearts76

    Positivt gravtest 10 dagar efter pos ältest alla fyra grav. Dock suuupersvagt, blev starkare för varje dag. Finns en tråd som heter "svagt plus eller spökstreck, vi som behöver hjälp att analysera svaga gravtester" typ, där hundratals som testar för tidigt lägger in bilder :)

  • Petronelladahlberg
    Hearts76 skrev 2014-10-31 22:47:53 följande:

    Positivt gravtest 10 dagar efter pos ältest alla fyra grav. Dock suuupersvagt, blev starkare för varje dag. Finns en tråd som heter "svagt plus eller spökstreck, vi som behöver hjälp att analysera svaga gravtester" typ, där hundratals som testar för tidigt lägger in bilder :)


    Antar att jag tar och köper mig ett test på måndag då så får vi se :)

    HOPPAS HOPPAS HOPPAS! Kämpat i ett år nu, och det känns så annorlunda :)
  • Hearts76
    Petronelladahlberg skrev 2014-10-31 22:49:54 följande:

    Antar att jag tar och köper mig ett test på måndag då så får vi se :)

    HOPPAS HOPPAS HOPPAS! Kämpat i ett år nu, och det känns så annorlunda :)


    Gör så! :)
  • Skumbollen
    Petronelladahlberg skrev 2014-10-31 22:49:54 följande:
    Antar att jag tar och köper mig ett test på måndag då så får vi se :)

    HOPPAS HOPPAS HOPPAS! Kämpat i ett år nu, och det känns så annorlunda :)
    På måndag har det ju bara gått sju dagar så även om jag förstår att du sitter som på nålar så är det pengarna i sjön tror jag, vänta till onsdag-torsdag iaf. Lycka till :)
  • Minxy

    Med båda mina barn testade jag positivt på ÄL+11 (eftersom min lutealfas bara är 11 dagar så var det också min BIM-dag)

    Bilder på testerna finns nog i mitt bildalbum har jag för mig.


  • Petronelladahlberg
    Minxy skrev 2014-11-02 13:44:47 följande:

    Med båda mina barn testade jag positivt på ÄL+11 (eftersom min lutealfas bara är 11 dagar så var det också min BIM-dag)

    Bilder på testerna finns nog i mitt bildalbum har jag för mig.


    Ska kika. :)

    Själv är det nu 9 dagar sen beräknad ÄL, och har ständig värk i äggstockarna..
  • Skumbollen
    mammatillfyra7501 skrev 2014-11-07 00:22:25 följande:

    plussade på bim -11 så visst går det att plussa tidigt dock även om svagt...är i v7 nu !!!


    Dock är ju bim - inte lika intressant som Äl + eftersom alla har olika lång lutealfas. Grattis till plusset
Svar på tråden hur tidigt fick ni ett positivt g-test efter ÄL?