• M82

    Gravid trots mens - någon med erfarenhet?

    Jag behöver råd, är det någon som haft mens och ändå varit gravid? Förra månaden ( 5 september) gjorde jag o sambon vår 1:a insemination i Danmark. Ca 2 veckor senare fick jag som vanligt spottings och en riklig blödning och mensvärk i 2 dagar som alltid. Tänkte inte på om det var något annorlunda med blödningen utan uppfattade det som en vanlig mens. Men nu den här månden har kroppen betett sig jätteskumt. Först inga positiva ÄL test trots att jag testat mig 7 dagar i rad morgon och kväll. Sen fick jag lite rosa/röda spottings ca 5 dagar för sent, trodde mensen var på g, men sen inget mer. Inte minsta tecken på mer spottings eller mens. Är nu 42 dagar sen förra mensens första dag, alltså är min beräknade mens ca 11 dagar sen. Någon som vart med om liknande och ändå varit gravid. Har inte haft några andra grav.symptom förutom lite illamående idag men det tänker jag att det kan finnas 100 andra orsaker till. Vågar jag testa, har inga stora förhoppningar om att det är nåt även fast jag såklart hoppas. Inte varit särskilt stressad, inte gjort några stora förändringar, varit sjuk eller nåt som skulle kunnat påverka mensen utan levt som vanligt. Usch, jobbigt att inte veta men vill inte bli besviken heller även om förhoppningarna som sagt är små.

Svar på tråden Gravid trots mens - någon med erfarenhet?