• Anonym (orolig)

    låsa in ett barn

    Har ett dilemma. Har nyligen upptäckt hos en bekant när jag av misstag gick in i deras sovrum där dom även har en spjälsäng. Ovanför spjälsängen har dom knutit fast ett galler så att barnet ej ska kunna ta sig ut. Antar att dom gjort detta är för att barnen är väldigt livlig och klättrar ur den. Men när jag såg detta mådde jag så illa. Det kan verkligen inte vara rätt. Kan inte tro detta. Det är så fel som det bara kan bli.

  • Svar på tråden låsa in ett barn
  • Frontline

    Mina föräldrar ordnade till ett extra högt skydd från min spjälsäng då jag klättrade ur den redan när jag var knappa året..
    Dom ville helt enkelt inte att jag skulle ramla ur och slå mig...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Penida

    Om du är riktigt så nej. det är inte är inte rätt någonstans. Man behöver faktiskt inte sova i spjälsäng som barn utan där finns andra lösningar..Hur tänker du själv? Jag hade då inte kunnat vara tyst, det är minst sagt obehagligt vad de håller på med och jag hade då inte accepterat att någon jag kände till använde samma metoder utan att agera.


    Avskyr CIO-metoder
  • Frontline
    Penida skrev 2014-10-31 23:54:41 följande:
    Om du är riktigt så nej. det är inte är inte rätt någonstans. Man behöver faktiskt inte sova i spjälsäng som barn utan där finns andra lösningar..Hur tänker du själv? Jag hade då inte kunnat vara tyst, det är minst sagt obehagligt vad de håller på med och jag hade då inte accepterat att någon jag kände till använde samma metoder utan att agera.
    Är du på riktig?
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (orolig)

    Det är tyvärr sant. Mitt mamma hjärta gråter av synen som mötte mig.

  • Penida
    Frontline skrev 2014-10-31 23:44:37 följande:

    Mina föräldrar ordnade till ett extra högt skydd från min spjälsäng då jag klättrade ur den redan när jag var knappa året..
    Dom ville helt enkelt inte att jag skulle ramla ur och slå mig...


    Men galler ovanför spjälsängen, seriöst? Hur är det rätt? Som sagt, det finns en värld utanför spjälsängen.
    Avskyr CIO-metoder
  • Anonym (orolig)

    Vilken panik som barnet måste få

  • Penida
    Frontline skrev 2014-10-31 23:56:37 följande:
    Är du på riktig?
    Ja, jag tycker inte det låter speciellt sunt med galler ovanför en spjälsäng.
    Avskyr CIO-metoder
  • Frontline
    Penida skrev 2014-10-31 23:57:38 följande:
    Men galler ovanför spjälsängen, seriöst? Hur är det rätt? Som sagt, det finns en värld utanför spjälsängen.
    Penida skrev 2014-10-31 23:59:09 följande:
    Ja, jag tycker inte det låter speciellt sunt med galler ovanför en spjälsäng.

    Ja du skulle det vara övervak 24/7 på mig som barn menar du?
    Varför inte bygga på sängen så jag inte kunde ta mig ur den på nattetid?
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (anonym)

    Frågade du dem om detta? Har själv funderat på en liknande lösning här hemma då jag inte vill ha katten i spjälsängen när den är tom. Har de husdjur kanske de tänker samma.

  • JTo

    Det beror väl på, har dom gallret bara när barnet sover och lyfter upp barnet när det vaknar och vill upp (och då har gallret för att slippa olyckor) eller stänger dom in barnet där för sin egen underhållning och skrattar elakt när det gråter?

    Det värsta alternativet är inte alltid det korrekta, förutom på FL, här är de alltid det!


     


     

Svar på tråden låsa in ett barn