• Sara101010

    Hur fryser ni in bebis mat?

    Har nyligen börjat med smakportioner.Nu fryser jag in i vanliga iskuber,men tänkte på när han börjar äta en hel portion. Är det okej att frysa in i vanliga plastmatlådor? Undrar hur ni andra gör? Hur längre kan maten stå i frysen,veckor? månad?

  • Svar på tråden Hur fryser ni in bebis mat?
  • Dr to be

    Vi frös in portioner i små matlådor. Vi gjorde hela veckans måltider i stöten, ca 3 olika rätter varje söndag å fördelade det på 14-16 små matlådor. Enkelt och smidigt.

  • nozpa

    Jag frös in i glasburkar. Matlådor bör ju funka fint det med. Hade inte så många matlådor dock. :)

  • Harvester

    Fryser in i små plastlådor som rymmer ca 1 dl. Blir lagom portion till min ettåring, behöver blandas med lite vatten när man tinar för bra konsistens.. Jättebra lådor på City Gross, fyrapack i olika färger :)

  • honeydew

    Fryser in i barnmatsburkar i glas, fyll ca 3/4 så spricker de ej.

    Annars kan man återanvända t.ex creme fraiche burkar, lagom storlek.

    Har märkt att hemgjord mat är mycket mer mättande än köpt barnmat, så barnen äter inte lika stor mängd för att bli mätt. Iaf när jag lagar maten

  • nozpa
    honeydew skrev 2014-11-02 14:28:04 följande:

    Fryser in i barnmatsburkar i glas, fyll ca 3/4 så spricker de ej.

    Annars kan man återanvända t.ex creme fraiche burkar, lagom storlek.

    Har märkt att hemgjord mat är mycket mer mättande än köpt barnmat, så barnen äter inte lika stor mängd för att bli mätt. Iaf när jag lagar maten


    Det är mycket vatten i köpta burkar. :)
Svar på tråden Hur fryser ni in bebis mat?