• Äldre 1 Nov 12:16
    273 visningar
    4 svar
    4
    273

    göra abort?

    Har skrivit och raderat flera ggr så nu skriver jag bara. Jag är gravid i v10 alla är överlyckliga och de va ja också. Har en 3åring redan som jag älskar över allt annat behöll honom emot alla för var ganska ung än idag kan hans pappa slänga de i mitt ansikte. Vi har varit tsm i över 5år och bor ihop men vi pendlar otroligt mkt. Jag är inte lycklig har försökt intala mig annat men måste vakna upp. Jag lever för stunden och verkar glömma allt han fått mig gå igenom. Blev påmind av min bm att hon va orolig för mig pga av att jag led av grov depression när kag väntade min son. Och efter också. Träffade en psykolog bakom min killes rygg då jag sällan visar någon om hur jag mår. Alla ser mig som en stark tjej fast jag igentligen inte är de. När han fick reda på att jag träffade en vart han sur och tyckte jag slösade bort tiden. Så slutade gå. Brukar ta bilen och bara åka o åka tills jag känner mig lugn. Såfort jag släpper av min son på dagis börjar jag gråta så fort jag får tid ensam gråter jag bara så trött på att leka lycklig när han igentligen får mig o må skit. Jag va en sån härlig människa innan jag träffade hnm nu är jag så bitter och kall. Blev gravid förra året då vi planerade jag var överlycklig slog in grav testet i ett paket då de va jul. Lyckan varade i 1vecka då han tvingade mig o göra abort medan han tog en resa med sina vänner till Thailand och jag fick gå igenom de själv. Jag försöker få de att funka för min son vill att han ska ha båda sina föräldrar och jag har försökt lämna hnm föera ggr men han lovar o ändra på sig varje ggn och jag idioten tar tillbaka hnm. Nu vart ja gravid o alla e glada t.o.m han enligt hnm. Men sens ja blev gravid har han blivit otrevligare skriker slår i dörrar tvingar mig laga mat o göra saker jag inte klarar av då jag spyr av alla lukter är jätte känslig. Tagit en väska och sover hos min momor nu klarade inte av att sova där en natt till. Jag bokstavligen grät mig tilö sömns varje natt han behandlar mig så dåliggt o han är väldigt aggressiv. Han har aldrig tid för sin son han tillbringar ingen tid med oss som familj. Vi gör allt han vill göra enligt hnm är de för han inte haft en barndom han ska ha allt han pekar på medan ja bokstavligen inte köpt ett par trosor till mig på över 2år. De jag vill säga är att ja mår psykiskt dåligt och känner att jag inte kan utsätta ännu ett barn till de liv min son lever. Min son är min klippa utan hnm hade jag inte orkat gå upp morgnarna. Jag funderar på abort men säga att ja fått missfall för hela världen vet att jag väntar barn. Är de självisk? Vill ha ett barn till men vill inte ha just han som pappa. Har sagt till han innan att ja aldrig kommer ångra min son de enda ja ångrar är han som pappa. Och om ja säger att ja inte vill behålla kmr han göra mitt liv till ett helvete bara för o jävlas. .vad kan jag göra?

  • Svar på tråden göra abort?
  • Anonym (Muhm)
    Äldre 1 Nov 12:36
    #1

    Usch då. Självklart ska du inte spendera tid med en man som behandlar dig så, han verkar väldigt omogen och egocentrisk som tycker att han kan åka iväg hur som helst. Jag får en känsla av att ni fortfarande är rätt unga och jag tänker att 'är det verkligen så bra att skaffa ett barn till när han redan bevisat att han inte vill ha något att göra med det första'? Jag kan förstå att du vill hålla ihop med honom för sonens skull men tro mig-barn märker mer än man tror. Märker barnet att du är ledset så kommer barnet inte heller må bra. Jag tycker att det är bra att du sökt hjälp, det är starkt. Du skriver själv att han en gång tvingade dig till abort-barnet var oönskat från hans sida. Nu är du osäker på om du vill ha ett barn till med honom, och är du inte helt hundra så gör det inte! Det ska han inte säga något om- vill du inte så vill du inte. Han ska inte styra över dig. Du skriver också att han lovat att ändra sig en massa gånger men inget händer-tyvärr tror jag inget kommer att hända heller. Sätt ett ultimatum- antingen bättrar han sig nu och tar sitt ansvar som far innan det nya barnet föds eller så gör du abort. Tyvärt misstänker jag att du är lite rädd för honom och då är det möjligtvis bättre att köra på den vita lögnen att du fått missfall. Kan du inte gå på preventivmedel i hemlighet om du inte vill ha barn men inte heller vill/kan lämna? Men håll inte ihop enbart för sonens skull, han kommer bli lycklig om du är lycklig och det är du inte nu.

  • Anonym (A)
    Äldre 1 Nov 12:39
    #2

    Hej! Det låter som att du lever i ett väldigt destruktivt förhållande och att du verkligen inte mår bra just nu. Jag kan inte råda dig kring om du ska behålla barnet eller inte, utan kan bara råda dig att återigen prata med en kurator eller psykolog. På barnmorskemottagningar finns det kuratorer man kan prata med kring sitt mående och kring graviditeten. Kontakta henne/honom och lyft dina funderingar där. Önskar dig all lycka. Kram

  • Äldre 1 Nov 16:38
    #3

    Tack för svar! Jag har gett honom ett flertal ultimatum men inget händer. Han tror påriktigt att han har varit världens bästa pojkvän och pappa. Våra gemensamma vänner ser hur han är och har velat att jag lämnar honom. Om jag ska vara helt ärlig så bodde jag i ett skyddad boende efter en polisanmäla jag gjorde mot honom. Jag va redo och bli fri från honom men polisen la ner fallet och tyvärr satte dom mig i en byggnad där en arbetskollega till han bodde. Han fick tag på mig och verkade vara nåt bättre. Jag vet att jag kansks borde skylla mig själv? Men när polisen la ner fallet och han pratade sig ur det så började jag fundera om jag överdrev om jag kanske är en "överdrivare" och han övertalade mig som vanligt. Han kan vara världens snällaste och goaste pojkvännen men bara för timmen mem tyvärr så betyder de såå.mkt för mig när jag väl får den lilla kärleken ... låter dumt, jag vet. Ska inte ljuga o säga att han inte lugnat ner sig för de har han. Han var mkt grovare förut nu är de bara tjaffs men man vet liksom inte när de händer. . Man vågar knappt säga något hemma i rädsla av att säga nåt fel ... vet någon om de står i journalen när man gör abort? Vad händer efter ett missfall? Går man endå till sjukhuset och gör abort för att ta ut allt liksom eller? Vet faktiskt ingenting om missfall. ..

  • Anonym (A)
    Äldre 1 Nov 16:44
    #4

    Ja det står i journalen om man gör en abort. Allt inom sjukvården måste journalföras, men din journal kan inte din sambo få ut.

Svar på tråden göra abort?