• leg4

    Köra bil med ögonbindel??

    Jag opererade ögonen för några veckor sedan och jag är väldigt ljuskänslig och går därför omkring med ögonbindel hemma vilket gör att jag inte ser någonting överhuvudtaget. Solglasögon hjälper tyvärr inte. Jag får navigera med hjälp av hörsen och genom att använda en käpp.

    På tisdag har jag en arbetsintervju i Stockholm. Är det Ok för mig att köra bil dit trots att jag har ögonbindel? Om jag programmerar in färdvägen på in GPS så borde det väll inte spela någon roll om jag är blind. Jag kommer ju att hitta fram ändå. Är det olagligt att göra deta?

  • Svar på tråden Köra bil med ögonbindel??
  • Alexandre Nayle

    Vadå, har du en sån där självkörande förarlös bil eller? ÄR FRAMTIDEN HÄR???

  • lagunen
    Alexandre Nayle skrev 2014-11-01 12:33:13 följande:

    Vadå, har du en sån där självkörande förarlös bil eller? ÄR FRAMTIDEN HÄR???


    Dagens bästa!
  • Tokfrans

    Kan du läsa detta så KÖR INTE BIL,!!! hur tänker du? tror du inte att du måste hålla koll på andra förare med? djur? människor?

    Måste göra jäkligt ont att läsa på denna sidan som är så ljus, hur står du ut?

  • Whitetrash86

    Nu vet jag inte vilken GPS du har, men om det även kan känna av bilarna som finns framför, bakom och bredvid dig och hur vida det är rödlyse framöver så är det bara att köra på.

    Då är det ju bara gasen du behöver tänka på.

  • leg4
    Alexandre Nayle skrev 2014-11-01 12:33:13 följande:

    Vadå, har du en sån där självkörande förarlös bil eller? ÄR FRAMTIDEN HÄR???


    Nja, det har jag inte. Men om man programmerar in färdvägen så finns det ju en röst i GPS som berättar hur jag kör. Synen är ju ganska överflödig när man kör bil
  • leg4
    Tokfrans skrev 2014-11-01 12:39:55 följande:

    Kan du läsa detta så KÖR INTE BIL,!!! hur tänker du? tror du inte att du måste hålla koll på andra förare med? djur? människor?

    Måste göra jäkligt ont att läsa på denna sidan som är så ljus, hur står du ut?


    Det är lite jobbigt, men har jag solglasögon och väldigt låg ljusstyrka på skärmen så går det ganska bra
  • leg4
    Whitetrash86 skrev 2014-11-01 13:51:07 följande:

    Nu vet jag inte vilken GPS du har, men om det även kan känna av bilarna som finns framför, bakom och bredvid dig och hur vida det är rödlyse framöver så är det bara att köra på.

    Då är det ju bara gasen du behöver tänka på.


    Jag tror det är lugnt, det finns ju inte så många rödljus i Stockholm och jag åker tidigt på morgonen, så det finns inte så många andra bilister på vägarna.
  • Unis

    Hur ska du kunna genomföra arbetsintervjun med en ögonbindel? Eller tänkte du ha solglasögonen på dig?

  • Whitetrash86
    leg4 skrev 2014-11-01 14:03:49 följande:
    Jag tror det är lugnt, det finns ju inte så många rödljus i Stockholm och jag åker tidigt på morgonen, så det finns inte så många andra bilister på vägarna.
    Det är inte snällt att ljuga... jag kör inne i Sthlm varje morgon Flört
  • Unis
    leg4 skrev 2014-11-01 14:03:49 följande:
    Jag tror det är lugnt, det finns ju inte så många rödljus i Stockholm och jag åker tidigt på morgonen, så det finns inte så många andra bilister på vägarna.
    Det finns rödljus överallt. Var bor du som inte känner till det? Orsa....?
Svar på tråden Köra bil med ögonbindel??