• Anonym (Hennes son)

    Mamma straffar mig med att inte få äta idag

    Skrattade ihjäl mig åt mamma idag när hon stekte rotfrukter. Vet inte varför, men det såg bara kul ut. Hon har straffar mig nu med att jag inte får äta middag idag???? Får hon göra så? Vad fan ska jag annars äta? För jag har inga pengar iaf. I så fall får jag tigga mat hos faster eller farbror eller moster och det har jag ingen lust med

  • Svar på tråden Mamma straffar mig med att inte få äta idag
  • Anonym (?)

    Kan du inte laga egen mat? Eller har hon förbjudit dig att röra all mat som finns i huset? Jag tror att hon blev sårad över att du skrattade åt henne och därför tycker att du kan laga egen mat.

  • Anonym (Hennes son)
    Anonym (?) skrev 2014-11-01 14:53:09 följande:

    Kan du inte laga egen mat? Eller har hon förbjudit dig att röra all mat som finns i huset? Jag tror att hon blev sårad över att du skrattade åt henne och därför tycker att du kan laga egen mat.


    Nej hon är ganska arg. Ja hon blev sårad. Vi är ganska taskiga mot henne. Hon är rätt så tjock och tänkte försöka vara nyttig idag genom att ordna till med rotfrukter så hon kände väl att jag förödmjukade henne när jag skrattade. Det är pappas fel, han skrattar åt henne hela tiden så vi tar bara efter
  • sextiotalist

    Nu kanske inte konsekvenserna var riktigt OK, men du kanske kan börja tänka dig för och bete dig trevligt.
    Fy farao vad ni är elaka mot din mamma, tycker du mobbing är OK?

  • Anonym (?)

    Du verkar vara elak. Sluta med det. Föresten så svarade du aldrig på om fick laga mat till dig själv eller om hon hade förbjudit dig att ta någon mat hemma.

  • Anonym (Hennes son)
    Anonym (?) skrev 2014-11-01 16:47:40 följande:

    Du verkar vara elak. Sluta med det. Föresten så svarade du aldrig på om fick laga mat till dig själv eller om hon hade förbjudit dig att ta någon mat hemma.


    Hon lät mig äta till slut. Mamma e snäll.
  • Anonym (?)
    Anonym (Hennes son) skrev 2014-11-01 16:54:10 följande:

    Hon lät mig äta till slut. Mamma e snäll.


    Men fortfarande fick du laga egen mat om du hade velat? Eller tyckte hon att ska du vara elak så får du laga egen mat?

    Jag tycker dessutom både du och din pappa ska be om ursäkt för att ni uppförde er så elakt, och kanske lära av henne när det kommer till att vara snäll.
  • Anonym (Hennes son)
    Anonym (?) skrev 2014-11-01 17:00:53 följande:

    Men fortfarande fick du laga egen mat om du hade velat? Eller tyckte hon att ska du vara elak så får du laga egen mat?

    Jag tycker dessutom både du och din pappa ska be om ursäkt för att ni uppförde er så elakt, och kanske lära av henne när det kommer till att vara snäll.


    Ingen aning om jag skulle få, men oavsett hade jag gjort det. Hon vågar inte säga så mycket ändå hehe. Jo, de kanske va lite synd men hon fattar säkert att jag drev. Plus att pappa driver med henne varje dag så hon är nog härdad
  • Anonym (?)
    Anonym (Hennes son) skrev 2014-11-01 17:06:28 följande:

    Ingen aning om jag skulle få, men oavsett hade jag gjort det. Hon vågar inte säga så mycket ändå hehe. Jo, de kanske va lite synd men hon fattar säkert att jag drev. Plus att pappa driver med henne varje dag så hon är nog härdad


    det spelar ingen roll om man är härdad, det är fortfarande inte okej att vara elak. Att du försöker rättfärdiga ditt beteende med att din pappa också beter sig så är A) väldigt barnsligt och B) väldigt ineffektivt bara för att någon annan gör fel så har jag inte gjort mindre fel när jag gör samma sak.
  • Anonym (Hennes son)
    Anonym (?) skrev 2014-11-01 17:17:02 följande:

    det spelar ingen roll om man är härdad, det är fortfarande inte okej att vara elak. Att du försöker rättfärdiga ditt beteende med att din pappa också beter sig så är A) väldigt barnsligt och B) väldigt ineffektivt bara för att någon annan gör fel så har jag inte gjort mindre fel när jag gör samma sak.


  • Anonym (Hennes son)
    Anonym (?) skrev 2014-11-01 17:17:02 följande:

    det spelar ingen roll om man är härdad, det är fortfarande inte okej att vara elak. Att du försöker rättfärdiga ditt beteende med att din pappa också beter sig så är A) väldigt barnsligt och B) väldigt ineffektivt bara för att någon annan gör fel så har jag inte gjort mindre fel när jag gör samma sak.


    Äh skitsamma det är glömt nu. Hon kollar på tv nu och äter choklad så hennes rotfruktsmiddag gick i spillo . Påpekade det men hon ignorerar. Hahaha bästa mamma < 3
  • Anonym (O)
    Anonym (Hennes son) skrev 2014-11-01 14:56:36 följande:
    Nej hon är ganska arg. Ja hon blev sårad. Vi är ganska taskiga mot henne. Hon är rätt så tjock och tänkte försöka vara nyttig idag genom att ordna till med rotfrukter så hon kände väl att jag förödmjukade henne när jag skrattade. Det är pappas fel, han skrattar åt henne hela tiden så vi tar bara efter
    Tro*l...
Svar på tråden Mamma straffar mig med att inte få äta idag