• sofial86

    Försöker bli gravid, Göteborg

    Hej!
    Jag och min man bor på Hisingen och har precis börjat försöken till ett syskon till våran 3 åriga dotter.
    Det hade varit kul om det finns fler här som är boende i Göteborg och som är i samma situation (spelar ingen roll om det är första eller tionde barnet!) så vi kan följas åt och stötta varandra!
    Jag har BIM den 18 november och hoppas innerligt att vi lyckas på första försöket!

  • Svar på tråden Försöker bli gravid, Göteborg
  • Anni Me

    Hej här är en till hisingstjej som försöker få ett syskon till våran 2-åriga dotter :)

    Blir första försöket här oxå, och har BIM runt den 25:e om jag ska gå efter senaste cykeln, den var dock längre än vanligt men däromkring bör bim bli i alla fall :)

  • sofial86
    Anni Me skrev 2014-11-03 16:50:04 följande:

    Hej här är en till hisingstjej som försöker få ett syskon till våran 2-åriga dotter :)

    Blir första försöket här oxå, och har BIM runt den 25:e om jag ska gå efter senaste cykeln, den var dock längre än vanligt men däromkring bör bim bli i alla fall :)


    Vad kul! Var på hisingen bor ni? Och hur gammal är du?
    Jag är 28 och vi har ganska nyligen flyttat till Backatorp.
    Håller tummarna för att det går fort för oss att bli gravida! Är typ helt tokig av längtan redan så jag vet inte hur jag ska stå ut om det inte går nu på första försöket!
    Hur lång tid tog det för er med dottern? :)

  • Anni Me
    sofial86 skrev 2014-11-03 18:38:08 följande:

    Vad kul! Var på hisingen bor ni? Och hur gammal är du?
    Jag är 28 och vi har ganska nyligen flyttat till Backatorp.
    Håller tummarna för att det går fort för oss att bli gravida! Är typ helt tokig av längtan redan så jag vet inte hur jag ska stå ut om det inte går nu på första försöket!
    Hur lång tid tog det för er med dottern? :)


    Vi bor i Lundby, vid wieselgrensplatsen. Jag blir 31 i februari. :)

    Men dottern tog det 13 månader och 1 missfall, så hoppas innerligt att det går fortare den här gången :) men har gått ner mycket i vikt sen dess så förhoppningsvis går det lättare nu.

    Hur lång tid tog det för er första gången?

    Testar du nåt med äl test och sånt?

    Jag köpte äl stickor som jag fick på posten igår, så nu testas det för fullt här :p
  • sofial86
    Anni Me skrev 2014-11-04 08:52:59 följande:
    Vi bor i Lundby, vid wieselgrensplatsen. Jag blir 31 i februari. :)

    Men dottern tog det 13 månader och 1 missfall, så hoppas innerligt att det går fortare den här gången :) men har gått ner mycket i vikt sen dess så förhoppningsvis går det lättare nu.

    Hur lång tid tog det för er första gången?

    Testar du nåt med äl test och sånt?

    Jag köpte äl stickor som jag fick på posten igår, så nu testas det för fullt här :p
    Hyfsat när oss då! :)
    Vad tufft! Håller tummarna att det går fortare denna gången! Har du ätit något p-medel efter dottern?
    Första gången gick det på andra försöket. Jag hade väntat mig att det skulle ta minst ett halvår, dag hade fått för mig att jag hade svårt eller inte kunde bli gravid av någon anledning. Så blev jättechockad när det gick så fort.
    Så nu är mina förväntningar skyhöga att det ska gå jättefort igen. Borde nog tagga ner lite och försöka att inte ha för höga förhoppningar!

    Nej jag har inte kört med några ägglossningstest än, men blir det inget denna månaden så kommer jag nog skaffa till nästa månad tror jag :).

    Har du någon koll på när du tror att du har ägglossning eller testar du lite hejvilt?
  • Anni Me
    sofial86 skrev 2014-11-04 13:36:20 följande:
    Hyfsat när oss då! :)
    Vad tufft! Håller tummarna att det går fortare denna gången! Har du ätit något p-medel efter dottern?
    Första gången gick det på andra försöket. Jag hade väntat mig att det skulle ta minst ett halvår, dag hade fått för mig att jag hade svårt eller inte kunde bli gravid av någon anledning. Så blev jättechockad när det gick så fort.
    Så nu är mina förväntningar skyhöga att det ska gå jättefort igen. Borde nog tagga ner lite och försöka att inte ha för höga förhoppningar!

    Nej jag har inte kört med några ägglossningstest än, men blir det inget denna månaden så kommer jag nog skaffa till nästa månad tror jag :).

    Har du någon koll på när du tror att du har ägglossning eller testar du lite hejvilt?
    Ja inte så långt ifrån :)

    Nä jag har inte haft nåt p-medel sedan dottern, vi har kört kondom bara. Ville inte börja äta massa hormoner o grejer igen. Efter nästa förlossning blir det nog till att sätta in en spiral för sen är vi nog klara med barn :)

    Har du haft nåt skydd under tiden?

    Va härligt att det gick så snabbt första gången, håller tummarna för lika snabbt nu :)

    Ja det är väldigt lätt att trissa upp förhoppningarna om att det ska ta sej direkt, jag är lika dan, även om det tog lång tid med dottern :)

    Enligt appen jag har så ska jag ha äl runt den 11:e, men förra cykeln var längre än vanligt (33 dagar mot vanliga 28) så jag tror att den ev. Är lite tidigare, har börjar testa med äl test en gång om dan nu för att se när jag får stegring :)

    Du hade oxå en dotter va? Hur gammal är hon? Våran lilla blir 2 nu i december
  • sofial86
    Anni Me skrev 2014-11-04 21:21:29 följande:
    Ja inte så långt ifrån :)

    Nä jag har inte haft nåt p-medel sedan dottern, vi har kört kondom bara. Ville inte börja äta massa hormoner o grejer igen. Efter nästa förlossning blir det nog till att sätta in en spiral för sen är vi nog klara med barn :)

    Har du haft nåt skydd under tiden?

    Va härligt att det gick så snabbt första gången, håller tummarna för lika snabbt nu :)

    Ja det är väldigt lätt att trissa upp förhoppningarna om att det ska ta sej direkt, jag är lika dan, även om det tog lång tid med dottern :)

    Enligt appen jag har så ska jag ha äl runt den 11:e, men förra cykeln var längre än vanligt (33 dagar mot vanliga 28) så jag tror att den ev. Är lite tidigare, har börjar testa med äl test en gång om dan nu för att se när jag får stegring :)

    Du hade oxå en dotter va? Hur gammal är hon? Våran lilla blir 2 nu i december
    Har också funderat på spiral sen i framtiden, men vi har inte haft någonting på typ två år. Åt ett minipiller i typ ett halvår efter att dottern hade fötts, men mensen blev helt fucked up så jag slutade i ungefär september-okober 2012, sen har vi kört utan (avbrytit när det är dags ;) ) sen dess. Har inte blivit gravid av det, så det gör ju en lite nojig också, även om det varit bra =P.
    Ni får köra på varje - varannan dag så får vi hoppas att ni prickar in det! ;)

    Japp, hon blir 3 nu den 14 november! :)
  • Anni Me
    sofial86 skrev 2014-11-05 12:12:18 följande:

    Har du börjat få någon stegring än förresten? :)


    Jag hade lite stegring i förra veckan, men var jätte förkyld och ont i halsen, så det blev inget sex då, men fick aldrig fullt utslag på testen så är osäker på om jag missat äl eller inte. Men fortsätter testa nån vecka till och har sex så ofta som möjligt så får vi se hur det går :)
  • sofial86
    Anni Me skrev 2014-11-10 05:43:02 följande:
    Jag hade lite stegring i förra veckan, men var jätte förkyld och ont i halsen, så det blev inget sex då, men fick aldrig fullt utslag på testen så är osäker på om jag missat äl eller inte. Men fortsätter testa nån vecka till och har sex så ofta som möjligt så får vi se hur det går :)
    Vad spännande! Synd att du blev sjuk bara! Men håller tummarna att det lyckades ta sig ändå!
    Jag själv har haft molvärk sen nästan två veckor tillbaka som vägrar ge sig. Hoppas innerligt att det är för att livmodern växer och att det inte är mensvärk eller inbillning! :)
  • Anni Me
    sofial86 skrev 2014-11-11 10:29:15 följande:
    Vad spännande! Synd att du blev sjuk bara! Men håller tummarna att det lyckades ta sig ändå!
    Jag själv har haft molvärk sen nästan två veckor tillbaka som vägrar ge sig. Hoppas innerligt att det är för att livmodern växer och att det inte är mensvärk eller inbillning! :)
    Åhh spännande med molvärk :) håller tummarna för att det är ett lite frö som växer där inne i magen :) det närmar sej ju bim för dej nu, mindre än en vecka kvar :)

    Jag har fortsatt testa med äl stickor och skulle ju enligt appen haft äl igår, men det var toknegativt på testen, så troligtvis hade jag äl när jag var sjuk. Ska mycket till för att det ska ha tagit sej för oss den här månaden, så får nog satsa på nästa månad, även om jag så klart hoppas lite ändå :p
Svar på tråden Försöker bli gravid, Göteborg