• Äldre 3 Nov 19:52
    1045 visningar
    3 svar
    3
    1045

    omföderska v 37+6 å panik slagen!!!fler???

    Hej,är gravid i v 37+6 med andra barnet.. jag e fruktansvärt rädd för förlossningen..får kraftiga panik attacker när ja tänker på förlossningen..jag minns den hemska smärtan från när ja födde min son 2012..jag har varit lugn undr graviditeten,men nu när det börjar närma sej den veckan (38+3) då ja födde min son får ja panik,å igår hade jag mensvärk i ryggen å fick en sån kraftig panik attack att jag skakade..finns det fler som känner som ja? eller någon som har tips å råd om hur man kan bli lugnare???

  • Svar på tråden omföderska v 37+6 å panik slagen!!!fler???
  • Äldre 3 Nov 20:44
    #1
    Neo4ever skrev 2014-11-03 19:52:49 följande:

    Hej,är gravid i v 37+6 med andra barnet.. jag e fruktansvärt rädd för förlossningen..får kraftiga panik attacker när ja tänker på förlossningen..jag minns den hemska smärtan från när ja födde min son 2012..jag har varit lugn undr graviditeten,men nu när det börjar närma sej den veckan (38+3) då ja födde min son får ja panik,å igår hade jag mensvärk i ryggen å fick en sån kraftig panik attack att jag skakade..finns det fler som känner som ja? eller någon som har tips å råd om hur man kan bli lugnare???


    Fick mitt första barn för 6 veckor sen dock var jag inte direkt rädd då jag inte visste vad jag skulle förvänta mig utan jag såg mer framemot förlossningen men när jag väl låg där och hade ont såg blev jag faktiskt lite rädd och skakig. Nu gick min förlossning ganska snabbt fick EDA när jag var öppen på 4cm och en timme senare så var det dags att krysta. Jag tycker tänka att du gjort detta innan du klarar detta galant trots att smärtan är intensiv. 
  • Äldre 3 Nov 21:09
    #2

    Jag hade en lång och besvärlig första förlossning. Den tog ett dygn och jag blev sydd osv.
    Inför andra förlossningen så tänkte jag att det kan ju knappast bli värre och jobbigare, när jag redan har fått ett barn. Jag hade rätt. Andra förlossningen var en dröm. 12 tim lång (underbart med halva tiden). Jag hann hänga med i värkarna och allt var jättebra. Hade någon kunnat garantera mig exakt samma förlossning igen, så hade jag kunnat föda barn vilken dag som helst. Jag kände mig peppad på slutet. Gick ibland och tänkte att "kom igen nu. ge mig några värkar kroppen, jag är beredd att hänga med".
    Försök att peppa dig själv. Du har ju gjort detta innan. Du klarar detta. Följ din kropp för den vet vad den håller på med. Det finns personal på plats som hjälper dig. Varje värk är en ny värk som aldrig kommer åter. Varje värk är ett steg närmare att du får hålla din bebis. Följ med kroppen. Kämpa inte emot den när det väl börjar.

    /Mamma till 2 med bf i april 2015.

  • Äldre 3 Nov 22:18
    #3

    Jag var också rädd inför min andra förlossning och just inför smärtan. MEN- för mig var andra förlossningen såååå mkt bättre och smärtan lättare att hantera! Kanske blir det så för dig med!

    Lycka till!!

Svar på tråden omföderska v 37+6 å panik slagen!!!fler???