• Barnlängtan9589

    Överdos av värktabletter = steril?!

    Måste få lätta på hjärtat om en stor oro som jag har.. Jag och min kille har nu under 1 år försökt bli gravida men har inte lyckats. Normalt så har jag regelbunden mens men hade oregelbunden mens under 2 år för 1 år sedan, men det kan ha att göra med att jag har mådde psykiskt dåligt under den tiden men nu det senaste året har alltså min mens varit regelbunden med ca 27 dagars cyklar igen. Vill tillägga att jag är 19 och min kille 25 år, så åldern för min del stressar mig inte men båda vill verkligen vli gravida nu, jag känner mig så redo och vill inte bli äldre. Men på något sätt så känns det som att jag inte kan få barn.. Han har tidigare under sin karriär fått en tjej gravid förut, (som slutade i abort) så jag känner verkligen att pressen ligger hos mig. Men nu till min oro,

    För ungefär 4 år sedan mådde jag verkligen dåligt på alla plan och försökte att bara få somna in genom att överdosera tre olika värktabletter Ipren, alvedon och voltaren. Kom inte ihåg exakt hur många tabletter av varje, men mest alvedon tror jag men det var föööör många för att inte nått i kroppen ska ha tagit skada. Det enda jag kände efter det var musklerna som kändes ömma eller hur man nu ska förklara det. Inga andra biverkningar. Uppenbarligen så gick inte min plan igenom men nu undrar jag om det är ngn som vet om denna dumma handling kan ha gjort mig steril? Eller på ngt sätt gjort att jag kommer ha väldigt svårt för att bli gravid i framtiden? Har googlat lite (som jag aldrig kan låta bli att göra) om detta men får inget som jag kan gå på. Har förstått att Ipren inte rekommenderas att ta under tiden man är gravid och när man försöker att bli det. Men kan ett högt antal tabletter av flera sorter samtidigt vid ett tillfälle gjort mig infertil permanent ? Har aldrig rört en värktablett sedan dess. Det skulle vara så skönt att få höra några tankar kring detta.. Är verkligen som besatt kring frågan varför det inte tar sig för oss..

  • Svar på tråden Överdos av värktabletter = steril?!
  • Tow2Mater

    Aldrig hort talas om att värktabletter kan relateras till kvinnors infertilitet.

    Sitter din kille med laptoppen i knät?

    "A study published in the journal Fertility and Sterility last fall found that after 10-15 minutes of holding a computer in their laps, men?s scrotal temperatures were higher than a fertility-safe range."

Svar på tråden Överdos av värktabletter = steril?!