• Anonym (Man)

    Behöver låna 530.000kr!

    ankiannkatrin skrev 2014-11-05 05:44:41 följande:

    Hej.... Jag har under 6 årstid dragit på mig massvis med skulder som nu hamnat hos kronofogden (en del av dom) men allt annat är på väg dit nu också då jag inte har möjligheten att betala alla dessa skulder. Jag har under åren dragit på mig "mindre" summor på lån för att baka ihop men har aldrig fått den summan jag behövt, vilket resulterat i att jag ändå accepterat låneansökan för att komma ikapp med gamla räkningar. And so on.... Min pojkvän har försökt hjälpa mig i den mån han kan och tagit ett lån på 60.000kr samt ett stort samlingslån på 155.000kr. Någonstans här i mellan tog jag även alla tänkbara smslån för att försöka komma ifatt, som jag nu inte kunnat betala och därav kronofogden. Det fortsätter bara att trilla in.... Samtidigt under denna tiden blev jag arbetslös och är för tillfället sjukskriven. Så alltså ingen form av säkerhet till inkomst heller.

    Idag har jag suttit och ringt runt till alla bolag där jag har lån samt pratat med kronofogden för att få exakta summor och allt som allt (inkl min pojkväns lån, billån, avbetalningar samt de lånen han står på som är mina) landar vi på 530.000kr tillsammans.

    Jag sover inte på nätterna längre, jag har konstant ångest och går i personlig konkurs när som helst. Det värsta är att jag håller på att dra ner min pojkvän i samma skit... Trots att han har fast inkomst och tjänar bra. Med den kreditvärdigheten han har så är det omöjligt att få ett så stort lån. Plus att i princip alla privatlån/samlingslån endast lånar ut upp till 400.000kr. Jag önskar så att jag kunde lösa detta själv, stå upp för det jag har gjort och ta konsekvenserna för det. Men så har vi ju våran son att tänka på.... Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Snälla HJÄLP!


    Ta både ett och två extra jobb.

    När jag startade min firma för xx år sedan. Jobbade jag 9tim på dagen och 4tim på natten. Var inte "sjuk"en dag.

    Ett till lån är inte lösningen.
Svar på tråden Behöver låna 530.000kr!