• Äldre 6 Nov 18:28
    3940 visningar
    7 svar
    7
    3940

    v12 och inga symptom kvar

    Hej,

    Jag är så himla orolig just nu, är i v 11+2 och har sedan v 9+2 knappt känt av graviditeten. Idag slutade brösten att ömma och jag har aldrig riktigt känt någon växtvärk (litegrann då och då kanske ). Var på UL i v 8+2 och då såg allt normalt och fint ut. 1,5 v efter UL var jag på inskrivning hos världens gulligaste barnmorska som lugnade mig lite när jag berättade att jag var extremt skeptisk till att något levde där inne.

    Jag har haft 2 MF och 1 MA det senaste året så jag är väldigt pessimistisk inställd från början. Fram till v 9 var allt bra för då mådde jag illa iaf. Men nu inget. Känns helt tomt där inne.

    Sedan hjälper det inte att jag precis fick hem min angelsound och hörde ingenting förutom min egna puls. Och ja jag vet att man inte ska missbruka den.

    Åh :( när är det vår tur? Känns som att jag har varit gravid i över ett år men aldrig kommit längre än 1 trimestern.:(( extremt påfrestande att vara gravid hela tiden utan resultat :(

    Hört talas om spökveckor men vet inte om jag tror på det?

    Finns det någon där ute som det faktiskt gick bra för? Trots avtagande symptom? Jag ska på KUB test torsdag den 13e, så då får jag ju veta, men det känns som en evighet.

    /ledsen,leds och orolig

  • Svar på tråden v12 och inga symptom kvar
  • Äldre 6 Nov 18:32
    #1

    Vet många där symtomen hoppat över några veckor och allt varit normalt. Jag själv har dock inte samma erfarenhet. Mina symtom försvann helt... var ma.

    Hoppas det ser bra ut på ditt kub.

  • fannyb­k
    Äldre 6 Nov 19:38
    #2

    Mina symptom försvann helt i v 12 och sen kände jag bebisen röra sig några veckor senare. Men då visste jag inte riktigt hur det skulle kännas när den rörde sig så jag var inte säker på att det var den. Fick höra hjärtat slå v 16 har jag för mig men inte ens då kände jag mig säker på att det var en bebis i magen. Ul v 20 var första gången jag började känna mig säker och i samma veva började magen puta. Så jag hade absolut några spökveckor när jag var jätteorolig och nästan ville ha tillbaka illamåendet! Sen förstår jag att du är extra orolig som har fått missfall tidigare, det hade inte jag. Tyvärr är det ju så att man är orolig hela tiden även om man ser magen, känner bebisen sparka och ser den på ul. Och det fortsätter när bebisen är ute också. Men för oss gick det iaf fall bra, trots spökveckor, och sonen är 16 månader idag. Lycka till!

  • Äldre 6 Nov 19:39
    #3

    Vart samma för mig i v 13 ca, då försvann illamåendet, alla symptom. Var 100% säker på att det inte fanns nåt foster i magen tills v 19 då jag gjorde mitt första UL. Usch det var hemskt!

    Hoppas allt går bra för dig!

  • Äldre 6 Nov 19:53
    #4

    Tack:)

    Känner mig liiite lugnare, längtar till nästa torsdag då jag får veta tillslut.

  • Anonym (Också orolig­)
    Äldre 19 Nov 15:17
    #5

    Ts, hur gick det för dig? Håller tummarna!

  • Limali­ie
    Äldre 19 Nov 15:28
    #6

    mina försvann helt i v 8-9 redan. Dottern sover här i selen Flört helt normalt alltså.

  • Äldre 23 Nov 00:38
    #7
    +1

    Hej!

    Det gick jättebra på ultraljudet och KUB testet! :) det var en liten sprattelgubbe/gumma där inne som vinkade med händer och tår:)

    Nu känner jag mig mycket lugnare eftersom jag vet att man kan uppleva veckor där det händer absolut ingenting :) men att allt är bra ändå.

    Har inte så mkt symptom fortfarande men mår illa när magen är tom. Och känner av molvärk lite då och då. Nu har jag precis gått in i v 15 och hoppas att det ska börja synas och kännas snart:)) Håller på att avsluta mitt examensarbete så jag har varit tvungen att tänka på det och inte så mkt på bebisen än, vilket ju är skönt under dessa tidiga veckor.

    Kram på er!

Svar på tråden v12 och inga symptom kvar