• Anniebjornberg

    Andar finns

    Hej!

    Jag och min pojkvän har ett litet problem. Han är "kristen" eller ah tror på Gud och jag tror också till viss del på Gud. Men jag är väldigt mycket för de mediala och andliga..

    Men min kille säger bara att de är bluff och att inget stämmer... Vill så gärna bevisa för honom att jag har rätt hehe... Någon som har en bra plan som får honom att börja tro att de faktiskt finns ett liv efter döden ? Annars sitter han bara å nervärderar min tro... Så irriterande ibland :p

  • Svar på tråden Andar finns
  • 3skabli4

    Man kan inte bevisa något som inte finns. Då menar jag både andar och Gud!

  • Gert

    Han tror på Gud men inte på andar? Är inte Gud en ande?


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Aniiee

    Lyckas du med det så ligger en miljon dollar i potten, så det gäller att tänka noooga, TS, på hur du ska lyckas bevisa det-


    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Kundalini

    Hade en stark upplevelse med ett medium som jag träffade (andreas ) i Nyköping , ALLT han sade stämde om min mamma som inte längre finns kvar på jorden.

  • Frank Banner
    Svenska kyrkans trosgrund är att Gud, Jesus och den heliga anden är en och samma. I Bibelns andra vers ser vi Anden och vattnet. "Och Guds Ande svävade över vattnet" (1 Mos 1.2) Jesu lärjungar fylldes av glädje och den heliga anden. Anden är alltså något som kan uppfylla människan inifrån.  
  • MrFahrenheit

    Jag är vare sig religös eller någon som tror på Gud. Men utifrån mina egna erfarenheter så tror jag på att det finns något bortom döden. (Hur ologiskt det än låter)

    Ingen kan förklara ännu varför vi egentligen har ett medvetande, kanske svaret ligger längre fram... Kanske är allt svart, kanske inte...

  • dirty88

    Hej ni har såklart båda fel.
    Men det är säkert en spännande relation där två tokstollar sitter och argumentrar för sina galna tankar inför varandra :).

    Ps. Själv dyrkar jag Satan.

  • Frank Banner
    Det finns inte den ringaste antydan i bibeln om att "satan" ens existerar i fysisk form. Utan det är mer en symbol över människans tvivel som Judarna lånade ifrån andra religioner. Jesus omnämns däremot i Bibeln som morgonstjärnan "Lucifer". Satan är för många en slags "demon" (en ond ande) som leder själar ned till dödsriket. Vilken har samma uppgift som Karon, (färjkarlen) ur grekiskt mytologi. Kristna tror att Jesus nedsteg i tre dagar till dödsriket och fick nycklarna och myndighet att befria alla som tror på Gud. De som inte tror således "går under", stannar alltså kvar i underjorden. 
Svar på tråden Andar finns