• johanna2014

    Gravid med krogragg!

    Jag är en sådan som ALLTID varit försiktigt av mig.

    Alltid använt kondom. Har haft 3 långa förhållanden och då ätit p-piller.

    Men varit singel i 5 månader nu och har blivit en del festande och några one night stands.

    Gick hem med en jätte snygg kille för några månader sen, vi använde kondom men sen dagen efter var VI dumma och struntande i kondom på morgonen.

    Jätte dumt. Har testat mig för allt efteråt och har inte fått någonting.

    Jag fick mens och trodde allt var lugnt. Men sen när mens nr 2 skulle komma så kom den aldrig.

    Väntade en vecka o gjorde sen gravtest i förrgår och jag är gravid! Helt chockad.

    Måste vara i vecka 8 eller 9 tror jag?

    Någon som varit i samma situation? Behållit eller gjort abort? Jag är nyss fyllda 30 kan tilläggas.

    Jag och killen sågs aldrig mer igen vet hans för och efternamn och tror jag hittat honom på facebook.

  • Svar på tråden Gravid med krogragg!
  • Anonym (Ajdå)

    Tråkigt :(

    Det är bara du som kan avgöra vad du ska göra. Personligen hade jag gjort abort pronto, men det är jag det.

    Pga sånt här bör man eg använda andra preventivmedel också förutom kondom om man vet att man kanske kommer ha sex. Är man full t ex så är det sååå lätt att "glömma".

    Men nu är det som det är för dig, abort, adoption (killen måste veta innan) eller behålla. ..

  • Anonym (Lo)

    Hade också gjort abort. Om du och killen inte har några planer på att träffas vidare (han kanske är med någon annan nu) tycker jag synd om barnet som ska hålla på med "varannan vecka" redan  i spädbarnsåldern. Dessutom är det inte säkert att han vill ha barnet och då är det taskigt att du gör det mot hans vilja. Du erkänner ju själv att "ni" var dumma så det är inte bara hans fel att du är gravid.(vet att du inte påstått det men alltid nån som kommenterar att "han får skylla sig själv") Du får höra med honom vad han vill. Om du vill ha barn och han är med på det så kör. Men annars tycker jag du gör bäst i att göra abort..

  • Anonym (ta bort)

    abort är ju helt självklart det enda svaret på din fråga. varför tvekar du?

  • Anonym (Hmm)

    Många trådar kommer upp där TS aldrig skriver något igen så svårt att tro på historien och sen vilken 30 åring beter sig så omoget ?

  • kanalltidblibättre

    Vad ser du för positivt med att fullfölja graviditeten?

Svar på tråden Gravid med krogragg!