• Cissi1999

    Ung och hjärntumör

    Hejsan!
    Jag är 15 år och har en hjärntumör. 
    För 3 veckor sedan opererades jag för att ta bort den här tumören som sitter på högra sidan i hålrummet och stoppar upp hjärnflödet. 
    Men dom kunde aldrig ta bort den, för när dom öppnade upp mitt huvud så var det inte som väntat. Den är större än vad som sågs på röntgen och läkaren jämförde tumören som en sol, det strålar liksom in i hjärnan som rötter. 
    Kirurgen kunde inte heller ta bort den för att den satt för dåligt till och det var hjärnvävnad i tumören. 

    Det enda kirurgen kunde göra var att ta biopsi på tumören för att sedan skicka vidare och sen 3 veckors väntan för att veta vad det är för slags tumör. 
    Det är en ovanlig sort så de är därför det tar 3 veckor. Så vilken dag som helst ska jag få svar på vilken tumör de är. 

    Jag är i ett helvete på jorden...Och vägen till beskedet på hjärntumören har varit ett rent helvete. Hatar mitt liv just nu men försöker ändå göra de bästa av det.

    Jag är livrädd på att dom ska komma med ett dödsbesked..
    Strålning funkar inte heller så jag vet inte vilka andra alternativ jag har.

    Bara skönt att skriva av mig, förbannad på livet. Man tänker ju att en själv kan ju inte drabbas av sånt här. Men jodå, när man minst anar det.

  • Svar på tråden Ung och hjärntumör
  • Scoops

    Jag är så så ledsen! Fy fan, livet är så jävla orättvist.
    Jag hoppas att läkarna kan hitta en bra behandlingsmetod och att du får bli frisk och tumörfri snart!

  • lövet2

    Lycka till med beskedet! Ja, det låter illa, men jag känner folk som överlevt de mest våldsamma hjärntumörer. Det finns alltid hopp ...

  • cirkusmusen

    Det är sånt här som får mig att bli så förbannad. Att goda och unga människor ska drabbas av sånt här hemskt. 

    Jag hoppas verkligen att de hittar en behandling som fungerar.

  • ådärsattdenja

    Hej Cissi!

    Jag jobbar på barn-onkologavdelning och träffar många patienter med olika typer av tumörer. Jag brukar aldrig vara den som ger råd för jag vet att inget råd i världen hjälper mot det helvete de här barnen lever i. Det enda jag brukar säga och som jag också säger till dig är att det finns ingen som fattar hur det känns förutom du själv.
    Vill du rasa av dig mer är det bara du PM-ar mig.
    Sköt om dig!

  • Cissi1999
    ådärsattdenja skrev 2014-11-08 22:01:38 följande:

    Hej Cissi!

    Jag jobbar på barn-onkologavdelning och träffar många patienter med olika typer av tumörer. Jag brukar aldrig vara den som ger råd för jag vet att inget råd i världen hjälper mot det helvete de här barnen lever i. Det enda jag brukar säga och som jag också säger till dig är att det finns ingen som fattar hur det känns förutom du själv.
    Vill du rasa av dig mer är det bara du PM-ar mig.
    Sköt om dig!


    Tack så mycket Hjärta
  • Gweny

    uch vad tufft, hoppas du har bra stöd runt dig med familj och vänner. Ge inte upp, finns alltid möjligheter och hoppas dem hittar något bra att göra för dig.

    antar att du säkert redan varit här inne och kikat?

    www.ungcancer.se/

Svar på tråden Ung och hjärntumör