• Lennart777

    Svenska journalister har börjat inse vilken katastrofal invandringspolitik Sverige har, varför vaknar de nu? TVÅ EXEMPEL

    Alla vet att Sverige har en katastrofal invandringspolitik och med 400.000 flyktingar och ännu mer anhöriginvandrare och arbetskraftsinvandrare de kommande 4 åren så vet vi att katastrofen knappat börjat även om läget är akut redan nu och det saknas bostäder.

    Två nyliga exempel ni aldrig trodde svensk media skulle kunna eller våga skriva nedan:

    Ex 1. Chefredaktör: Nästa statsminister i Sverige kan heta Jimmie Åkesson
    http://www.dagenssamhalle.se/kronika/taenk-om-jimmie-akesson-blir-statsminister-2018-11913

    "I valet 2014 chockades vänstern och högern av att SD fick 13 procent och medierna började omedelbart trycka upp ?vi gillar olika?-knappar och basunera att ?87 procent? röstade inte på SD. Nej, men betydligt fler än på V, MP, C, FP, KD och FI."

    Ex 2 från IDAG och Expressen!
    Nivån kan inte vara tabu i flyktingdebatten
    http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/nivan-kan-inte-vara-tabu-i-flyktingdebatten/

    Ni får läsa artiklarna själva men en sak är säkert, innan valet 2014 hade dessa artiklar varit helt omöjliga att skrivas i Svensk media. Börja även en del inom etablissemanget att vakna? Självklar är inte alla inom etablissemanget så korkade så de inte inser vad som kommer att hända, men att de vaknar så sent som nu är riktigt skrämmande.

    Vad tror ni, kommer fler inom etablissemanget att vakna eller måste vi se en total kollaps av Sverige först?

  • Svar på tråden Svenska journalister har börjat inse vilken katastrofal invandringspolitik Sverige har, varför vaknar de nu? TVÅ EXEMPEL
  • Lennart777

    Den enda tankesmedjan som är positiva till dagens invandringspolitik och att småstäder får ökad befolkning vill att lönerna ska sänkas speciellt ingångslönderna, tankesmedian är även moderat.

    De enda som alltså är positiva till dagens invandringspolitik vill att man ska sänka lönerna.

  • Lennart777

    Vi kan även ha med lite komik. Stockholm Stads Kulturförvaltning flyttar till mångkulturella Rinkeby. Alltid lika kul när de som är mest för mångkultur tvingas flytta till den:) DO slapp konstigt nog att flytta ut till mångkulturen och närmare sina kunder vilket är extremt märkligt.

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6012324

  • Anonym (Seriöst!)

    Det går inte att diskutera invandringspolitik med folk som slår händerna för öronen skriker "lalalala jag lyssnar inte du är rasiiiist" - och ingen vill anklagas för rasism om de inte är det. 

    Så det blir lite av ett "min fiendes fiende är min vän" - dvs "Rasisternas fiende är invandringen - därför är invandringen min vän"

    Ett resonemang som aldrig hållit och aldrig kommer att hålla - och LUSTIGT NOG så skulle det här ha varit en öppen åsikt långt tidigare om INTE så många SD'are varit rasister; då Vill folk inte hålla med dem, trots att de har rätt i just den här frågan. Om SD hade varit tydligare med att skala bort sina rasister, nazister och kvinno- homo- och sjuk-hatande medlemmar så skulle svenska "etablissemanget" "vaknat" långt tidigare. 

    Det är ju därför SD fick så mycket publicitet som de fick, helt gratis. Och det var därför tidningarna skrev stora rubriker om pepparkaksgubbar och disneys julfilm; alla har VELAT säga ifrån - men ingen har velat förknippas med rasism, så de har gratis-reklamat för det enda parti som öppnade käften om det, och hoppats kunna säga "skyll inte på mig, jag röstade inte på SD" men TROTS det få sin vilja igenom. Enkelt psykologi. 

    Så, summa summarum: hade SD inte haft blockmongon i partiet så hade den här situationen varit stoppad för flera år sedan. Helt enkelt genom att svenska folket och "etablissemanget" sagt ifrån av sig själva. Utan att anklagas för att vara rasister av PK-maffian. 

  • Lennart777
    Anonym (Seriöst!) skrev 2014-11-09 12:12:14 följande:

    Det går inte att diskutera invandringspolitik med folk som slår händerna för öronen skriker "lalalala jag lyssnar inte du är rasiiiist" - och ingen vill anklagas för rasism om de inte är det. 

    Så det blir lite av ett "min fiendes fiende är min vän" - dvs "Rasisternas fiende är invandringen - därför är invandringen min vän"

    Ett resonemang som aldrig hållit och aldrig kommer att hålla - och LUSTIGT NOG så skulle det här ha varit en öppen åsikt långt tidigare om INTE så många SD'are varit rasister; då Vill folk inte hålla med dem, trots att de har rätt i just den här frågan. Om SD hade varit tydligare med att skala bort sina rasister, nazister och kvinno- homo- och sjuk-hatande medlemmar så skulle svenska "etablissemanget" "vaknat" långt tidigare. 

    Det är ju därför SD fick så mycket publicitet som de fick, helt gratis. Och det var därför tidningarna skrev stora rubriker om pepparkaksgubbar och disneys julfilm; alla har VELAT säga ifrån - men ingen har velat förknippas med rasism, så de har gratis-reklamat för det enda parti som öppnade käften om det, och hoppats kunna säga "skyll inte på mig, jag röstade inte på SD" men TROTS det få sin vilja igenom. Enkelt psykologi. 

    Så, summa summarum: hade SD inte haft blockmongon i partiet så hade den här situationen varit stoppad för flera år sedan. Helt enkelt genom att svenska folket och "etablissemanget" sagt ifrån av sig själva. Utan att anklagas för att vara rasister av PK-maffian. 


    Sant. MEN att starta ett parti som SD kräver råskinn i början, folk som tål att bli hatade, hoppade på och hotade. Folk som inte är rädda att förlora vänner och kan få extremt svårt att få jobb i framtid. Att bli SD-politiker betyder att man riskerar mycket.

    Tyvärr så är det många råägg som får börja som SDare till SD blir så etablerat och stort att mer vanliga personer vågar sig till partiet och som vi börjar se nu. 

    Dessa råägg som vi klagar på nu är något som behövs, annars hade vi inte haft det SD vi ser idag som vågar kritisera etablissemanget hur mycket skit de än får.
  • Anonym (Seriöst!)
    Lennart777 skrev 2014-11-09 12:18:02 följande:

    Tog inte lång tid. MP Maria Ferm har redan kritiserat Expressen som vågar skriva sanningen. Akta er för att kritisera dagens katastrofala invandringspolitik för ni kommer bli hatade av etablissemanget..

    https://twitter.com/MariaFerm/status/531354789087809536


    Seriöst...vad är det du inte förstår?
    Du är ju själv en del av problemet. LÅT dem framstå som rabiata, och rösta därefter, men var TYST! Din åsikt får bara folk att bli mer PK, för de vill inte förknippas med dig, men de vill ändå ha mindre invandring. Om du slutar få dem att skämmas och tänka "Jag är inte som den där" varje gång de tänker tanken, så kommer du få resultat långt tidigare. Och Resultat måste ju vara viktigare än att ha "rätt"?
  • Lennart777
    Anonym (Seriöst!) skrev 2014-11-09 12:24:25 följande:
    Seriöst...vad är det du inte förstår?
    Du är ju själv en del av problemet. LÅT dem framstå som rabiata, och rösta därefter, men var TYST! Din åsikt får bara folk att bli mer PK, för de vill inte förknippas med dig, men de vill ändå ha mindre invandring. Om du slutar få dem att skämmas och tänka "Jag är inte som den där" varje gång de tänker tanken, så kommer du få resultat långt tidigare. Och Resultat måste ju vara viktigare än att ha "rätt"?
    Om folk är så korkade så de inte kan tänka själva så är det deras problem. 

    Jag kommer inte tystas och kommer fortsätta sprida sannings så länge jag lever. Folk måste vakna nu även om det redan är försent.
  • Anonym (försent?)

    Försent för vad? Vad är du så jätterädd för?

  • Lennart777
    Anonym (försent?) skrev 2014-11-09 12:40:20 följande:

    Försent för vad? Vad är du så jätterädd för?


    Jag som har bra jobb och bra utbildning är inte rädd, jag har mer omtanke om mina mindre lyckligt lottade outbildade kompisar.

    Gissa själv. över 600.000 personer kommer till Sverige de kommande 4 åren och det saknas bostäder och byggs för lite redan nu, även pengar saknas redan nu;)
Svar på tråden Svenska journalister har börjat inse vilken katastrofal invandringspolitik Sverige har, varför vaknar de nu? TVÅ EXEMPEL