• doccah

    Unga "mammor" som väntar på plus?

    Hej! Fyllde 20 för ett halvår sen och har haft barnlängtan från och till sen jag var 16. När jag träffade min sambo vid 18 år så blev de värre för han hade en dotter sen tidigare. Det var skitmysigt men längtan smög ju sig på, men hade inte bråttom. Sedan blev jag oplanerat gravid i våras och gjorde abort eftersom att killen absolut inte var redo. Jag blev såklart förkrossad men kunde ändå gå vidare med det. Har nu längtat olidligt mycket sedan dess och det har varit väldigt kärvt i våran relation från och till pga detta. Men nu i oktober så bestämde han sig helt plötsligt för att han va redo. Jag blev ööverlycklig och vi missade nog äl i oktober för hade mens 25. Nu har vi försökt igen jag hoppas på ett plus den 19/20 november! Någon som har något liknande sits som jag eller som helt enkelt bara vill dela glädjen och följas åt till plusset? Kram!

  • Svar på tråden Unga "mammor" som väntar på plus?
  • Anonym (Mot bebis)

    Jag kan ansluta mig, vi längtar båda efter bebis, har varit tillsammans i 4 år och jag blir 20 i slutet av året. Äl runt 19/20 om det fungerar

  • Freya1

    Är 21 år och planerar barn med min sambo. Nyligen slutat med p-piller, så hoppas på ett plus snart :) allt kul om man kan följas åt med någon i samma sits och ålder :)

  • doccah

    Vad roligt! Tycker de flesta här på fl. är typ 25-35 så är roligt att följa dem i samma ålder! Ja det är svårt det där med äl.. Ville inte köpa test på andra försöket men jag har ingen aning om min beräkning stämmer ens! Vi får väl hoppas på det bästa!

    Blev så besviken när mensen kom förra gången.. Man hinner ju bygga upp så mkt förväntan på den lilla stunden innan bim! Eller bara jag som känner så? :)

  • Freya1

    Jag är likadan, blir alltid lika besviken när mensen kommer, men hoppas på ett plus snart, har ÄL om en vecka om jag räknat rätt så hoppas att de blir något då! :)


    doccah skrev 2014-11-10 08:02:37 följande:

    Vad roligt! Tycker de flesta här på fl. är typ 25-35 så är roligt att följa dem i samma ålder! Ja det är svårt det där med äl.. Ville inte köpa test på andra försöket men jag har ingen aning om min beräkning stämmer ens! Vi får väl hoppas på det bästa!

    Blev så besviken när mensen kom förra gången.. Man hinner ju bygga upp så mkt förväntan på den lilla stunden innan bim! Eller bara jag som känner så? :)


  • ewamyisabelle

    hejsan!


    Jag är 19 år och jag och sambon har varit tillsammans i 3 år, och snart varit förlovade i 1 år :)


    hade äl 24 oktober, sen några dagar senare började det sticka till i "tjejmagen" och så har det hållt på :)


    BIM var i fredsags (7/11) så idag är den 3 dagar sen, vilket inte är normalt för mig! :)


    Har köpt ett Clearblue digital som jag ska ta imorgon bitti... :)


    längtar såååååå efter att få ha en egen liten bebis när min sambos alla syskon har massa barn! :)

  • doccah
    ewamyisabelle skrev 2014-11-10 21:03:30 följande:

    hejsan!


    Jag är 19 år och jag och sambon har varit tillsammans i 3 år, och snart varit förlovade i 1 år :)


    hade äl 24 oktober, sen några dagar senare började det sticka till i "tjejmagen" och så har det hållt på :)


    BIM var i fredsags (7/11) så idag är den 3 dagar sen, vilket inte är normalt för mig! :)


    Har köpt ett Clearblue digital som jag ska ta imorgon bitti... :)


    längtar såååååå efter att få ha en egen liten bebis när min sambos alla syskon har massa barn! :)


    Hej välkommen :) vad kul! Jag och min sambo har med varit förlovade 1 år på nyårsafton :) Hoppas att du får ett stort plus imorgon då!! Jag ska med försöka vänta ut bim innan jag testar.. Men man blir galen haha! Jag tror att jag hade äl i torsdags för dagen efter var jag öm på bröstvårtorna och hade lite molvärk, har för mig att vissa får de efter äl så hoppas de var de :)
  • doccah
    ewamyisabelle skrev 2014-11-10 21:03:30 följande:

    hejsan!


    Jag är 19 år och jag och sambon har varit tillsammans i 3 år, och snart varit förlovade i 1 år :)


    hade äl 24 oktober, sen några dagar senare började det sticka till i "tjejmagen" och så har det hållt på :)


    BIM var i fredsags (7/11) så idag är den 3 dagar sen, vilket inte är normalt för mig! :)


    Har köpt ett Clearblue digital som jag ska ta imorgon bitti... :)


    längtar såååååå efter att få ha en egen liten bebis när min sambos alla syskon har massa barn! :)


    Hej välkommen :) vad kul! Jag och min sambo har med varit förlovade 1 år på nyårsafton :) Hoppas att du får ett stort plus imorgon då!! Jag ska med försöka vänta ut bim innan jag testar.. Men man blir galen haha! Jag tror att jag hade äl i torsdags för dagen efter var jag öm på bröstvårtorna och hade lite molvärk, har för mig att vissa får de efter äl så hoppas de var de :)

    Du får berätta hur det går imon!
  • doccah
    Freya1 skrev 2014-11-10 19:30:16 följande:

    Jag är likadan, blir alltid lika besviken när mensen kommer, men hoppas på ett plus snart, har ÄL om en vecka om jag räknat rätt så hoppas att de blir något då! :)


    Ja vi får hålla tummarna att det går vägen. Undrar hur mycket man kommer roa sig åt sig själv om 10 år och kollar tillbaka på dessa trådar och hur nojjig man va.. Haha
  • Maka94
    doccah skrev 2014-11-18 14:20:17 följande:

    Hur går det för er?!:) jag plussade idag!


    Grattis! Jag och min sambo går i planerna för barn, hann vill gärna vänta ett tag, medan jag känner mig redo nu. Diskuterat att börja försöka till våren, vi får se hur det blir. Längtan är enorm då alla våra vänner nu är gravida eller har små nyfödda i vagnen redan.
  • doccah
    Maka94 skrev 2014-11-21 09:32:38 följande:
    Grattis! Jag och min sambo går i planerna för barn, hann vill gärna vänta ett tag, medan jag känner mig redo nu. Diskuterat att börja försöka till våren, vi får se hur det blir. Längtan är enorm då alla våra vänner nu är gravida eller har små nyfödda i vagnen redan.
    Vet hur de känns, jag var redo i våras medan min sambo inte var redo förän nu! Jobbigt när man själv vill så mycket :))
  • skepparbarn

    Hoppar in jag också :) 


    20 år, första barnet. BIM-3 idag. 

Svar på tråden Unga "mammor" som väntar på plus?