• Mussann

    VUL + bild?

    Hej. Undrar om man faktist kan få en bild på VUL? Ska göra det på antingen nynäshamns sjukhus eller söderrälje! :)

  • Svar på tråden VUL + bild?
  • Mussann
    4loveandlemons skrev 2014-11-12 11:02:03 följande:

    Jag fick flera fina bilder på den lilla bönan när jag gjorde VUL i v 9 (8+?) och v 10 (9+?).


    Okej behövde du fråga? Vart gjorde du?:) vet ej om jag ska behålla än men vill ju ha en bild
  • Mussann
    JonnaLF skrev 2014-11-12 11:46:43 följande:

    Vilken vecka är du i? Glad


    Bara vecka 5 än så länge :) men vet inte om jag ska behålla men vill ha en bild
  • 4loveandlemons

    Jag blev gravid med hjälp av ivf och gjorde vul på den kliniken. Behövde inte fråga utan fick tre bilder i handen varje gång. På mödravården senare gjorde jag några vanliga ultraljud och då frågade de om jag ville ha en bild.

  • JonnaLF
    Mussann skrev 2014-11-12 12:43:24 följande:
    Bara vecka 5 än så länge :) men vet inte om jag ska behålla men vill ha en bild
    Okej. Jag bara frågade för jag bokade tid för tidigt ultraljud hos ultraljudsbarnmorskorna i sthlm och jag visste inte säkert vilken vecka jag var i. Visade sig när jag kom dit  att jag va i v 8, men dom gjorde "vanligt" ultraljud, dvs inte vaginalt. Fick klart och tydligt se en liten liten bebis där inne. Men dom gör nog vul om det är så tidigt som 5 veckor och då vet jag inte hur mkt man kan se :)
  • Mussann
    4loveandlemons skrev 2014-11-12 12:56:53 följande:

    Jag blev gravid med hjälp av ivf och gjorde vul på den kliniken. Behövde inte fråga utan fick tre bilder i handen varje gång. På mödravården senare gjorde jag några vanliga ultraljud och då frågade de om jag ville ha en bild.


    Alltså på södertälje? Jo men har hört massor om att dem är otrevliga och att man knappt får se på skärmen om

    Man ska höra abort.. Vill så gärna ha en bild
  • Mussann
    JonnaLF skrev 2014-11-12 13:40:52 följande:
    Okej. Jag bara frågade för jag bokade tid för tidigt ultraljud hos ultraljudsbarnmorskorna i sthlm och jag visste inte säkert vilken vecka jag var i. Visade sig när jag kom dit  att jag va i v 8, men dom gjorde "vanligt" ultraljud, dvs inte vaginalt. Fick klart och tydligt se en liten liten bebis där inne. Men dom gör nog vul om det är så tidigt som 5 veckor och då vet jag inte hur mkt man kan se :)
    Ahha okej :)
  • malintherese01

    Hur pass bra syns det i vecka 8/9? 
    Har precis plussat och ska begära ett tidigt VUL eftersom jag fått två missfall på raken... Ska jag fortsätta med denna graviditet vill jag vet att det iallafall ser okej ut :/ 

  • malintherese01
    Stiffin skrev 2014-11-22 20:13:12 följande:

    Det här är vår räka i vecka 9. Vi gjorde VUL på Oxbackskliniken i Södertälje.


    Ja ok men då ser man ju ändå det lilla pyret ganska bra! :) 
    Jag hoppas på att få göra mitt iallfall i vecka 8/9.. men tycker väl dom borde godkänna det efter två missfall?

    Jag bad nämligen om ett VUL sist jag var gravid, eftersom jag var orolig för ett till missfall. men då fick jag bara svaret:

    "nej, du ska inte vara orolig, det ska nog gå bra denna gången!"  :/ och det gjorde det ju inte... 
  • Stiffin

    Det är ju lite märkligt hur vissa får och andra inte. Jag frågade inte ens om ett, ringde bara dit och sa att jag tagit ett grav.test som visade positivt så de bokade in ett på en gång.

    Om du förklarar att du är orolig och vad du har med dig i bagaget så tycker man ju inte att det borde vara några problem.

    Lycka till!


    malintherese01 skrev 2014-11-23 13:30:09 följande:

    Ja ok men då ser man ju ändå det lilla pyret ganska bra! :) 

    Jag hoppas på att få göra mitt iallfall i vecka 8/9.. men tycker väl dom borde godkänna det efter två missfall?

    Jag bad nämligen om ett VUL sist jag var gravid, eftersom jag var orolig för ett till missfall. men då fick jag bara svaret:

    "nej, du ska inte vara orolig, det ska nog gå bra denna gången!"  :/ och det gjorde det ju inte... 


  • ÄlskarMina

    Det här är från v.5+6 med vårt lilla gryn som hade ett tickande hjärta redan då embryot nere i vänstra hörnet med gulesäcken snett ovanför.

    [img=/gallery/image/5222458/full_600/phpO5mHr289514.jpg


    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10, "Grynet" bf juni-15*.¸¸.·*¨`·
  • Mussann
    Stiffin skrev 2014-11-22 20:13:12 följande:

    Det här är vår räka i vecka 9. Vi gjorde VUL på Oxbackskliniken i Södertälje.

    phpi6itoN83172.jpg


    Hur stor var den ? :)
  • Mussann
    malintherese01 skrev 2014-11-23 13:30:09 följande:
    Ja ok men då ser man ju ändå det lilla pyret ganska bra! :) 
    Jag hoppas på att få göra mitt iallfall i vecka 8/9.. men tycker väl dom borde godkänna det efter två missfall?

    Jag bad nämligen om ett VUL sist jag var gravid, eftersom jag var orolig för ett till missfall. men då fick jag bara svaret:

    "nej, du ska inte vara orolig, det ska nog gå bra denna gången!"  :/ och det gjorde det ju inte... 
    Gå till en privat. Jag gör hos gynekologen
  • eescala

    Ultraljuds bild från v6 (5+6) såg ett hjärta slå men jag tycker livmoder känns förstor så tidigt med tanke på hur litet fostret är i v6 så minna misstankar är att de är tvillingar där inne men vet ej förän 11 dec då jag har nästa ultraljud.

Svar på tråden VUL + bild?