• Anonym (Bestämt mig.)

    Hur berätta graviditet, kan jag få tips från killar?

    HjZ

    Det är så att jag har kommit in i ett seriöst förhållande med en sån fantastisk kille.

    Nu är det så att jag är gravid.

    Jag har redan bestämt mig för abort då jag har ett barn innan, vårat förhållande har inte kommit så långt och verken han eller jag är redo för ett till barn då han försöker komma in i våran vardag (min och dotterns)

    Han ville använda kondom i början av vårt förhållande men jag är allergisk mot latex oxh dessutom har jag spiral som skydd och haft i 1 1/2 år. Har vart med mitt ex i 6 år och inte haft nåt problem med skydded den sista tiden jag var med honom.

    Men iaf så blev jag gravid fast jag hade spiral.

    Jag har fått problem med min rygg pga graviditeten och min pojkvän har börjat märka att det är nåt konstigt med mig. Jag har bara haft panik lver hur jag ska berätta. Jag skulle helst vilja berätta när jag fått tid för abort så han vet att jag inte vilö behålla och jag vill inte berätta nu för det kanske får han och tänka på det onödigt mycket..

    Har ni tips om hur jag kan berätta för honom, när jag ska göra det.. Vilket skulle va lättast för er om ni skulle få sån nyhet?

    Tack för svar.

  • Svar på tråden Hur berätta graviditet, kan jag få tips från killar?
  • Anonym (Tjej)

    Jag är inte kille men tar mig friheten att svara ändå. Det finns ingen anledning att dra ut på att berätta. Säg som det är helt enkelt. Han lär ju varken ta det bättre eller sämre om du bokat in en tid för abort eller inte.

    Är man i en relation så bör man ju vara tillräckligt trygg med varandra att man kan berätta en sådan sak. Annars kanske man inte ska vara i en relation öht. Tycker att han har rätt att få veta och smälta det hela innan aborten, han kanske till och med längtar efter barn och blir besviken över att du vill göra abort. I sådana fall känns det schysst att han får tid att smälta det hela. Eller så känner han som du och då kan ni stötta varandra genom aborten. Lycka till!

  • Anonym (Bestämt mig.)
    Anonym (Tjej) skrev 2014-11-12 13:22:36 följande:

    Jag är inte kille men tar mig friheten att svara ändå. Det finns ingen anledning att dra ut på att berätta. Säg som det är helt enkelt. Han lär ju varken ta det bättre eller sämre om du bokat in en tid för abort eller inte.

    Är man i en relation så bör man ju vara tillräckligt trygg med varandra att man kan berätta en sådan sak. Annars kanske man inte ska vara i en relation öht. Tycker att han har rätt att få veta och smälta det hela innan aborten, han kanske till och med längtar efter barn och blir besviken över att du vill göra abort. I sådana fall känns det schysst att han får tid att smälta det hela. Eller så känner han som du och då kan ni stötta varandra genom aborten. Lycka till!


    Tack för ditt svar. Du fick mig att tänka annorlunda nu. Jag tror jag tänkte för mycket på mig själv när jag skrev.

    Det är klart han ska få vara med och bestämma.

    Mitt ex som jag var med i 6 år blev jag gravid med en gång till efter min dotter som slutade i abort. Mitt ex skrek då på mig om att jag ska ta bort skiten så fort som möjligt och la på i mitt öra och jag fick genomgå hela aborten ensam. Jag är nog rädd för samma sak men jag vet i hjärtat att han aldrig skulle reagera så. Han skulle hjälpa mig och stötta mig. Bara jag som har mina hjärnspöken. Han låg och höll om mig hela kvällen igår för att jag har såna problem med bäckenbenet just nu och har så ont.

    Vill bara inte att han ska må dåligt eller bli stressad över det här..

    Men tack snälla för att du fick mig och se på de annorlunda.
Svar på tråden Hur berätta graviditet, kan jag få tips från killar?