• Jordgubbarochmjölk

    Jag vill typ ha nu nu nu!

    Har på senaste dagarna börjat prata mer och mer här hemma om att försöka skaffa första barnet. Och jag lever som på moln, kan typ inte tänka på annat just nu. Tittar runt här på sidan, kollar vecka för vecka och man längtar mer och mer. Tanken är väl att vi ska försöka om kanske ett halvår/år. Känner mig så pirrig i magen! Någon annan som känner likadant? Jag är 28, han 29.

  • Svar på tråden Jag vill typ ha nu nu nu!
  • Sarah89

    Jag känner igen det där! Jag har alltid velat ha barn men har alltid varit bestämd om att det skulle först ske när jag träffat min drömkille, utbildat mig, skaffat fast jobb, bra boende osv. Och i sommras så gick det upp för mig att jag hade gjort allt det, och då var det som om jag slog på en knapp i hjärnan och sedan dess har jag inte kunnat sluta tänka på det, nästan så att jag känner mig besatt..

    Min sambo vill även han gärna ha barn men han hade nog kunnat tänka sig att vänta några månader till, men efter långa diskussioner så bestämde vi iallafall att jag skulle sluta med mina p-piller sedan för 2 månader sedan... 

    Men ja, jag vill nu nu nu nu också! :)

  • Jordgubbarochmjölk

    Skönt med någon som känner likadant! :)

    Kanske vi tjejer känner mer att vi vill sätta igång? Vi har ju som en klocka som säger till oss att det är dags nu ;) Roligt att din sambo också vill sätta igång!

    Tänker ni att det får hända när det händer eller tänker ni att ni vill gravida inom en viss tid?

    Känner du dig nervös eller nått?


    Sarah89 skrev 2014-11-12 15:08:57 följande:

    Jag känner igen det där! Jag har alltid velat ha barn men har alltid varit bestämd om att det skulle först ske när jag träffat min drömkille, utbildat mig, skaffat fast jobb, bra boende osv. Och i sommras så gick det upp för mig att jag hade gjort allt det, och då var det som om jag slog på en knapp i hjärnan och sedan dess har jag inte kunnat sluta tänka på det, nästan så att jag känner mig besatt..

    Min sambo vill även han gärna ha barn men han hade nog kunnat tänka sig att vänta några månader till, men efter långa diskussioner så bestämde vi iallafall att jag skulle sluta med mina p-piller sedan för 2 månader sedan... 

    Men ja, jag vill nu nu nu nu också! :)


  • Sarah89
    Jordgubbarochmjölk skrev 2014-11-13 10:58:00 följande:

    Skönt med någon som känner likadant! :)

    Kanske vi tjejer känner mer att vi vill sätta igång? Vi har ju som en klocka som säger till oss att det är dags nu ;) Roligt att din sambo också vill sätta igång!

    Tänker ni att det får hända när det händer eller tänker ni att ni vill gravida inom en viss tid?

    Känner du dig nervös eller nått?


    Jag tror definitivt det är en tjej grej, även om killar väldigt gärna vill ha barn så känns det aldrig som om de snöar in och börjar fundera på allt så mycket som vi göra. (kanske för att de egentligen inte märker av barnet förens de faktiskt är fött, hehe) Dock så har min sambo börjat titta på gulliga bebisar på ica osv. det är så gulligt tycker jag, och det gör att jag längtar ännu mer.. 

    Vi har väl sagt att det händer när det händer.. men nu efter två försök så har jag börjar bli lite små nyfiken på att ha bättre koll, så beställde igår ett gäng ägglossnings-test och jag tänkte köra med denna månaden, fast mest lite för att få ett bild av hur min cykel ser ut och kolla så att jag faktiskt har ägglossning när jag tror jag har det. Men förhoppningvis gör det kanske att vi blir gravida denna månaden,, vill inte vänta längre! :) 

    Kommer du kunna klara dig att vänta med att börja i ett år? :) Eller är suget för stort? (man får ju ändå räkna med att det är ju 9mån till att bebisen tittar ut också) 

    Jag känner både nervös och förväntansfull, svårt att förklara! Självklart är man rädd för allt möjligt som kan tänkas bli fel osv. Men i nästa sekund så tänker jag på allt underbart och då får man det där pirret i magen.. :)
  • Jordgubbarochmjölk

    Håller med! Min kille förstod inte alls varför jag ville kolla barnvagnar idag:P Jag tycker det är roligt att drömma sig bort och se lite vad saker kostar. Hihi det är så gulligt när de tittar på småbarn i affären :)

    Ska hålla tummen för er att ni blir det snart!

    Haha, jag har ingen aning hur det blir, idag pratade vi om att prova tidigare. Går väl upp och ner, vi får se.

    Tänker så mycket på pengar, kommer man ha råd med allt?! Är jag redo? Många funderingar.

    Håller med om det där du menar med nervös och hela faderullan. Försöker tänka att allt löser sig på nå vis :) Hoppas jag!


    Sarah89 skrev 2014-11-13 12:35:08 följande:

    Jag tror definitivt det är en tjej grej, även om killar väldigt gärna vill ha barn så känns det aldrig som om de snöar in och börjar fundera på allt så mycket som vi göra. (kanske för att de egentligen inte märker av barnet förens de faktiskt är fött, hehe) Dock så har min sambo börjat titta på gulliga bebisar på ica osv. det är så gulligt tycker jag, och det gör att jag längtar ännu mer.. 

    Vi har väl sagt att det händer när det händer.. men nu efter två försök så har jag börjar bli lite små nyfiken på att ha bättre koll, så beställde igår ett gäng ägglossnings-test och jag tänkte köra med denna månaden, fast mest lite för att få ett bild av hur min cykel ser ut och kolla så att jag faktiskt har ägglossning när jag tror jag har det. Men förhoppningvis gör det kanske att vi blir gravida denna månaden,, vill inte vänta längre! :) 

    Kommer du kunna klara dig att vänta med att börja i ett år? :) Eller är suget för stort? (man får ju ändå räkna med att det är ju 9mån till att bebisen tittar ut också) 

    Jag känner både nervös och förväntansfull, svårt att förklara! Självklart är man rädd för allt möjligt som kan tänkas bli fel osv. Men i nästa sekund så tänker jag på allt underbart och då får man det där pirret i magen.. :)


  • sassandra

    Jag och min kille funderar på att skaffa barn :) Jag ser söta bebisar och gravida överallt :D vi ska att gifta oss nästa år och planerar att köpa hus eller lägenhet. Min kille vill också gärna ha barn men vi ska vänta tills vi hittat ett bra boende i alla fall. Kan tillägga att jag är rätt så ung. Jag är 22 år. Men vi har en stabil ekonomi(ca 30-35000 i månaden.)

  • aomj

    Exakt så känner jag också! Sååååå jobbigt, jag känner mig helt besatt. Jag vet vilken vagn jag vill ha, och jag har inte kunnat låta bli att inhandla några söta plagg.. Skönt att man inte är ensam! Vi lär väl börja försöka om typ ett halvår eller ett år. Dock så misstänker jag möjligtvis en graviditet nu (hopp om det iaf!) då vi alltid kör avbrutet, och han rätt vad det var kände för att komma i mig. Räknade på det, och vi tajmade in det 1-2 dagar innan ägglossning. Så vi får se helt enkelt :)

    Men så skönt att hitta nån annan som är lite knäpp som en själv av längtan :)

  • Jordgubbarochmjölk
    aomj skrev 2014-11-16 08:21:08 följande:

    Exakt så känner jag också! Sååååå jobbigt, jag känner mig helt besatt. Jag vet vilken vagn jag vill ha, och jag har inte kunnat låta bli att inhandla några söta plagg.. Skönt att man inte är ensam! Vi lär väl börja försöka om typ ett halvår eller ett år. Dock så misstänker jag möjligtvis en graviditet nu (hopp om det iaf!) då vi alltid kör avbrutet, och han rätt vad det var kände för att komma i mig. Räknade på det, och vi tajmade in det 1-2 dagar innan ägglossning. Så vi får se helt enkelt :)

    Men så skönt att hitta nån annan som är lite knäpp som en själv av längtan :)


    Hihi vad skönt att höra att det finns fler som en själv! :)

    Vad tänker du för vagn? Något speciellt du tänker som är viktigt med den? Jag har väl en som jag drömmer om men tror inte riktigt att vi har den ekonomin så tittar på lite billigare alternativ. Sen är frågan, ska man köpa hela kittet med både liggdel och sittdel eller bara liggdel och sen komplettera?!

    Sen tänker jag på bärsele, man hör ju många som säger att bebisen alltid vill vara nära och då är det bra med en sån medan vissa köpt en men att bebisen inte allt tyckt om att vara i den och föräldern bara burit runt i famnen ist.

    Och bilbarnstol, vilken djungel det är, där känns det sl det verkligen ska kännas säkert.

    Så roligt att titta på kläder! Själv har jag inte köpt något än men när man gått runt med kompisar som barn så har man ju kollat runt i evigheter, finns ju så mycket fint. Vad har du köpt för något?

    Ni verkar tänka ungefär samma som oss om när man vill börja försöka. Hihi asså jag bor alldeles varmt i hjärtat att bara tänka runt detta.

    Pga av en resa som egentligen är planerat om 1,5 år med hans familj så har vi bestämt att säga till dem att vi kanske ska börja försöka inom de närmsta året/åren och därför att vi inte vill boka in oss på resan eftersom vi inte vet var vi är livet. Om det inte var pga detta så skulle vi nog inte nämna något förrän man väl är gravid till vår familj men nu känner vi att vi måste ha en förklaring varit vi inte vill resa med dem. Annars har jag bara nämnt våra kommande planer för en kompis som bor i en annan stad, känner inte att jag vill att folk ska fråga hur det g
  • Jordgubbarochmjölk

    Oj skriver så mycket så det skickas i förväg haha...

    Hur som helst, allt folk ska fråga hur det går, rädd att det kommer kännas stressigt och pressande så man inte blir med barn. Är nog lite orolig av mig.

    Hur tänker du/ni med detta? Vill ni berätta för familj och vänner att ni ska försöka?

    Spännande om det skulle vara att du redan är med barn :)

    Får man fråga hur gamla ni är? *nyfiken*


    aomj skrev 2014-11-16 08:21:08 följande:

    Exakt så känner jag också! Sååååå jobbigt, jag känner mig helt besatt. Jag vet vilken vagn jag vill ha, och jag har inte kunnat låta bli att inhandla några söta plagg.. Skönt att man inte är ensam! Vi lär väl börja försöka om typ ett halvår eller ett år. Dock så misstänker jag möjligtvis en graviditet nu (hopp om det iaf!) då vi alltid kör avbrutet, och han rätt vad det var kände för att komma i mig. Räknade på det, och vi tajmade in det 1-2 dagar innan ägglossning. Så vi får se helt enkelt :)

    Men så skönt att hitta nån annan som är lite knäpp som en själv av längtan :)


  • Jordgubbarochmjölk
    sassandra skrev 2014-11-16 04:14:48 följande:

    Jag och min kille funderar på att skaffa barn :) Jag ser söta bebisar och gravida överallt :D vi ska att gifta oss nästa år och planerar att köpa hus eller lägenhet. Min kille vill också gärna ha barn men vi ska vänta tills vi hittat ett bra boende i alla fall. Kan tillägga att jag är rätt så ung. Jag är 22 år. Men vi har en stabil ekonomi(ca 30-35000 i månaden.)


    Visst är det mysigt att drömma sig bort! Och man blir ju extra sugen när man ser söta barn i affären eller på stan :)

    Låter klokt att ni vill fixa ett bra boende först! Att ni har en stabil ekonomi tror jag är väldigt bra. Vad jag märkt när jag tittar runt på saker man behöver till en bebis är att man får lite av en chock när man inser vad saker och ting kostar.

    Alla är ju olika när de vill skaffa barn och jag vet många som var i din ålder när de skaffat barn. Tycker det är roligt att du är sugen redan nu, hade jag kunnat så skulle jag gärna försökt runt 22-25år :)

    Roligt att ni ska gifta er! Kan tänka det är mycket runt det att planera?!
Svar på tråden Jag vill typ ha nu nu nu!