• Anonym (Majlis)

    Fler under utredning?

    Hej alla!

    Efter 2 års försök har vi nu äntligen fått oss de som tar oss under sina vingar. Landstinget kunde inte hjälpa oss pga mitt BMI men när jag ringde en privat klinik i grannkommunen fick vi hjälp och har sedan sista oktober hunnit så långt som gynundersökning, sambon lämnar spermaprov imorgon och nästa vecka lämnar jag blodprov. Det känns som att allt har gått i en evighet fastän jag vet om att allt gått så snabbt.

    Men att göra en sån här undersökning medföljer en massa tankar, funderingar, frågor om allt mellan himmel och jord. En del kanske tar det med en nypa salt och andra tycker det är väldigt jobbigt. Jag är av det sista alternativet. Vissa dagar är jag nära att bryta ut i gråt och bara ligga kvar under täcket.. Men kan bero på att jag samtidigt kämpar med mina kilon så vi kan få påbörja ev behandling efter jul.

    Finns det fler här på sajten som påbörjat sin utredning och som vill prata av sig om känslor, tankar m.m. Denna tråd skapades för att hitta fler i samma sits och kunna delge sig erfarenheter och tankar.

  • Svar på tråden Fler under utredning?
  • Stardust88

    Finns forskare som säger att LCHF är en bra kost om man har svårt för att bli gravid, många människor har tappat en del vikt av det också.

    Så det kan kanske inte skada att prova i alla fall??

  • Anonym (Majlis)

    Tack för tipset, har hört det för länge sedan och har snart gjort det ett år.
    Är du själv under utredning? Som sagt är jag inte ute efter råd och tips på hur jag blir gravid.. Har man försökt i 2 år har man som testat allt och nu gett upp och insett att man behöver hjälp från professionella yrkeskåren. Jag sökte efter likasinnade som är under utredning där man kan få prata av sig om allt som händer under resan för att känna att man inte är ensam.. Menar inget illa.

  • Stardust88

    jag är inte under någon utredning men jag har delvis ätit enligt lchf sen 2011, jag har sett hälsoförbättringar samt att jag har framtida planer på att skaffa barn och vill inte att min övervikt ska vara ett hinder.

Svar på tråden Fler under utredning?