• Anonym (wopsan)

    3 barnet, BF juli 2015!!!

    Anonym tråd för oss som väntar barn nr 2,3,4 osv med BF juli 2015.

    Välkommen!

  • Svar på tråden 3 barnet, BF juli 2015!!!
  • Anonym (wopsan)

    Min historia:

    Vår nr 1 och 2 är under 5 år gamla.

    Nr 3 är ett oplanerat pillerbebis, väldigt omtumlande, har panik att hinna hitta större boende, större bil och perfekta syskonvagnen. Samtidigt som rädslan finns för missfall och andra komplikationer.

    Mina symtom är hungrig, kissnödig och redan foglossning med de 2 första kon foglossningen med ena i slutet och andra i mitten av graviditeten. Blödde med båda i 4 månader och livrädd för det igen! Finns inget värre än att vara rädd för att få beskedet tyvärr det finns inga hjärtslag.

  • Anonym (Fyran)

    Hej! Jag väntar fjärde barnet, nr tre är bara åtta månader, puh! Boende måste vi lösa med det vi har men bil klarar vi oss inte utan att byta! :)

    Symtom just nu; kissar mycket, hungrig, illamående om förmiddagarna, gasig, uppsvälld, TRÖTT...

  • Anonym (wopsan)
    Anonym (Fyran) skrev 2014-11-13 15:51:56 följande:

    Hej! Jag väntar fjärde barnet, nr tre är bara åtta månader, puh! Boende måste vi lösa med det vi har men bil klarar vi oss inte utan att byta! :)

    Symtom just nu; kissar mycket, hungrig, illamående om förmiddagarna, gasig, uppsvälld, TRÖTT...


    Kul med en 4a!

    Trött är jag med men ändå vaknar jag från och till på natten, ibland av illamående och ibland bara det går inte.

    Var 4an planerad? vad tänkte ni titta på för bil? Vi vill inte ha en van men det kanske inte finns en större vanlig kombi för stora familjer, jag kan inget om bilar, boende vet vi inte riktigt om man borde satsa på ett större hus, ett radhus eller hyresbostad och vagn är en djungel!
  • Anonym (Love)

    Hej.
    Alldeles nygravid med nr 3 här, har just fyllt 39 och nojar som fan... men är LYCKLIG!!

  • Anonym (wopsan)
    Anonym (Love) skrev 2014-11-14 14:51:12 följande:

    Hej.

    Alldeles nygravid med nr 3 här, har just fyllt 39 och nojar som fan... men är LYCKLIG!!


    Jag är riktigt nojig, tittar i trosorna varje gång jag går på toaletten, livrädd, söker symtom rädd o tappa dem!
  • Anonym (Love)

    Jag försöker stänga av... har haft tre tidiga missfall och vill bara hoppa fram i tiden.

    Funderar på att boka ett privat vul i vecka 7 bara för att få veta.

    Gjorde det med andra barnet, det gav ett sånt lugn att få se hjärtat slå.

    Har ni kontaktat mödravården än?

  • Anonym (wopsan)
    Anonym (Love) skrev 2014-11-15 23:50:50 följande:

    Jag försöker stänga av... har haft tre tidiga missfall och vill bara hoppa fram i tiden.

    Funderar på att boka ett privat vul i vecka 7 bara för att få veta.

    Gjorde det med andra barnet, det gav ett sånt lugn att få se hjärtat slå.

    Har ni kontaktat mödravården än?


    Jag har varit på hälsosamtal och halvt inskriven för att förenkla om jag blöder igen som med mina första barn
  • Anonym (Fyran)
    Anonym (wopsan) skrev 2014-11-14 07:34:20 följande:
    Kul med en 4a!

    Trött är jag med men ändå vaknar jag från och till på natten, ibland av illamående och ibland bara det går inte.

    Var 4an planerad? smile1.gif vad tänkte ni titta på för bil? Vi vill inte ha en van men det kanske inte finns en större vanlig kombi för stora familjer, jag kan inget om bilar, boende vet vi inte riktigt om man borde satsa på ett större hus, ett radhus eller hyresbostad och vagn är en djungel!
    Fyran var ett "händer det så händer det"-mirakel! :D

    Vi kollar på olika sjusitsiga alternativ. Jag tyckte Chevrolet Orlando verkade helt ok i pris, vi får se.

    Ja vagn är ju helt galet svårt! Men där finns några med vettiga priser, vi kommer inte att lägga några fantasisummor.
  • Anonym (Fyran)
    Anonym (Love) skrev 2014-11-15 23:50:50 följande:

    Jag försöker stänga av... har haft tre tidiga missfall och vill bara hoppa fram i tiden.

    Funderar på att boka ett privat vul i vecka 7 bara för att få veta.

    Gjorde det med andra barnet, det gav ett sånt lugn att få se hjärtat slå.

    Har ni kontaktat mödravården än?


    Jag ska ringa dem imorgon! Är i v 8 nu.
  • Anonym (trean)

    Hej vill gärna va med och vill va hemlig tills man sett bevis OM allt går bra  
    Väntar vår trea. Dock vår andra levande. 
    Haft nga mf/ma innan denna graviditet så nog är man nojjig allt!!! 
    Är i v.7 nu och ska på första vul om 4dagar... Känner ingen nervositet för de nu men när de är dags att gå lägga sig på onsdagkväll, lovar jag att jag kommer ligga sömnlös...  

    Mina symptom illamående som kmr och går, hungrig och sugen på mat/gott hela j**la tiden.. Kissnödig, trötthet som inte är från denna värld, vattniga flytningar, jätteonda bröstvårtor (gör jätteont att ha bh på sig) lynnig i humöret.. Ja helt enkelt en liten hormonkossa  
    Känner en hel del molvärk också vilket väl är bra antar jag..  

Svar på tråden 3 barnet, BF juli 2015!!!