• Anonym (Lilla My)

    Ge männen makten över sin barnproduktion

    Eftersom det titt som tätt dyker upp trådar om män som ofrivilligt kommer bli fäder för att nån kvinna dom varit med inte vill göra abort och det då klagas till männens möjligheter till att tvinga kvinnan till abort eller att hon är allmänt taskig som inte lyder deras vilja.

    Vad sägs om att vända på resonemanget? Alla män får steriliseras i lämplig ålder. Om dom sen senare vill bli fäder så får dom fixa steriliseringen eller fixa befruktningen med hjälp av doktor (det sistnämnda är väl bäst för då är man fortsatt steril efteråt). På så sätt får männen HELA makten över när dom vill bli pappor. 

    Vad tror ni om den idén? Ajöss med män som gnäller om att dom minsann inte ska ha nåt ansvar för att ha gjort nån på tjocken och att dom borde kunna besluta om abort för nån annan. Kostar så klart en slant, men det kan det vara värt. :)

  • Svar på tråden Ge männen makten över sin barnproduktion
  • Anonym (Lilla My)
    Mrs Moneybags skrev 2014-11-13 13:55:44 följande:

    Eller så köper de ett paket kondomer och använder det...
    Låter enklare.


    Ja, det är så klart betydligt enklare och billigare MEN det verkar vara väldigt många killar som inte klarar sånt. 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Lilla My) skrev 2014-11-13 13:57:12 följande:
    Ja, det är så klart betydligt enklare och billigare MEN det verkar vara väldigt många killar som inte klarar sånt. 
    Nä, och då får de betala i 18 år istället. Antagligen tycker de att det är roligare.

    Tyvärr känner jag ingen sympati med de som inte själva kan ta ansvar för sin sexualitet.
  • Anonym (Lilla My)
    Mrs Moneybags skrev 2014-11-13 14:01:52 följande:
    Nä, och då får de betala i 18 år istället. Antagligen tycker de att det är roligare.

    Tyvärr känner jag ingen sympati med de som inte själva kan ta ansvar för sin sexualitet.
    Nej, jag har ingen sympati för dom heller. Dom dyker ju upp här och gnäller titt som tätt. Hm, kanske finns ett samband med intelligens. Sterilisering av killarna med lägre IQ?
  • Esoada

    Om det är kvinnan som vill göra abort men mannen som vill behålla sitt barn då?

  • Anonym (*)

    Redan idag kan män som inte vill ha barn sterilisera sig.

  • SupersurasunkSara
    Anonym (*) skrev 2014-11-13 22:48:53 följande:

    Redan idag kan män som inte vill ha barn sterilisera sig.


    Tror TS menar allmän sterilisering av alla. Varför inte. Ev kan man ju då spara sperma från alla män om de nu vill ha biologiska telningar sen.

    Eller så samlar de ihop sig och kräver att det manliga p pillret släpps på marknaden. Det ger förvisso inte männen hela makten då inget preventivmedel är 100% men de får iaf större möjligheter att inte bli lurade i ett förhållande. Ligger de med en random kvinna utan att skydda sig tycker jag inte ett dugg synd om dem.
    SÅ många kondomer är det inte som går sönder utan yttre åverkan.
  • Esoada

    Eftersom kvinnan har rätt att behålla emot mannens vilja
    Så borde ha mannen ha rätt att behålla emot kvinnans vilja
    Rättvist tycker jag

  • Anonym (***)

    Mera kondomer istället!

    Skyddar mot mer än oönskade graviditeter, kan vara en billig livförsäkring!

  • SupersurasunkSara
    Esoada skrev 2014-11-13 23:25:33 följande:

    Eftersom kvinnan har rätt att behålla emot mannens vilja
    Så borde ha mannen ha rätt att behålla emot kvinnans vilja
    Rättvist tycker jag


    Inte alls rättvist. Barnet växer i kvinnans kropp = hon h ar all bestämmanderätt. Naturen eller Gud eller vad man nu tror på gjorde män och kvinnor olika, inte rättvist men varken kvinnors eller mäns fel. Båda får lära sig leva med det.
Svar på tråden Ge männen makten över sin barnproduktion