• Tobbe76

    Dolcontin Missbruk behöver hjälp och svar för ska bli ren NU!!!

    Hej !

    Vet ej egentligen varför jag skriver på nätet har aldrig gjort det förut.

    Men ngn gång måste ju vara den första, samt jag har ingen annan att fråga.

    Göra en historia kort, har ätit 150mg/dag alltså 5st 30mg Dolcontin om dagen i tre år.

    Detta har jag gjort för att kunna utföra mitt jobb som varit spela fotboll.

    Nu till kruxet när jag ännu var aktiv så såg jag egentligen inget fel med det, hade ej ont var pigg hela tiden osv.

    Men nu när jag lagt av med fotbollen insåg jag för 6dagar sen att (nu kommer orden jag aldrig trodde jag skulle säga) JAG ÄR JU EN MISSBRUKARE !!!!!

    Börja då funderar direkt hur jag skulle göra för vill ju vara en ren människa. Så börja med kapa från 150mg/dag till 30mg/dag direkt och direkt spåra magen ut, men läste då om Dimor och det funka bra. Sedan har jag varit varm/kall och benen rycker lite men ej mkt. Samt sömnen har varit riktigt kass iaf första nätterna. Men har funkat helt ok i vardagen som människa.

    Så nu till mina frågor.

    1: Har sedan 12 timmar inte tagit ngn mer tablett så tänkte försöka sluta direkt nu från 30mg för känner inga värre symptomer än jag gjorde när jag minska första gången. Är det och lura sig själv och man får ett helskotta sen om några timmar/dagar?

    2: Frågan är att jag aldrig haft ont i ryggen utan knän, men nu när jag trappa ner fick jag värk i ryggen. Och läste då på nätet är hjärnans sätt och lura mig ta piller kan det stämma och om jag rör på mig och får ingång kroppen så kommer det bli bättre?

    3: Om jag slutar direkt nu när jag ändå inte tagit ngt på 12. När är då skiten ur kroppen och man känner sig bättre?

    4: Fjärde och sista frågan har Alvedon, Dimor, Stesolid samt imovane och ngt som heter Mirtin utskrivet. Dom tre sista medicinerna fick jag när jag sluta mitt jobb och gick in i depression men tog aldrig ngt. Men kan detta hjälpa mig ngt nu om jag skippar och ta ngn mer tablett skulle gjort det för 4h men känner mig ej sämre?

    Har läst hemska historier på nätet och då mest på Amerikanska sidor iofs. Detta har ju gjort att jag ej vågat förut. det har ju skrämt livet ur mig och därför jag blev chockad när jag ej känner så starka saker även om jag minska 120mg direkt.

    Sedan ska givetvis säga att jag har ju suget efter ta en tablett men det kan jag hantera.

    Hoppas någon kan svara iaf på ngt av detta. För har absolut ingen och ta hjälp av då alla tror jag alltid varit den "stjärnan" och speciellt som jag är uppvuxen i ett mindre samhälle, min familj och vänner skulle skämmas ihjäl, och rädd skulle bli för stort uppståndelse lite överallt på grund av mitt förra yrke. Och skulle aldrig orka det och då aldrig sluta utan fortsätta ljuga för mig själv och säga ingen fara du kan hantera detta...

    När sanningen är jag är en och nu säger jag det för andra gången EN MISSBRUKARE MEN HAR EN JÄVLA VILJA AV STÅL OCH SLUTA NU!!!!!!

    Sedan när allt är klart och jag varit ren och kännt livet komma tillbaka utan den falska känslan dolcontin ger!!!

    Ska jag gå ut offentligt och börja jobba med detta för jag om ngn är har en fördel på grund jag varit en offentlig människa sedan jag var 17-18år och börja spela fotboll väldigt högt. Så hoppas jag kan uppmuntra och berätta min story då för både skolelever och äldre att alla kan trilla dit, oavsett yrke,ålder, kön och man inser inte att man missbrukar för man funkar ju. både bland vänner/familj jobb osv. Och det viktigaste man kan ta sig ur detta!!!

    Men som sagt först hoppas jag på hjälp på mina frågor att klara detta jävla missbruk och är nu faktiskt 4h 30min sen jag skulle tagit tablett och är ej sämre ännu JIPPI

    Förlåt för ett lång mail men vågar ej vända mig någon annanstans för hjälp!!!

  • Svar på tråden Dolcontin Missbruk behöver hjälp och svar för ska bli ren NU!!!
  • Drottningen70

    Det är en rätt tuff uttrappningsstakt du valt efter så stor konsumtion under så pass lång tid måste jag säga. Det finns ju hjälp att få. Läkaren som förskrivit till dig bör remittera dig till TUB tycker jag.

  • Carnitas

    TS, du har inte skrivit en enda sak här, som tyder på att du är en missbrukare.
    Däremot är du helt säkert kraftigt beroende.

    För en del är cold turkey som funkar bäst, men oftare funkar gammal hederlig nedtrappning.
    Sen har inte din mage pajjat, utan enda som skett du tagit bort en hel del medicin.
    Som denna medicin är förstoppande, detta sesambröd kan du testa.
    Då det har en förmåga att göra avföring normal.
    www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx
    Öka dos med dimor, är ingen bra idé.
    För du skapar bara ett nytt beroende, dimor är en opiat också.
    Där den förstoppande effekten kommer ifrån, dock klarar den inte blod/hjärnbarriären, och det är därför man inte kan bli hög på dimor.

    Vad du nu än väljer för sätt, av cold turkey eller nedtrappning.
    Så är det inte lätt ändå.
    Personligen föredrar jag sakta nedtrappning, då får man högst par dagar som man kan vara kass.
    Har man använt dessa mängder i 3år, så kommer du få känna på nått jävligt otrevligt.
    De som går cold turkey och misslyckas, de är väldigt svåra att övertyga att testa att sluta med denna typen av medicin igen.

    Igen så har du inte skrivit nått som tyder på att du är en missbrukare.Att vara beroende är inte alls nått bra heller.
    Men tycker inte du ska stigmatisera dig själv, som slödder.
    Men förstår insikten att du är gravt beroende, är skrämmande givetvis men låt oss vara sansade istället.

  • Ekrlsn

    Har inga direkta råd förutom att prata med någon som kan "sånt".

    Önskar dig all lycka, du fixar detta! :)

  • Tobbe76

    Tack för svaren !

    Hjälp kommer jag inte söka skulle bli skandal är helt tusen på det och så många som skulle bli besvikna givetvis då i första hand familj/vänner men även många jag inte ens känner. Och allt man presterat blir inget värt.

    Sedan doktorn som skrev ut detta finns ej i detta land eftersom jag jobba utomlands dom sista åren.

    Tack för du ej sa jag var Missbrukare det värmde. Men ärligt vad är egentligen skillnad på mig och ngn på gatan ? Jo det enda är jag har hållt upp en fasad och varit offentlig samt givetvis ej behöver göra ngt brottsligt för att få min vardag och gå ihop. Så visst fan är jag beroende men också en missbrukare.

    Men dina råd var bra :)

    Har ju trappat ner 120mg/dag och mår ej sämre än som en vän som var här sa. Du ser lite småsjuk ut. Han vet inget om detta.

    Så varför vänta tänkte ja och klippa dom sista 30mg alltså det som ska kallas Cold Turkey.

    Har inte tagit ngt mer ännu, men begäret finns där. Men rör på mig osv och hoppas.

    Frågan är om när det är ur kroppen?

    Men stort tack :)

  • Empath
    Carnitas skrev 2014-11-13 15:41:26 följande:

    TS, du har inte skrivit en enda sak här, som tyder på att du är en missbrukare.
    Däremot är du helt säkert kraftigt beroende.

    För en del är cold turkey som funkar bäst, men oftare funkar gammal hederlig nedtrappning.
    Sen har inte din mage pajjat, utan enda som skett du tagit bort en hel del medicin.
    Som denna medicin är förstoppande, detta sesambröd kan du testa.
    Då det har en förmåga att göra avföring normal.
    www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx
    Öka dos med dimor, är ingen bra idé.
    För du skapar bara ett nytt beroende, dimor är en opiat också.
    Där den förstoppande effekten kommer ifrån, dock klarar den inte blod/hjärnbarriären, och det är därför man inte kan bli hög på dimor.

    Vad du nu än väljer för sätt, av cold turkey eller nedtrappning.
    Så är det inte lätt ändå.
    Personligen föredrar jag sakta nedtrappning, då får man högst par dagar som man kan vara kass.
    Har man använt dessa mängder i 3år, så kommer du få känna på nått jävligt otrevligt.
    De som går cold turkey och misslyckas, de är väldigt svåra att övertyga att testa att sluta med denna typen av medicin igen.

    Igen så har du inte skrivit nått som tyder på att du är en missbrukare.Att vara beroende är inte alls nått bra heller.
    Men tycker inte du ska stigmatisera dig själv, som slödder.
    Men förstår insikten att du är gravt beroende, är skrämmande givetvis men låt oss vara sansade istället.


    Det är för lite opiater i dimor för att skapa ett beroende av opiater. Jag har på recept 6 tabletter om dagen, året runt. Jag glömmer dock ta dom i perioder så isåfall har jag en stor tolerans mot opiater eller så är det inte tillräckligt med det i dom..
  • Empath
    Tobbe76 skrev 2014-11-13 17:03:24 följande:

    Tack för svaren !

    Hjälp kommer jag inte söka skulle bli skandal är helt tusen på det och så många som skulle bli besvikna givetvis då i första hand familj/vänner men även många jag inte ens känner. Och allt man presterat blir inget värt.

    Sedan doktorn som skrev ut detta finns ej i detta land eftersom jag jobba utomlands dom sista åren.

    Tack för du ej sa jag var Missbrukare det värmde. Men ärligt vad är egentligen skillnad på mig och ngn på gatan ? Jo det enda är jag har hållt upp en fasad och varit offentlig samt givetvis ej behöver göra ngt brottsligt för att få min vardag och gå ihop. Så visst fan är jag beroende men också en missbrukare.

    Men dina råd var bra :)

    Har ju trappat ner 120mg/dag och mår ej sämre än som en vän som var här sa. Du ser lite småsjuk ut. Han vet inget om detta.

    Så varför vänta tänkte ja och klippa dom sista 30mg alltså det som ska kallas Cold Turkey.

    Har inte tagit ngt mer ännu, men begäret finns där. Men rör på mig osv och hoppas.

    Frågan är om när det är ur kroppen?

    Men stort tack :)


    Du är ingen missbrukare. Absolut inte. Och vill du inte berätta för vänner och familj gör det inte, som det ser ut nu kommer du fixa detta, lysande dessutom! 
    Alla dina prestationer är lika mycket värda oavsett om du tagit medicinen eller inte. 
  • Tobbe76

    Tack igen alla fina personer. Trodde ej på nätet, men ack så fel jag hade ni har hjälpt mig mkt och det är jag evigt tacksam för!!!!

    Först till Tines: Tack för ditt svar och vet du har rätt till 99,9% så kan ej säga emot. Men tyvärr gäller inte detta alla, för vem vill inte tjäna en tusing eller två av bara ett samtal AB typ. Hänt mig och många andra före mig. Men rätt råd om jag haft ett annat yrke eller bott i typ Usa där det är en merit nästan med rehab.

    Empath : Jag visste knappt så underbara människor som dig fanns för 1h sen. Då jag fick ett mail som fick mig gråta av en okänd person här och sen nu dina svar!!!! Människor som DIG har min yttersta respekt och glädjer mig det finns!

    Dina svar gjorde mig väldigt lättad och kommer göra detta enklare :)

    Angående medicin tror jag ändå det kan vara bra med antidepressiv för ska visst var hemskt efterdom psykiska problemen är över. Iaf vad jag läst mig till, men då ska sägas att jag borde vara väldigt sjuk nu efter snart 16-17h om inte folk ibland överdriver lite på nätet.

    För har som du skrev gjort både iofs 10 armhävningar och 10 situps samt gått 2 km och känner mig absolut inte sjukare än förut. Är som ha en väldigt lätt förkylning max.

    Men vem du än är så har du all min kärlek och tacksamhet..

  • Tobbe76

    Empath: Just det sista är det jobbiga att man helt enkelt ljugit i tre år och fuskat. Men tack du tror på mig !!!!!

Svar på tråden Dolcontin Missbruk behöver hjälp och svar för ska bli ren NU!!!