• Melln
    Äldre 13 Nov 21:46
    1355 visningar
    7 svar
    7
    1355

    Spolning av äggledarna?

    Hej FL:are! {#emotions_dlg.flower}

    Jag är ny här så detta är mitt första inlägg.

    Min man och jag försöker bli gravida och har påbörjat en barnlöshetsutredning.
    Om en vecka har vi fått tid till att spola mina äggledare, vilket känns lite nervöst för min del.

    Skulle verkligen uppskatta om ni som har gått igenom detta vill berätta lite för mig, gjorde det ont? Hjälpte det er?

    Min spolning ska ske ca 2 dagar innan min ägglossning.

    Tacksam för svar
    från en orolig Hjärta

  • Svar på tråden Spolning av äggledarna?
  • Äldre 13 Nov 21:51
    #1

    Det går för det mesta väldigt bra! Glad Man får antingen smärtstillande eller lugnande innan. Om det finns fri passage känns det inte direkt alls. Om det tar stopp däremot gör det ont. Det gjorde det för mig. Dock inte alls som extrem mensvärk eller äggplock,fullt uthärdligt. Det betyder dock inte per automatik att det verkligen är stopp,det kan bara innebära att det inte går spola genom med det tryck de använder.

    Lycka till!

  • Melln
    Äldre 13 Nov 21:55
    #2

    Vad skönt att höra :) Är väldigt nervös inför detta, få lugnande kanske vore något för mig Glad

    Blev du gravid efter spolningen?

  • Äldre 13 Nov 21:56
    #3
    +1

    Jag spolade mina äggledare för 5,5 år sedan. Tog min värktablett innan som jag blivit tillsagd men den kändes helt onödig i mitt fall, jag kände ingen smärt alls bara en lätt tryckande känsla när vätskan fyllde på. Hos mig gick vätskan rakt upp i ena äggledaren, i andra tog det lite tid (förmodligen sköljdes något bort som stoppat lite där). Vi såg två mogna äggblåsor, ett av dessa ägg blev till en liten bebis som.

  • Äldre 13 Nov 21:59
    #4
    +1

    Nja,inte gravid direkt efter,men av IVF-som dock blev MA. Det ökar bara chansen lite ifall man har aningens klägg ivägen de lyckas spola bort. Har man redan fri passage har man ju redan s.a.s. Spolningen är för att få besked om passagen så man vet om man ska remittera till IVF direkt.

    Det kommer gå bra! {#emotions_dlg.flower}

  • Melln
    Äldre 13 Nov 22:06
    #5

    Tack så mycket för infon från er båda {#emotions_dlg.flower}

    Känns som det kommer gå bra ändå, även om det är lite obehagligt. Men vad gör man inte när man längtar bebis Hjärta

  • Melln
    Äldre 23 Nov 06:24
    #6

    Liten uppdatering! {#emotions_dlg.flower}

    Spolningen gick jättebra, helt utan smärtstillande. Gjorde inget ont alls, som värst kändes som en liiiten mänsverk.
    Resultatet av detta är att vi nu ses som "oförklarligt barnlösa". Då blir nästa steg IVF, vilket gruvar mig hemskt Rynkar på näsan

  • Äldre 23 Nov 16:06
    #7

    IVF är inte så hemskt som man kan tro. Massor,massor med kvinnor gör det varje år. Flera av dem får barn!  Glad

Svar på tråden Spolning av äggledarna?