• Anonym (Hatad)

    elaka tjejer

    Det handlar först och främst om mig, min pojkvän och hans fd bästa tjejkompis.
    Jag tvekade på förhållandet då han och hon hade en relation där de höll på med "puss" "kram" "jag älskar dig" och sånt. Jag gick i i relationen med tanken att vi kan bli vänner iallafall så att svartsjukan skulle inte ta över. Tyvärr visade hon ingen respekt oavsett hur mycket han förklarade för henne att vissa saker är inte längre ok eftersom han har flickvän.

    Tillslut var han i valet och kvalet. Det var antingen att dumpa henne som vän eller dumpa mig som flickvän. Han valde att dumpa henne. Nu till frågan, hon går omkring o h pratar illa om oss/mig till våra gemensamma vänner så de undviker mig och min pojkvän. Mest undviker de mig.

    Tycker ni att jag gjorde fel som inte bara struntade i allt? Eller borde jag ha stannat som hans vän? För jag gjorde allt för att få det och fungera... Nu är alla fientliga.

  • Svar på tråden elaka tjejer
  • sextiotalist

    Jag tycker att det är helt OK att ha vänner av båda könen, men det innebär också att det visas respekt.
    En som inte hade respekterat sambons och mitt förhållande hade troligen blvit utfasad.
    Jag tycker det verkar som att den här tjejen hade högre förväntningar på relationen mellan henne och hennes kille än vad det blev och du "kom i vägen" för den utvecklingen.
    Som en i bekantskapskretsen hade jag dragit öronen åt mig om någon hade brjat baktala ett par på det sättet.

  • eslah

    Nej jag tycker faktiskt att du gjorde rätt, vi har alla våra gränser och hon gick uppenbarligen över den. Vänskap i all ära, men vänner ska banne mig visa respekt gentemot ens partner. Så sluta ha dåligt samvete, hiva en bira över bitchen nästa gång om hon muckar.

  • Anonym (Hatad)

    Jag tappar fler och fler vänner på grund av denna tjej.

    Fan!

    Jag som alltid har varit mobbad. Den man alltid lagt skulden på. Jag testade några skolor, alltid hann ryktena fram. Sen flyttade jag långt och nu sätter den här tjejen igång. Är så ledsen.

  • dirty88

    Dagen en kvinna säger åt mig att "göra slut" med en kompis är min sista dag med den kvinnan. Komma in som ny människa i någons liv och tvinga någon man "älskar" att säga upp kontakten med en gammal vän. Sjukt orimligt.

  • eslah
    dirty88 skrev 2014-11-21 22:33:04 följande:

    Dagen en kvinna säger åt mig att "göra slut" med en kompis är min sista dag med den kvinnan. Komma in som ny människa i någons liv och tvinga någon man "älskar" att säga upp kontakten med en gammal vän. Sjukt orimligt.


    Absolut, men är man så nära vänner så visar denne respekt gentemot ens partner också, ge och ta. Det är inte bara i kärleksrelationer man kan ställa krav serru.
  • dirty88
    eslah skrev 2014-11-21 22:35:21 följande:
    Absolut, men är man så nära vänner så visar denne respekt gentemot ens partner också, ge och ta. Det är inte bara i kärleksrelationer man kan ställa krav serru.
    Håller med helt och hållet.
  • Anonym (Hatad)

    Jag blir tyvärr tvungen att gör slut med killen. Alla pratar till den elaka tjejens fördel och får mig att känna som om jag är ett stort fel, största felet någonsin.

  • Anonym (Hatad)

    Fått bekräftat. Nu sprids det rykten om att jag styr honom och att jag tvingade honom att ta bort henne och sen ska alla hata mig trots att jag försökt visa att jag inte är sådan. Hatar att alltid vara hatad

  • Anonym (k)
    Anonym (Hatad) skrev 2015-03-03 00:53:11 följande:

    Fått bekräftat. Nu sprids det rykten om att jag styr honom och att jag tvingade honom att ta bort henne och sen ska alla hata mig trots att jag försökt visa att jag inte är sådan. Hatar att alltid vara hatad


    Men vad är han för en mes då, som inte försvarar dig eller så?
  • Gott&blandat55
    dirty88 skrev 2014-11-21 22:33:04 följande:

    Dagen en kvinna säger åt mig att "göra slut" med en kompis är min sista dag med den kvinnan. Komma in som ny människa i någons liv och tvinga någon man "älskar" att säga upp kontakten med en gammal vän. Sjukt orimligt.


    Dagen det står mellan kvinnan du älskar och en vän, kommer du att välja kärleken utan att ens blinka! Så skippa skitsnacket! Om vännen är en äkta respektfull vän, bör hon uppföra sig på ett helt annat sätt med din flickvän!

    TS synd att din pojkvän inte stöttar och försvarar dig till 100%. Det ska han ju göra för inget av det är ditt fel!
  • Maggot
    Anonym (Hatad) skrev 2014-11-14 12:43:05 följande:

    Tillslut var han i valet och kvalet. Det var antingen att dumpa henne som vän eller dumpa mig som flickvän. Han valde att dumpa henne. Nu till frågan, hon går omkring o h pratar illa om oss/mig till våra gemensamma vänner så de undviker mig och min pojkvän. Mest undviker de mig.


    Ok, hur uppstod valet och kvalet? Var det du som "gav" honom valet mellan de två alternativen?

    Har du och tjejen pratat något med varandra eller har allt gått genom din pojkvän? Han verkar inte direkt ställa upp och "försvara" er så mycket om hon lyckas snacka bort en halv bekantskapskrets, han kanske är feg och säger att du ställt ett ultimatum så skulden hamnar på dig?

    Eller så ställde du ett ultimatum och då är det ju på ett sätt sant att det var du som sa åt honom att dumpa henne som vän.

    Hon låter (oavsett ultimatum eller inte) som en omogen en som engagerar sig så innerligt på att jävlas med dig.
  • Anonym (Hatad)

    Han försöker säga ifrån och få dem att förstå att det är inte jag som ställde ultimatum eller tvingade honom på något sätt att ta bort henne utan situationen blev ohållbar och när han nu ifrågasätter dem så blir de arga för att han pratat om det här problemet med sina kompisar. Nu råkar alla känna varandra men det kvittar egentligen då man ska kunna dela bekymmer med vänner. Dock behöver ju inte dessa vänner lägga sig i vilket de inte gör heller men grejen är att de försöker hela tiden skylla på honom eller oss. Vad det än gäller så är det någonting som är hans fel från början trots att det absolut inte var vi som startade det här.

Svar på tråden elaka tjejer