• PetraO

    Blir man full på glögg?

    Kanske är en superdum fråga men kan man bli full på glögg? Om man värmer den dvs. Då borde väl alkoholen försvinna? 

  • Svar på tråden Blir man full på glögg?
  • Duckan

    En starkvinsglögg kan du bli full på. Men värmer du den tillräckligt länge kanske alkoholen försvinner?

  • Maria 434

    Glögg ska man inte värma så mycket att den börjar koka.

    Ja, du kan så klart på full på glögg, detta vet jag av egen erfarenhet.. och baksmällan man får är inte Charlie Chaplin kan jag säga :) Alla kryddor, socker och så alkohol på det gör så man får en punsch-baksmälla

  • Jagheterjohan

    Ja du ska bara värma glöggen, så att man ser att det börjar osa lite ovanför. Aldrig koka! 

    Jag kan passa på att rekommendera den godaste glöggsorten just nu som är Per Morbergs glögg. Nu tycker jag inte om alla hans program på tv men denna glögg är faktiskt oslagbar, de har verkligen de rätta kryddorna. Godare än att göra egen tycker jag. Och väldigt prisvärd! Här är den om du vill beställa: http://www.systembolaget.se/76581

  • Nyfikna72

    Hur mycket glögg dricker man normalt då? 2 små muggar på sin höjd och hur ska man kunna bli påverkad av det? Alla är såklart olika men i mina ögon är glögg inget man konsumerar i nå mängder direkt.

  • Maria 434
    Nyfikna72 skrev 2014-11-14 15:00:08 följande:

    Hur mycket glögg dricker man normalt då? 2 små muggar på sin höjd och hur ska man kunna bli påverkad av det? Alla är såklart olika men i mina ögon är glögg inget man konsumerar i nå mängder direkt.


    Jag är galen i glögg och dricker det i temuggar :)
  • kallebakom

    jodå en hela blossa vit glögg gör mig riktigt packad, har sänkt en hela glögg nån gång så det funkar på mig iallafall

  • karlskog
    kallebakom skrev 2014-11-16 19:13:42 följande:

    jodå en hela blossa vit glögg gör mig riktigt packad, har sänkt en hela glögg nån gång så det funkar på mig iallafall


    Haha jag med, det är lätt hänt om man sitter ett gäng och glöggar. 
Svar på tråden Blir man full på glögg?