• Svar på tråden Svt: Gift vid första ögonkastet, era åsikter?
  • Anonym (???!!!)
    Thyla skrev 2014-11-16 08:59:43 följande:

    Skulle ni kunna gifta er med någon ni aldrig ens sett förut?
    Vad är era åsikter kring programmet?

    Program: första
    www.svtplay.se/video/2457447/gift-vid-forsta-ogonkastet/avsnitt-1-matchingen

    Debatt
    www.svt.se/gift-vid-forsta-ogonkastet-/hetsig-debatt-om-nya-serien-gift-vid-forsta-ogonkastet


    Jag kollade detta på debatt i torsdags, tycker det är löjligt...

    Jag skulle aldrig gå med på att gifta mig med en jag inte känner...
  • Anonym (Positivt överraskad)

    Jag gillade programmet. Tycker faktiskt inte att det är oetiskt. Det rör sig om vuxna människor som drömmer om att hitta kärleken och själva känner att det vill testa det här sättet. Jag tror faktiskt att i vart fall något av paren kommer att hitta den där kärleken som de hoppas på. Bara för att det inte är på det sätt som de flesta använder sig av så betyder inte det att det är fel.

    Jag väntar med spänning på morgondagens avsnitt.

  • FiaMedFunkk

    Jag känner en stor sorg för folk som ens tittar på programmet. Totalt hjärndött drönarprogram utan något intellektuellt innehåll. Vore bättre att spela luffarschack.

  • Thyla

    Kul med olika åsikter

    För min del tror jag det kanske håller för ett av paren eller 1/2

  • umm abdilleh

    Jag och min man gifte oss samma dag vi sågs för första gången live. Nu har vi varit gifta i 6 år och har 3 barn)

  • Anonym (Intressant)

    Jag tycker att det var betydligt bättre och intressantare än jag hade förväntat mig. Tittade på det med inställningen "Det är så knäppt att jag måste se det" men det utvecklade sig till nåt helt annat!

    Min egen erfarenhet av dejtande och äktenskap är att hur noga man anser sig vara med val av partner så är risken stor att det går snett ändå. Så jag tror faktiskt att de här inte har så mycket sämre chanser att få det att fungera än vi andra som väljer partner på känsla.

    Två av paren klickade ju direkt medan det tredje var lite tveksamma men inte avvisande. Det intressanta är ju att se hur allt utvecklas.

  • Spagettimonstret
    umm abdilleh skrev 2014-11-16 21:42:33 följande:

    Jag och min man gifte oss samma dag vi sågs för första gången live. Nu har vi varit gifta i 6 år och har 3 barn)


    Hur kommer det sig? Kommer ni från en annan kultur där detta är vanligt? Är ni lyckliga? Nyfiken!
  • Thyla
    Anonym (Intressant) skrev 2014-11-21 22:34:35 följande:

    Jag tycker att det var betydligt bättre och intressantare än jag hade förväntat mig. Tittade på det med inställningen "Det är så knäppt att jag måste se det" men det utvecklade sig till nåt helt annat!

    Min egen erfarenhet av dejtande och äktenskap är att hur noga man anser sig vara med val av partner så är risken stor att det går snett ändå. Så jag tror faktiskt att de här inte har så mycket sämre chanser att få det att fungera än vi andra som väljer partner på känsla.

    Två av paren klickade ju direkt medan det tredje var lite tveksamma men inte avvisande. Det intressanta är ju att se hur allt utvecklas.


    Det  blir rätt mkt sämre i den bemärkelsen att hela sverige nu kan se när man blir dumpad. Jag tror inte man får se de mindre bra sakerna, för det är ju tv...
Svar på tråden Svt: Gift vid första ögonkastet, era åsikter?