• Anonym (890)
    Äldre 16 Nov 14:26
    7365 visningar
    121 svar
    121
    7365

    Får oftast problem andra med kvinnor (jag kvinna).

    Fler än jag som får problem i kontakten med andra kvinnor?
    Jag är dvs 26 år kvinna, ser bra ut och kommer bra överrens med folk, speciellt med killar.
    Ibland dock skär det sig mellan speciellt mig och andra kvinnor. Inte alla, men det finns en del..
    Är det för att jag är ung kvinna som de irriterrar sig så mycket på?
    För att killar ger mig mer uppmärksamhet ibland än vad de får?

    Saken är den att det hänt nu ett par tillfällen att de snackar skit om mig.
    Förlöjligar, och förminskar. Eller gör mitt jobb svårt att utföra.

    Fler än jag som har samma problem?

  • Svar på tråden Får oftast problem andra med kvinnor (jag kvinna).
  • Anonym (20)
    Äldre 16 Nov 14:33
    #1
    Anonym (890) skrev 2014-11-16 14:26:45 följande:

    Fler än jag som får problem i kontakten med andra kvinnor?
    Jag är dvs 26 år kvinna, ser bra ut och kommer bra överrens med folk, speciellt med killar.
    Ibland dock skär det sig mellan speciellt mig och andra kvinnor. Inte alla, men det finns en del..
    Är det för att jag är ung kvinna som de irriterrar sig så mycket på?
    För att killar ger mig mer uppmärksamhet ibland än vad de får?

    Saken är den att det hänt nu ett par tillfällen att de snackar skit om mig.
    Förlöjligar, och förminskar. Eller gör mitt jobb svårt att utföra.

    Fler än jag som har samma problem?


    Jag känner inte igen beteendet. Hur gammal är du? jag är 20 och det har aldrig hänt mig.
  • Anonym (Hagam­annen)
    Äldre 16 Nov 14:37
    #2

    Om man är attraktiv måste man kuva de mindre attraktiva. Annars blir man ogillad.

  • Äldre 16 Nov 14:42
    #3

    känner inte igen det - men är det arbetskamrater du får problem med? 

  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 16 Nov 14:50
    #4
    +1

    Har träffar ett par kvinnor som upplevt samma problematik som du talar om. JG kan ärligt säga att jag inte sett det som de beskriver att de utsätts för. Däremot har jag sett folk ledsna på att de faktiskt varit rätt självupptagna och att folk blir irriterade på att varje vänligt kommunikationsförsök av män i omgivningen omedelbart tolkas som " han vill ha mig" ...

  • Anonym (L)
    Äldre 16 Nov 14:55
    #5
    +1

    Jag har aldrig upplevt det du beskriver för egen del, men jag har ett par kvinnliga bekanta som gärna pratar om att de inte har några tjejkompisar. Ofta heter det att andra kvinnor är avundsjuka, falska etc. Men själv upplever jag dem som ganska bitchiga, de spelar mycket på utseende och sexualitet, och vänder sig gärna till män i sällskapet istället för kvinnor. Söker bekräftelse antar jag?

  • Anonym (890) Trådstartaren
    Äldre 16 Nov 15:12
    #6
    Anonym (Hagamannen) skrev 2014-11-16 14:37:25 följande:

    Om man är attraktiv måste man kuva de mindre attraktiva. Annars blir man ogillad.


    Vad menar du?
    Dixie skrev 2014-11-16 14:42:04 följande:

    känner inte igen det - men är det arbetskamrater du får problem med? 


    Vissa kunder. Fd väninnor. Ibland nån kollega men inte så vanligt från kollegor. Mest äldre damer och vissa yngre.
    Drottningen70 skrev 2014-11-16 14:50:03 följande:

    Har träffar ett par kvinnor som upplevt samma problematik som du talar om. JG kan ärligt säga att jag inte sett det som de beskriver att de utsätts för. Däremot har jag sett folk ledsna på att de faktiskt varit rätt självupptagna och att folk blir irriterade på att varje vänligt kommunikationsförsök av män i omgivningen omedelbart tolkas som " han vill ha mig" ...


    Man brukar inte se det. Det liksom sker bakom ryggen som nygligen en tant som snackat skit om mig för andra kollegor.

    F d vänninor talar illa om en. Vanligt med det
  • Anonym (Accep­tera)
    Äldre 16 Nov 15:12
    #7

    Ja, jag känner igen det. Har alltid haft ett attraktivt utseende och kommer för det mesta bättre överens med män än kvinnor. Diskussionsmässigt också.

    Kvinnor har misstagit mitt intresse för att hellre sitta med karlarna på fester som att jag flirtar med dem (vilket inte är sant). Flera har börjat klänga på sina karlar och påtalat menande om hur länge de varit tillsammans och hur många barn de har.. Var på jag "Men var roligt för er!" Men tänker alltid och?? Om jag varit kille och pratat om samma saker som jag gör så hade knappast kvinnorna revirmarkerat lika starkt..

    Det är helt enkelt något du får lära dig att stå ut med och acceptera. Och nej det blir inte bättre med åren, snarare värre. För många kvinnor har åldersnoja när de grå håren börjar komma, rynkorna och bröst som börjar hänga något gör att de bara blir mer osäkra på sig själva och således även utvecklar större benägenhet för svartsjuka.

    Som ensamstående (singel) så har jag märkt att jag allt mer sällan blir bjuden på fester med par. Men tjejfester går tydligen bra.. Bara synd att jag finner mer utbyte med killar då..

  • Anonym (20)
    Äldre 16 Nov 15:13
    #8

    Hur gammal är du?

  • Anonym (Accep­tera)
    Äldre 16 Nov 15:23
    #9
    Anonym (20) skrev 2014-11-16 15:13:22 följande:

    Hur gammal är du?


    Om frågan var ställd till mig`?
    Så har jag vänner som varit tillsammans med sina män lika lång tid som du levt..

    Och visst har jag haft problem med "skitsnack" även från grannar när jag var yngre (runt 25) och de var kring 40 år. Men det blir inte bättre som jag påtalat.

    Kvinnors svartsjuka gentemot andra kvinnor handlar i stort om deras egen självkänsla och mindre om tilliten till deras egna män.
  • Anonym (Z)
    Äldre 16 Nov 15:27
    #10
    Anonym (L) skrev 2014-11-16 14:55:21 följande:

    Jag har aldrig upplevt det du beskriver för egen del, men jag har ett par kvinnliga bekanta som gärna pratar om att de inte har några tjejkompisar. Ofta heter det att andra kvinnor är avundsjuka, falska etc. Men själv upplever jag dem som ganska bitchiga, de spelar mycket på utseende och sexualitet, och vänder sig gärna till män i sällskapet istället för kvinnor. Söker bekräftelse antar jag?


Svar på tråden Får oftast problem andra med kvinnor (jag kvinna).