• Cissi2­801
    Äldre 16 Nov 18:56
    879 visningar
    15 svar
    15
    879

    ska vi sluta snusa tillsammans

    Hej alla glada!

    Jag tänkte starta en tråd här för oss som skall sluta snusa, iaf försöka med det..

    Jag iaf ska börja med det nikotinfria till början av december, det är en början...

    Jag hoppas att fler vill gå med och isåfall stötta varandra..

  • Svar på tråden ska vi sluta snusa tillsammans
  • Alexan­dre Nayle
    Äldre 16 Nov 19:05
    #1

    Sluta helt har jag ingen lust att göra - älskar min prilla - men när jag vill begränsa mitt snusande kör jag nikotinfritt några veckor. Kickup nämligen. Fungerar bra. Man får t.o.m. en viss kick av kickup (som dock inte går jämföra med riktiga grejer).

  • Cissi2­801
    Äldre 16 Nov 20:28
    #2
    Alexandre Nayle skrev 2014-11-16 19:05:06 följande:

    Sluta helt har jag ingen lust att göra - älskar min prilla - men när jag vill begränsa mitt snusande kör jag nikotinfritt några veckor. Kickup nämligen. Fungerar bra. Man får t.o.m. en viss kick av kickup (som dock inte går jämföra med riktiga grejer).


    Det är ju jättebra... Jag kommer byta helt till nikotinfritt,
  • Alexan­dre Nayle
    Äldre 16 Nov 20:39
    #3
    Cissi2801 skrev 2014-11-16 20:28:15 följande:

    Det är ju jättebra... Jag kommer byta helt till nikotinfritt,


    Javisst. Kickups verksamma ingredienser är ginseng och koffein. Vill man inte ens ha koffein då tror jag Onico kan va ett alternativ. Där finns det typ havre och grejer.
  • Cissi2­801
    Äldre 16 Nov 20:48
    #4
    Alexandre Nayle skrev 2014-11-16 20:39:38 följande:
    Javisst. Kickups verksamma ingredienser är ginseng och koffein. Vill man inte ens ha koffein då tror jag Onico kan va ett alternativ. Där finns det typ havre och grejer.
    Det stämmer, jag kör mest på onico
  • Äldre 18 Nov 17:57
    #5

    Jag hänger på! Snusandet är en punkt på min dåligt samvetelista. Vill främst sluta snusa för att spara pengar, eller lägga pengarna på nåt roligare :)
    Hur kommer det sig att du valde just 10 dec?

  • Cissi2­801
    Äldre 18 Nov 20:58
    #6
    Vila 01 skrev 2014-11-18 17:57:37 följande:

    Jag hänger på! Snusandet är en punkt på min dåligt samvetelista. Vill främst sluta snusa för att spara pengar, eller lägga pengarna på nåt roligare :)
    Hur kommer det sig att du valde just 10 dec?


    Jag ska börja med de nikotinfria i början av december..

    Självklart får du hänga på... Det vi kan göra i denna tråden är att stötta varandra
  • Äldre 18 Nov 21:16
    #7

    Borde också hänga på. Bytte ut ciggen mot snus (och nikotinersättningsmedel) när jag blev gravid (fick barn för två veckor sen). Är dock så otroligt rädd att börja röka igen sen när jag ammat klart eftersom jag fortfarande tänker på cigaretter varje dag och snuset funkar bra som substitut.


    Lycka till!

  • Äldre 18 Nov 21:22
    #8

    Jag hänger på. Eftersom vi försöker få barn vill jag sluta snusa, borde ha slutat för en månad sedan, men det är svårt. Visst finns det substitut till snus, typ Onico och Kickup. Men dessa smakar inte lika gott. Bästa vore att bara sluta, men det är ju inte så enkelt......

  • Cissi2­801
    Äldre 18 Nov 21:44
    #9
    Kicki85 skrev 2014-11-18 21:16:16 följande:

    Borde också hänga på. Bytte ut ciggen mot snus (och nikotinersättningsmedel) när jag blev gravid (fick barn för två veckor sen). Är dock så otroligt rädd att börja röka igen sen när jag ammat klart eftersom jag fortfarande tänker på cigaretter varje dag och snuset funkar bra som substitut.


    Lycka till!


    Välkommen..

    Jag rökte själv ett tag och sedan bytte jag till snuset... Dummaste ja gjort i hela mitt liv...

    Blev du gravid fast du snusade, och vilket snus använde du?
  • Cissi2­801
    Äldre 18 Nov 21:46
    #10
    lillisa skrev 2014-11-18 21:22:06 följande:

    Jag hänger på. Eftersom vi försöker få barn vill jag sluta snusa, borde ha slutat för en månad sedan, men det är svårt. Visst finns det substitut till snus, typ Onico och Kickup. Men dessa smakar inte lika gott. Bästa vore att bara sluta, men det är ju inte så enkelt......


    Jag och sambon vill oxå bilda familj, därför ska vi båda byta till onico redan i början av december...
  • Äldre 18 Nov 21:54
    #11
    Cissi2801 skrev 2014-11-18 21:44:00 följande:
    Välkommen..

    Jag rökte själv ett tag och sedan bytte jag till snuset... Dummaste ja gjort i hela mitt liv...

    Blev du gravid fast du snusade, och vilket snus använde du?

    Jag rökte när jag blev gravid och slutade bums när jag plussade. Snusar General mini portion.
  • Cissi2­801
    Äldre 18 Nov 22:21
    #12
    Kicki85 skrev 2014-11-18 21:54:00 följande:

    Jag rökte när jag blev gravid och slutade bums när jag plussade. Snusar General mini portion.
    Okej, ja själv snusade Göteborgs rape' portion large, har bytt till LD white, och första december är de byte till onico
  • Cissi2­801
    Äldre 27 Nov 07:28
    #13
    lillisa skrev 2014-11-18 21:22:06 följande:

    Jag hänger på. Eftersom vi försöker få barn vill jag sluta snusa, borde ha slutat för en månad sedan, men det är svårt. Visst finns det substitut till snus, typ Onico och Kickup. Men dessa smakar inte lika gott. Bästa vore att bara sluta, men det är ju inte så enkelt......


    Jag och sambon ska fimpa snuset efter dessa doser som vi håller på med nu...

    Vi gör det också för att spara pengar, skaffa barn och bara slippa dessa utgifter som ändå kostar massa extra..
  • Cissi2­801
    Äldre 27 Nov 07:30
    #14
    Kicki85 skrev 2014-11-18 21:54:00 följande:

    Jag rökte när jag blev gravid och slutade bums när jag plussade. Snusar General mini portion.
    Okej, som jag skrev till föregående vi slutar för att det kostar extra varje månad... Plus att det blir lättare att bli gravid
  • Cissi2­801
    Äldre 3 Dec 12:49
    #15

    Jag vill bara meddela att jag hållt mig från snus i över ett dygn.. Känner av smått huvudvärk och nikotin sug... Men jag och pojkvännen ska klara av detta tillsammans...

Svar på tråden ska vi sluta snusa tillsammans