• silhuett

    Varför skulle det finnas en gud som bryr sig om oss..?

    Inom den röda ringen finns de stjärnor vi kan se från jorden när vi står ute en mörk natt och tittar upp på himlen. Varför skulle det finnas en gud som bryr sig om oss personligen, ifall han har skapat hela detta enorma universum?

    Och om det skulle vara någon som faktiskt har skapat detta, tror ni att hen har skapat fler civilisationer?

  • Svar på tråden Varför skulle det finnas en gud som bryr sig om oss..?
  • Rataxes

    Finns det mot förmodan någon gud så har hen nog drabbats av demens.


    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Alexandre Nayle

    Jag är också nyfiken. Jag sparade tråden i mina favoriter.

    Lite för tunga grejer för en måndag kväll kanske.

  • silhuett
    Alexandre Nayle skrev 2014-11-17 20:00:34 följande:

    Jag är också nyfiken. Jag sparade tråden i mina favoriter.

    Lite för tunga grejer för en måndag kväll kanske.


    För mig som är arbetslös är ingen dag för känslig för tunga ämnen Tungan ute

    Anledningen till att jag vill ha folks syn på saken är för att jag själv har en religiös uppväxt, där hela mitt liv styrdes av religion. Har under en pågående process lämnat tron allt mer och mer de senaste åren.
  • Dannyboy

    Ja det är lite otroligt att så många planeter, solar och galaxer ska till och så många miljoner arter av liv för att skapelsens krona aka människor ska bli till.

  • Fjäril Vingad
    silhuett skrev 2014-11-17 09:54:23 följande:

    Inom den röda ringen finns de stjärnor vi kan se från jorden när vi står ute en mörk natt och tittar upp på himlen. Varför skulle det finnas en gud som bryr sig om oss personligen, ifall han har skapat hela detta enorma universum?

    Och om det skulle vara någon som faktiskt har skapat detta, tror ni att hen har skapat fler civilisationer?


    OM det finns en gud så har han glömt bort människan.

    Fast jag tror inte på gud alls, längre...
Svar på tråden Varför skulle det finnas en gud som bryr sig om oss..?