• mity

    Total jävla panik

    Hej.

    jag har under en vecka inte kunnat sova eller äta för att ekonomin är på väg åt helvete. Ordagrant. Och på alla möjliga jävla sätt. Jag funderar till och med att ta livet av mig. Men vill inte det. Vill ogärna ha moraliserande utan råd, stöd och tips.

  • Svar på tråden Total jävla panik
  • Tavlan

    Ekonomin är aldrig så viktig som ens liv så gör inget dumt! Det finns alltid minst en väg ut ur allt.

    För att kunna ge råd och stöd så behöver vi dock lite mer info så hur ser situationen ut?

  • zemer

    För att få råd och stötning så krävs nog lite mer information. Vad är det som är fel? Antar att pengarna inte räcker till. Men varför? Vad har du för inkomst? Utgifter? Har nått gått till Kronofogden än? m.m. 

  • Jag är bara jag

    Eftersom vi saknar all info. får det bli allmänna råd


    gör en budget så du ser vart pengarna tar vägen
    sluta rök,dricka alkohol och köpa onödiga saker
    sälj det som går sälja
    sluta prenumerera på tidningar
    gå ur klubbar som kostar
    gör storkok
    ät billigare mat
    gör dig av med husdjur som kostar mycket
    skaffa ett mer välbetalt jobb

  • mity

    Är så totalt överskuldsatt efter att ha hamnat i dessa djävulskt hemska sms lånfällor. Jag tror jag dör snart. Mitt fel, jag vet. Men vill inget annat än att ta mig ur detta. Helt jävla sjukt.

  • Jag är bara jag
    mity skrev 2014-11-17 22:20:21 följande:
    Är så totalt överskuldsatt efter att ha hamnat i dessa djävulskt hemska sms lånfällor. Jag tror jag dör snart. Mitt fel, jag vet. Men vill inget annat än att ta mig ur detta. Helt jävla sjukt.

    Du får börja i nån ände,det går inte göra annat. Dör gör du inte,men det är klart det blir kämpigt. Dock är inga problem olösliga,inte ekonomiska heller. Ett steg i taget,en dag i taget.
  • frökenelisabeth

    Brukar det inte finnas ekonomiska rådgivare hos kommunen man kan vända sig till? I Malmö där jag bodde innan vet jag att det finns i alla fall, och det är grats. Börja med att kontakta dem, och se om du kan få hjälp där! 

  • mity

    Det finns det säkert. Har dock hört att de rekommenderar att man ska släppa allt till KFM. Det vill jag inte. Jag kommer aldrig få lägenhet då. Mitt liv kommer vara förstört för alltid. Har ingen släkt att låna av så paniken är total. SÅ jäkla jobbigt, även om det är mitt eget fel. Önskar inte detta min värsta fiende.

  • Jag är bara jag

    Att hindra räkningar gå till Kronofogden går inte så betalar du inte i tid hamnar du där ändå.  Men gör ditt bästa för att så lite som möjligt ska gå dit! Sälj allt du bara kan och betala av! Vad får du din inkomst av då? Går den öka på?

  • mity

    Har jättebra inkomst men det räcker inte till. Äger absolut inget av värde. Typ inget. Jag får panik och tänker på självmord varannan timme.

Svar på tråden Total jävla panik