• Anonym (uppgi­ven)
    Äldre 17 Nov 22:37
    11138 visningar
    30 svar
    30
    11138

    Min ex-pojkvän gjorde slut för 3 månader sen,hur lång tid tar det?

    .....innan man mår bra igen? Rynkar på näsan
    Känner mig fortfarande djupt nere i skiten. Vissa dagar är bättre än andra men känns hopplöst och tomt. Aktiverar mig mycket men tomheten och ångesten är ändå där väldigt ofta. Svårt att hitta motivationen att gå vidare själv, någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Min ex-pojkvän gjorde slut för 3 månader sen,hur lång tid tar det?
  • Anonym (Robin­)
    Äldre 18 Nov 00:55
    #1

    Min ex flickvän dumpade mig för snart 8 månader sedan och jag mår fortfarande dåligt över det.. Men det är väl individuellt från person till person hur länge det tar för en. Jag har börjat gå till en psykolog nu, vilket jag borde gjort tidigare känner jag. Det kan vara något för dig att testa också.

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 18 Nov 01:18
    #2

    För mig tog det 15 månader innan jag började må någotsånär...

  • Anonym (uppgi­ven) Trådstartaren
    Äldre 18 Nov 02:09
    #3
    Anonym (Robin) skrev 2014-11-18 00:55:32 följande:

    Min ex flickvän dumpade mig för snart 8 månader sedan och jag mår fortfarande dåligt över det.. Men det är väl individuellt från person till person hur länge det tar för en. Jag har börjat gå till en psykolog nu, vilket jag borde gjort tidigare känner jag. Det kan vara något för dig att testa också.


    Hade ni varit tillsammans länge? :( Men har du kommit igång och ser glädjen i annat och så eller är allt jobbigt? Jag går till en psykolog faktiskt, det är skönt att prata av sig med någon, men när man går därifrån mår jag oftast inte bättre än innan.
  • Anonym (uppgi­ven) Trådstartaren
    Äldre 18 Nov 02:09
    #4
    Anonym (Tjej) skrev 2014-11-18 01:18:17 följande:

    För mig tog det 15 månader innan jag började må någotsånär...


    Okej... då är det ett par månader kvar alltså om det kommer ta så lång tid för mig med. Hur lång tid har det gått nu? Mår du bra idag? :)
  • Anonym (Tjej)
    Äldre 18 Nov 03:46
    #5
    Anonym (uppgiven) skrev 2014-11-18 02:09:55 följande:

    Okej... då är det ett par månader kvar alltså om det kommer ta så lång tid för mig med. Hur lång tid har det gått nu? Mår du bra idag? :)


    Det har gått 16 månader nu. Jag skulle inte säga att allt känns bra men jag kan känna mig glad igen och det kan nästan gå en dag utan att jag tänker på honom. Har börjat intressera mig för andra killar nu också :) Men ser jag en bild av honom på tex Facebook så hugger det till i magen fortfarande.
  • Anonym (Lyckl­ig särbo)
    Äldre 18 Nov 07:40
    #6

    Det tar lång tid att komma över ett brustet förhållande. Mitt första förhållande varade i 5 år och det tog ca 8 år innan jag hade kommit över det helt och hållet. Så 3 månader är en väldigt kort tid.

    Det bästa är att hålla sig sysselsatt hela tiden. Lyssna inte på er musik och se inte på romantiska filmer. Städa bort allt som påminner om ert förhållande. 

    Det sägs att tiden läker alla sår, låt det ta den tid det tar. En dag kommer du också att hitta kärleken igen. Lycka till! Solig

  • Anonym (2)
    Äldre 18 Nov 10:43
    #7

    Det beror på omständigheterna. För

    Mig tog det 2 år att komma över exet.

  • Anonym (Robin­)
    Äldre 18 Nov 20:24
    #8
    Anonym (uppgiven) skrev 2014-11-18 02:09:04 följande:
    Hade ni varit tillsammans länge? :( Men har du kommit igång och ser glädjen i annat och så eller är allt jobbigt? Jag går till en psykolog faktiskt, det är skönt att prata av sig med någon, men när man går därifrån mår jag oftast inte bättre än innan.
    Vi var tillsammans lite mer än 2.5 år.

    Kommit igång med glädjen.. Alltså det finns väl stunder som jag uppskattar. Men för att vara ärlig så känns det mesta piss. Känner ständigt en hemsk saknad av henne. Men vad ska man göra? Bara att försöka acceptera situationen.

    Nä jag känner likadant när jag sitter och pratar med psykologen. Gör det mest i hopp om att tillslut få lite välmående förhoppningsvis.....
  • Anonym (Tjej)
    Äldre 18 Nov 22:49
    #9

    Har ni brytit helt med era ex eller har ni behållt kontakten? Jag var ihop med mitt i 4 år. Har också gått hos psykolog, slutade alldeles nyligen.

  • Anonym (Blir tokig snart)
    Äldre 18 Nov 23:09
    #10

    Två år och mår uselt än, saknar henne vansinnigt mycket. Börjar tro jag har något fel i huvudet som inte kan gå vidare, släppa tankarna och skaffa ett liv.

Svar på tråden Min ex-pojkvän gjorde slut för 3 månader sen,hur lång tid tar det?