• Anonym (Omöjligt)

    MIN KROPP TYNAR BORT - utan speciellt stora skillnader på vågen?! Orimligt!!!

    Hej!
    Fattar inte hur detta går ihop...börjar bli jätteorolig

    Hade storlek 40-42 i kläder innan, vilket min garderob mestadels består av helt enkelt - nu till saken; jag drunknar i allt, har istället fått köpa fåtal plagg i strl 36 för att inte se ut som om jag går runt i en sopsäck
    Människor i min närhet börjar reagera och frågar om jag är sjuk "ser ut att ha gått ner minst 20 kg" enligt många
    Till saken hör att jag nästan inte gått ner något alls jämförbart med hur min kropp tynat/tynar bort!
    Har vägt mig på olika vågar och fattar ingenting!? Alltså jag vet att vikten är okej men jag försvinner
    Tränar inte mer än promenader och är normalviktig nedre gränsen

  • Svar på tråden MIN KROPP TYNAR BORT - utan speciellt stora skillnader på vågen?! Orimligt!!!
  • Inte jag

    Du kanske har blivit av med fett och fått smala muskler. Annars vet jag inte. Men du borde nog gå till doktorn för att ta lite prover om du är fortsatt orolig

  • Anonym (omvänt)

    Vad är "inte speciellt stora skillnader på vågen"? Jag har de senaste åren gjort omvända resan när det gäller klädstorlekar. Under den tiden har jag gått upp från 53 till 59 kilo (168 cm lång). Jag såg riktigt mager ut när jag vägde 53. Nu är jag bara normalsmal - d.v.s. jag får fortfarande höra "du som är smal" ibland, men aldrig "du är SÅÅÅÅ smal". Varje kilo gör ju mer skillnad när man rör sig i de lägre viktklasserna än i om man är överviktig.

  • dirty88

    Ring arkiv X för det där låter omöjligt. Enda sättet det kunde fungerat är om du var man och tränat väldigt mycket på kaloribalans i flera år.

  • K grrl

    Mellan storlek 40 och 36 var det inte mer än ca sju-åtta kilo för min del. Ungefär det dubbla mellan 40 och 44.

  • Anonym (normalt)

    en storlek är ca 3-4 kg när du rör dig mellan 36-40 så sju kg på två storlekar är normalt.

Svar på tråden MIN KROPP TYNAR BORT - utan speciellt stora skillnader på vågen?! Orimligt!!!