• Paino

    Killar, stöter ni på tjejer?

    Eller har ni, som mig, slutat att försöka?
    Jag har alltid varit singel, och är över 40.
    Det har ofta känts orättvist när jag sett folk runt mig hur lätt de får nya partners, vissa är knappt singlar en vecka.
    Nyligen är det en bekant som är 16 år. Hon skulle få killbesök häromdagen, en klasskamrat. Nåt sånt hände aldrig mig i den åldern. Inte i 20-års åldern heller. Jag har försökt, har stött på många tjejer, både arbetskamrater, helt okända och tjejer från nätet.
    Ofta blev jag behandlad som luft, eller fick höra hur de hade andra strul på gång osv.
    Jag blev av med oskulden när jag var 35. Innan dess fick jag bl.a. nobben av en tjej för att jag var oskuld. Allt det här har varit jobbigt för mig genom åren.
    Det är ironiskt att nu det senaste året så har flera kvinnor visat intresse.
    När jag inte har nåt självförtroende, och låg självkänsla.

  • Svar på tråden Killar, stöter ni på tjejer?
  • Anonym (Börja om)





    Du behöver glömma det gamla. Du behöver starta om. Skit i vad andra gör och tycker och tänker. Börja träna, byt stil och börja ta för dig utan att be om ursäkt för det. Filmen ovan här kanske uppfattas som fjantig och fånig men du behöver peppas att komma ur en negativ spiral. Glöm det gamla. Det nya börjar nu - inte nästa vecka eller imorgon utan nu, idag.

  • Anonym (24)

    För att svara på rubriken: Nej, mycket sällan. Om du inte avser på nätet.

  • Paino
    Anonym (Börja om) skrev 2014-11-18 22:24:07 följande:

    Du behöver glömma det gamla. Du behöver starta om. Skit i vad andra gör och tycker och tänker. Börja träna, byt stil och börja ta för dig utan att be om ursäkt för det. Filmen ovan här kanske uppfattas som fjantig och fånig men du behöver peppas att komma ur en negativ spiral. Glöm det gamla. Det nya börjar nu - inte nästa vecka eller imorgon utan nu, idag.


    Riktigt så enkelt är det ju aldrig, eller hur?
    Man hör ofta hur folk börjar om, startar om på nytt. Ut med det gamla, in med det nya. T.o.m. flyttar till nya platser för en nystart.
    Men man är ju fortfarande samma person. Med samma erfarenheter, samma bagage.
    Ska man bli av med det får man ju byta personlighet.
    Att man inte ska älta det gamla kan jag hålla med om dock.
  • Paino

    Ni killar som nu faktiskt tar initiativet, raggar, eller stöter på tjejer - hur gör ni?

  • Anonym (24)
    Paino skrev 2014-11-19 08:15:21 följande:

    Ni killar som nu faktiskt tar initiativet, raggar, eller stöter på tjejer - hur gör ni?


    Vem gör sådant?
  • Anonym (Bo)
    Paino skrev 2014-11-19 08:15:21 följande:

    Ni killar som nu faktiskt tar initiativet, raggar, eller stöter på tjejer - hur gör ni?


    Det är väl inte så svårt? Det är ju bara att försöka få igång en normal konversation med någon. Det kan vara när och var som helst. Se en tjej på Ica köpa något ovanligt när du står bredvid. Fråga om det och att du har varit nyfiken på att testa men vet inte hur eller till vad. Eller på bussen, fiket. Det är inte så farligt att bli nobbad, de märks fort om de inte är intresserade. Och ta det inte personligt!

    Hur träffar ni nya människor om ni aldrig pratar med någon ny?
  • Anonym (24)
    Anonym (Bo) skrev 2014-11-19 23:35:57 följande:

    Det är väl inte så svårt? Det är ju bara att försöka få igång en normal konversation med någon. Det kan vara när och var som helst. Se en tjej på Ica köpa något ovanligt när du står bredvid. Fråga om det och att du har varit nyfiken på att testa men vet inte hur eller till vad. Eller på bussen, fiket. Det är inte så farligt att bli nobbad, de märks fort om de inte är intresserade. Och ta det inte personligt!

    Hur träffar ni nya människor om ni aldrig pratar med någon ny?


    Missat att det krävs ett sjuhelvetes bra självförtroende?
  • Anonym (19 och singel)

    Nej jag har aldrig vågat, även fast jag vill. Känns ibland som någon tjej har lagt in en stöt eller visat lite intresse för mig men då blir jag oftast så nervös eller obekväm att jag slingrar mig ur det... detta händer t.ex på fester. Och efteråt ångrar jag mig ganska hårt.

  • Anonym (24)
    Anonym (19 och singel) skrev 2014-11-26 03:29:30 följande:

    Nej jag har aldrig vågat, även fast jag vill. Känns ibland som någon tjej har lagt in en stöt eller visat lite intresse för mig men då blir jag oftast så nervös eller obekväm att jag slingrar mig ur det... detta händer t.ex på fester. Och efteråt ångrar jag mig ganska hårt.


    Då får du jobba bort blygheten. Om det går.
  • Anonym (19 och singel)
    Anonym (24) skrev 2014-11-26 03:33:17 följande:

    Då får du jobba bort blygheten. Om det går.


    Ja det bör jag ju göra, är lite jobbigt att vara blyg. :P
  • Anonym (24)
    Anonym (19 och singel) skrev 2014-11-26 03:39:58 följande:

    Ja det bör jag ju göra, är lite jobbigt att vara blyg. :P


    Instämmer.
  • Anonym (Amanda)
    Paino skrev 2014-11-18 10:41:28 följande:

    Eller har ni, som mig, slutat att försöka?
    Jag har alltid varit singel, och är över 40.
    Det har ofta känts orättvist när jag sett folk runt mig hur lätt de får nya partners, vissa är knappt singlar en vecka.
    Nyligen är det en bekant som är 16 år. Hon skulle få killbesök häromdagen, en klasskamrat. Nåt sånt hände aldrig mig i den åldern. Inte i 20-års åldern heller. Jag har försökt, har stött på många tjejer, både arbetskamrater, helt okända och tjejer från nätet.
    Ofta blev jag behandlad som luft, eller fick höra hur de hade andra strul på gång osv.
    Jag blev av med oskulden när jag var 35. Innan dess fick jag bl.a. nobben av en tjej för att jag var oskuld. Allt det här har varit jobbigt för mig genom åren.
    Det är ironiskt att nu det senaste året så har flera kvinnor visat intresse.
    När jag inte har nåt självförtroende, och låg självkänsla.


    Låter lite som jag, fast jag förlorade oskulden 9 år tidigare.

    Min bror var aldrig singel länge. När det tagit slut med en tjej brukade jag bli glad - trist för honom jo, men för mig kändes det skönt att inte vara den enda singeln ett tag. Det gick max en vecka så var han ihop med en ny och förhållandena varade ganska länge också.

    Jag hade ingen kille förrän jag fyllt 26. Hade inte ens kysst någon innan. Jag är oerhört blyg så jag tror att det beror mycket på det. Ingen kille la märke till mig. Jag var osynlig på något sätt.
  • Anonym (Amanda)

    Till slut träffade jag en kille via en kurs. Vi satt bredvid varandra och började prata. Fört var vi bara vänner och sen blev det mer. Det höll i två år. Efter det var jag inte lika blyg, men det dröjde ändå nästan 10 år innan jag hittade min nuvarande sambo.

    Eftersom jag inte är kille kan jag nog inte ge dig tips. Inte annat än att leta på andra ställen.

  • Anonym (Raggarinte..)

    Jag har aldrig raggat upp en tjej. Jag är av åsikten att kvinnor ska få bestämma själva vem de vill ha och vara med, och då tycker jag att det att som man ragga upp tyder på någon sorts självhävdelsebehov och egoism. Det är nog en större risk att ett förhållande spricker om mannen från början varit den pådrivande och kvinnan egentligen tvekat eller varit osäker. Eftersom jag vill att den kvinna som jag lever med ska ha velat ha mig från början, så överlåter jag raggandet åt dem Flört

  • Anonym (Dahl)
    Anonym (Amanda) skrev 2014-11-27 15:48:52 följande:

    Till slut träffade jag en kille via en kurs. Vi satt bredvid varandra och började prata. Fört var vi bara vänner och sen blev det mer. Det höll i två år. Efter det var jag inte lika blyg, men det dröjde ändå nästan 10 år innan jag hittade min nuvarande sambo.

    Eftersom jag inte är kille kan jag nog inte ge dig tips. Inte annat än att leta på andra ställen.


    Merparten av tjejer säger att kärlek och attraktion inte börjar så, att man är vänner. Det är onödigt att försöka lura i killar den myten, då vi bara hamnar i kompisfacket.
Svar på tråden Killar, stöter ni på tjejer?