• Anonym (FÖRBANNAD)

    KÖPT SMINK FÖR 5000 - HAN BLIR ARG

    Jag är så jäkla förbannad!!! Jävla idiotjävel jag har till man!! Igår kom det hem en faktura med diverse sminkprodukter jag beställt från olika hemsidor och idag tog jag en shoppingtur i stan och gick in på Kicks och handlade en hel del där. Jag la kvittot på köksbordet och fakturan från internetshoppingen vid datorn (så jag inte skulle glömma bort att betala den) och gick och la mig i sängen för att titta på film vid niotiden. Nu för en stund sen kommer min man hem och går in i köket för att äta något och får sin på kvittot, han rusar sen över till datorn (han vet att jag brukar lägga fakturor vid datorn) och VRÅLAR!! Tror ju för fan att något hänt men när jag kommer springandes står han och skriker om räkningarna?? Han säger att jag har ett sjukt shoppingberoende, att det inte när normalt att handla för 5349:- på bara ett par dagar, att jag ska söka hjälp och bla bla blaaa. Skällde ut den idioten, jag gör väl vafan jag vill? Han vet att jag brukar hänga på familjeliv och tyckte jag borde skriva ett inlägg om det hela för att "bevisa att han har rätt".

    SÅ, vem har rätt? Jag eller han? Motivera.

    För tillfället har jag låst in mig på rummet.

  • Svar på tråden KÖPT SMINK FÖR 5000 - HAN BLIR ARG
  • Anonym (Xander)

    det beror väl på vad du har för inkomst och om dina inköp påverkar honom ekonomiskt.

  • CarpeNoctem

    Det måste varit jäkla mycket smink du köpt på dig. Smink för 5000 låter inte riktigt klokt, finns vettigare saker att slösa den summan på får jag säga..

  • kawaii87

    Är det era gemensamma pengar eller dina egna?

    Jag själv skulle aldrig handla smink för över 5000 kr men smink är inte ett dugg viktigt för mig, så kanske därför. Känner du att du behövde allt du köpte? Hur brukar dina shoppingvanor vanligtvis se ut?

    Ifall det är dina egna pengar så får ju du självklart göra vad du vill med dem. Visst, han får ju tycka vad han vill om det du köper men det är ju du som bestämmer vad du vill göra med dina pengar. Och jag känner inte heller för att predika om att det är hemskt mycket pengar att lägga ner på shopping och att du borde spara en del utav de pengarna för vad vet jag om din ekonomi? Ingenting. Så du gör vad du vill, så länge du mår bra och sätter dig helst inte i någon skuldfälla.

  • Anonym (FÖRBANNAD)

    Vi har gemensam ekonomi


    Anonym (Xander) skrev 2014-11-19 00:23:51 följande:

    det beror väl på vad du har för inkomst och om dina inköp påverkar honom ekonomiskt.


  • Anonym (FÖRBANNAD)
    CarpeNoctem skrev 2014-11-19 00:27:56 följande:

    Det måste varit jäkla mycket smink du köpt på dig. Smink för 5000 låter inte riktigt klokt, finns vettigare saker att slösa den summan på får jag säga..


    Inteutanproblem skrev 2014-11-19 00:27:58 följande:

    Hans reaktion är befogad. Över 5000kr på smink bara så där? Är du inte riktigt klok?


    Men jag tycker om smink och skönhetsprodukter, älskar det!
    kawaii87 skrev 2014-11-19 00:29:20 följande:

    Är det era gemensamma pengar eller dina egna?

    Gemensamma pengar!

    Jag själv skulle aldrig handla smink för över 5000 kr men smink är inte ett dugg viktigt för mig, så kanske därför. Känner du att du behövde allt du köpte? Hur brukar dina shoppingvanor vanligtvis se ut?

    Ifall det är dina egna pengar så får ju du självklart göra vad du vill med dem. Visst, han får ju tycka vad han vill om det du köper men det är ju du som bestämmer vad du vill göra med dina pengar. Och jag känner inte heller för att predika om att det är hemskt mycket pengar att lägga ner på shopping och att du borde spara en del utav de pengarna för vad vet jag om din ekonomi? Ingenting. Så du gör vad du vill, så länge du mår bra och sätter dig helst inte i någon skuldfälla.


    Det är ju bådas pengar, men man ska väl få lov och ha fritidsintressen tycker jag :( Det brukar bli runt 3500-4000 i månaden, men jag har redan handlat för ett par tusenlappar denna månaden.
  • Anonym (Xander)
    Anonym (FÖRBANNAD) skrev 2014-11-19 00:33:15 följande:

    Vi har gemensam ekonomi


    hur mycket av det drar du in och kan han blåsa 5' på vad han vill bara sådär?
  • ursula
    Anonym (FÖRBANNAD) skrev 2014-11-19 00:33:15 följande:
    Vi har gemensam ekonomi
    5000 är väl inget att bråka för. Jag lägger nog det dubbla på krogen varje månad
  • Anonym (FÖRBANNAD)
    Anonym (Xander) skrev 2014-11-19 00:37:12 följande:

    hur mycket av det drar du in och kan han blåsa 5' på vad han vill bara sådär?


    Jag tjänar mer än honom så därför tycker jag att jag är befogad att faktiskt spendera mer än honom. Visst vill han handla kläder eller liknande så kan han väl göra det men han tycker vi ska spaaara... blä
    ursula skrev 2014-11-19 00:39:53 följande:

    5000 är väl inget att bråka för. Jag lägger nog det dubbla på krogen varje månad


    Eller hur!! Sååå mycket pengar är det ju inte... Klickade nyss hem en Clarisonic Aria Sonic Cleansing Gold från Kicks för 1650, har redan den i vit men guld var så fin, det är hans straff för han skriker och gormar den idioten!!
Svar på tråden KÖPT SMINK FÖR 5000 - HAN BLIR ARG