• Anonym (TS)

    Ni tjejer som har killkompisar, en fråga!

    Ni som har killkompisar som ni inte finner attraktiva det minsta och bara ser som osexuella kompisar - vad med dessa killar gör att ni tycker att de är oattraktiva. Ni tycker ju att de är tillräckligt bra personer för att vara vänner med dem, så vad hade behövt vara annorlunda för att ni skulle bli attraherade?

    Ifall svaret är att ni inte blir det för att ni har pojkvän så behöver ni inte svara, jag undrar om egenskaper hos killen eller möjligen i relationen er emellan, inte att det beror på någon annan.

    Väldigt nyfiken Glad

  • Svar på tråden Ni tjejer som har killkompisar, en fråga!
  • Brunhilde

    Det handlar inte alltid om att de är oattraktiva, man kan ibland tycka att vänskapen är för värdefull för att eventuellt bli kär och det sedan inte håller. Ibland är det för att just DET inte finns, men man uppskattar personen och att umgås med denne. 

    Tycker inte någon av mina killkompisar är oattraktiva. Jag tycker om dem och de vänner man gillar blir vackra i ens ögon, men det innebär inte att jag vill ha sex med dem.

    Djup vänskap är lätt att förväxla med kärlek, i en kärleksrelation är sex extremt viktigt för mig. Vill jag bara ha någon att knulla med då och då väljer jag inte en nära vän, utan snarare en ytlig bekant.

    Visst har det skett olyckor och känslor har blandats ihop, men vänskapen blir i obalans och det är det oftast faktiskt inte värt.

  • glutten
    Anonym (TS) skrev 2014-11-19 01:20:33 följande:

    Ni som har killkompisar som ni inte finner attraktiva det minsta och bara ser som osexuella kompisar - vad med dessa killar gör att ni tycker att de är oattraktiva. Ni tycker ju att de är tillräckligt bra personer för att vara vänner med dem, så vad hade behövt vara annorlunda för att ni skulle bli attraherade?

    Ifall svaret är att ni inte blir det för att ni har pojkvän så behöver ni inte svara, jag undrar om egenskaper hos killen eller möjligen i relationen er emellan, inte att det beror på någon annan.

    Väldigt nyfiken Glad


    Alltså jag tänder ju inte på varenda människa av motsatt kön.. Det kan bero på vad som helst, något i utseendet, något i sättet, att kemin bara inte finns där? Tycker det är en lite konstig fråga. Tänder du på alla kvinnor du nånsin träffat som du inte tyckt direkt illa om?
  • Anonym (...)

    Är du attraherad av alla dina vänner?

    Man kan faktiskt "bara" vara vän också. Vad är det som är så konstigt med det?

    Min bästa vän är en kille. Jag är inte kär i honom och har aldrig varit det heller. Jag skulle kunna tänka mig ha sex med honom men avstår då jag vet att det hade fördärvat vår relation . Men det är inget jag tänker på eller längtar efter om man säger så. Är inte attraherad av honom . Vi har varit vänner i 8 år och vi har aldrig ens kysst varandra.

  • Nyfiken gul

    jag fattar inte riktigt frågan. En vän är en vän och har en väns egenskaper oavsett kön.  Jag går inte omkring och funderar på hurvida en killkompis kan vara en potentiell partner eller ett knullmaterial. 

    Mina killkompisar är heller inte singlar och inte heller jag så det faller sig naturligt att gränser är dragna redan från början.  

    en del killkompisar är superheta och riktigt härliga att titta på men jag blir ju inte attraherad bara för den sakens skull utan jag tar det för vad det är och så var det bra med det. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • kivirush
    Anonym (TS) skrev 2014-11-19 01:20:33 följande:

    Ni som har killkompisar som ni inte finner attraktiva det minsta och bara ser som osexuella kompisar - vad med dessa killar gör att ni tycker att de är oattraktiva. Ni tycker ju att de är tillräckligt bra personer för att vara vänner med dem, så vad hade behövt vara annorlunda för att ni skulle bli attraherade?

    Ifall svaret är att ni inte blir det för att ni har pojkvän så behöver ni inte svara, jag undrar om egenskaper hos killen eller möjligen i relationen er emellan, inte att det beror på någon annan.

    Väldigt nyfiken


    Jag är bi, Så detta gäller inte enbart mina killkompisar.

    Jag finner inte alla mina vänner attraktiva. Jag finner låååångt ifrån alla människor attraktiva. Men bara för att de inte attraherar mig sexuellt så betyder det inte att jag inte tycker om att umgås med dem för att de är trevliga och snälla eller har andra egenskaper, egenheter som gör att de kan vara en bra vän.
    Säger lite vad jag vill.
  • Anonym (Dora)

    Hej!

    Jag har en killkompis sen många år tillbaka! Han var kär i mig men inte jag i honom men däremot var en en skitrolig o ärlig kompis! Vi pratar ofta o umgås och han umgås med mig och min familj! Inget skumt eller obekvämt! (han har ju gått vidare hehehe) Att jag inte kunde/kan se han som en person jag skulle vilja dela mitt liv med är helt enkelt den att han är inte den typen jag faller för. Dessutom är han mer som en bror för mig o han tycker nog att jag mer är som en syster idag :)
    En kompis jag aldrig vill förlora i varje fall!

  • Neelah

    Jag tycker inte att någon av mina manliga vänner är oattraktiva, men det betyder ju inte att jag är sexuellt attraherad av dem. Flera av dem är riktigt snygga, men det där lilla extra som finns i ett kärleksförhållande finns inte där - vi är vänner helt enkelt!


    Följ dina drömmar
  • Anonym (Man)

    Män tänker annorlunda. Det är få av mina tjejkompisar jag inte skulle kunna tänka mig sätta på.

  • P30

    Jag tror egentligen inte att detta är en könsskillnad nödvändigtvis.

    Några av mina tjejkompisar gillar att ligga med män de litar på och kommit nära som vänner. Några tycker att så fort man hamnat i kompis-facket så är man oliggbar.

    Generellt är min spaning att de som inte klarar av kompis-sex "eftersom man blir som en bror" är de som har svårt med sex i egna långvariga relationer. Efter +10 år tillsammans, ett par ungar och några toppar och dalar är man mycket mera vän än partner. 

    Sedan har ju män, enligt rådande norm, större möjlighet att få gå runt och vara kåta på folk till höger och vänster utan att bli dum-i-huvudet-förklarade, därför släpper vi säkert på lusten i större utsträckning än andra också.


    Läs om vem jag är i profilbeskrivningen. Om du vill!
  • MaryM

    Hahaha, jag är nog lite knäpp men jag har nog varit småtänd på alla mina killkompisar. Just nu har jag tre nära killkompisar. Den ena har jag haft sex med, men nu har han flickvän och vi hade ändå ingen magi rent sexuellt så det är lugnt nu. Den andre har jag haft sex med på fyllan.
    Den tredje har jag inte haft sex med.

    Gemensamt för kille 2 och 3 är faktiskt att det har en typ av skäggväxt som jag inte gillar. Kille två har liksom ovårdat skägg, och kille 3 har "soul patch". Hahaha. Kille 3 frågade en gång varför han jämt hamnar i friend zone med tjejer och jag sa faktiskt som det var för mig, att det är på grund av den där fåniga lilla skäggfläcken (jag uttryckte mig mer diplomatiskt dock) men han bara sa "nej jag ser bättre ut så här".

    Jag tycker det är svårt/omöjligt att inte känna NÅN attraktion för killar jag umgås med mycket och nära, men jag är nog konstig. :)

Svar på tråden Ni tjejer som har killkompisar, en fråga!