• KajsaK

    Liten knöl i armhålan....

    Har under lång tid emellanåt känt mig lite svullen i höger armhåla. Det har som kommit och gått och jag tycker det har synts lite skillnad jämfört med vänster armhåla. Nu var det ett tag sedan jag kände sån svullnad, men för några veckor sedan när jag rakade mig så fick jag som en liten kulformad irritation där. Tänkte att det nog bara berodde på rakningen. Och det försvann. Sen för ca 1 v sen så började det ömma jättemkt och värkte i ca 2 dagar och jag kände en liten knöl i armhålan, ungefär stor som en ärta. Värken försvann men knölen är kvar än. När ska man söka vård? Man tänker ju cancer. Svullna lymfkörtlar känns inte som en liten hård ärta va? Känns lite olustigt där.

  • Svar på tråden Liten knöl i armhålan....
  • Fia 28

    Om det är en inflammerad hårsäck så syns det ju oftast en liten svart prick i mitten. Syns nåt sånt?

  • KajsaK
    Fia 28 skrev 2014-11-19 13:39:32 följande:

    Om det är en inflammerad hårsäck så syns det ju oftast en liten svart prick i mitten. Syns nåt sånt?


    Tror inte det, svårt att se...
  • Fia 28
    KajsaK skrev 2014-11-19 13:50:20 följande:
    Tror inte det, svårt att se...
    Fota med telefon och zooma in så kanske du ser. Har haft en liten böld av ett hårstrå en gång och det var ömt som tusan.
  • Fia 28

    Och nä, lymfkörtlarna i armhålan ska nog va större än en ärta. Mina svullnar när jag blir förkyld...

  • KajsaK
    Fia 28 skrev 2014-11-19 13:52:36 följande:
    Fota med telefon och zooma in så kanske du ser. Har haft en liten böld av ett hårstrå en gång och det var ömt som tusan.
    Ok ska testa det!
  • KajsaK
    Fia 28 skrev 2014-11-19 13:52:36 följande:
    Fota med telefon och zooma in så kanske du ser. Har haft en liten böld av ett hårstrå en gång och det var ömt som tusan.
    Näe, syns inget på bilden..
  • KajsaK

    Funderar på att ringa bröstmottagningen imorgon. Bättre att kolla upp än att fundera. Har känt knölen ca en vecka nu, kan ju ha funnits där längre. Nån som vet hur fort man brukar få träffa nån läkare? Lång väntetid?

  • KajsaK

    Ingen? Är på riktigt orolig. En kusin dog förra året i bröstcancer. Inget ärftligt oss emellan, men hon var i samma ålder jag är i nu när hon först upptäckte knöl, dvs 36 år. Min knöl syns ej på utsidan. Är hård, liten som en ärta, känns som den sitter fast och ömmar emellanåt.

  • Fia 28
    KajsaK skrev 2014-11-21 12:40:34 följande:

    Ingen? Är på riktigt orolig. En kusin dog förra året i bröstcancer. Inget ärftligt oss emellan, men hon var i samma ålder jag är i nu när hon först upptäckte knöl, dvs 36 år. Min knöl syns ej på utsidan. Är hård, liten som en ärta, känns som den sitter fast och ömmar emellanåt.


    Eftersom du är så orolig över det så tycker jag du ska gå och kolla upp det.
Svar på tråden Liten knöl i armhålan....